Pjotre Posted October 1, 2004 Posted October 1, 2004 Fick i kväll hem Burmesterslutsteget som spelade på Arken, 911 heter det. Med sig hade Sladd även Transparent Reference högtalarkablar. Uppställning är då så här... (Just nu ) Meridian 800 Kimber KS2020 Meridian 861 Jorma Design No1 Burmester 911 Transparent Reference Martin Logan Prodigy Och det låter....... Helt gudomligt... Redan, detta som den mesta andra elektronik behöver gå varm, varför jag förväntar mig ytterligare lyft av ljudkvaliteten i morgon. Kabelfrågan är inte helt löst, håller på att testa lite olika varianter. Men mycket lutar nog åt att en eller ett par Burmester slutsteg landar i hemmet under hösten/vintern. Systemet med Meridian/Burmester/Martin Logan verker passa som hand i handske.... Återkommer med fler intryck framöver... Quote
K-man Posted October 1, 2004 Posted October 1, 2004 Kul Pjotre! ....då vandrar Grendel hädan... ...intryck intryck och intryck! \\K-man Quote
Pjotre Posted October 1, 2004 Author Posted October 1, 2004 Nja, mitt nya ljud/biorum, när det blir klart i vinter, kommer att behöva 9 kanaler. Det kommer att dröja lääääääääääääänge innan jag har 9 kanaler drivna av Burmester..... Hua..... Quote
K-man Posted October 1, 2004 Posted October 1, 2004 Ahh...börjar det alltså bli klart "på andra sidan väggen"? Spännande! 9-kanaler ....hur får man ihop det? \\K-man Quote
Pjotre Posted October 1, 2004 Author Posted October 1, 2004 Nej, det är långt ifrån klart... Kommer att dröja många månader innan allt är färdigt.... Kommer att ha dubbla rader med soffor, med dubbla surroundhögtalare bredvid, och en par högtalare på bakväggen för den "7:e" kanalen längst bak. De två surroundhögtalarparen bredvid sofforna kommer alltså att spela samma ljud. Kommer att ha en signalkabelsplitt i slutstegänden där den delar upp sig. Vet inte om det blev klarare av min något otydliga förklaring.... Quote
K-man Posted October 1, 2004 Posted October 1, 2004 Hur klart som helst Pjotre! Blir alltså ett dedikerat biorum, blir det inträde oxå? \\K-man Quote
Pjotre Posted October 2, 2004 Author Posted October 2, 2004 Tja, har redan många kompisar som velat betala för att få komma och se på film hemma.... Nu är det ju inte pengen som avgör om dom får komma hit utan min/vår tid.... :cool: Betalt kommer jag aldrig att ta men däremot så kanske jag kommer att kräva att dom får lyssna och försöka förstå lite högklassig CD musik innan fiilmen åker på.... Quote
Pjotre Posted October 2, 2004 Author Posted October 2, 2004 För att återgå till ämnet.... Burmester har nu gått ett dygn och det har gjort underverk... Ett från början mycket trevligt och högupplöst ljud har nu gått till att bli ren världsklass.... Även kablarna har ju legat till sig och fått ett dygns uppmjukning vilket totalt har inneburit att ljudet blivit ännu mer öppet, det är mjukare och släppet är totalt...... Quote
Bravo Posted October 24, 2004 Posted October 24, 2004 Suck, vilket system "Pjotre", men nio kanaler, hur skall du använda alla dessa? Quote
Recommended Posts