Jump to content

Veronica Maggio

Adagio

Recommended Posts

Jaha, hyllad av recensenterna. Jag gillade verkligen hennes debut, såg henne som förband till Orup och Lena PH för några somrar sen och hennes uppträdande gav mersmak. Men detta album känns inte helgjutet-varför undrar ni kanske?

Jo som vanligt har klåfingriga producenter fått för mycket att säga till om. Christian Waltz har lekt med div effekter och effektivt dödat närvaron i Veronicas röst, när man leker med distortion måste det enl min mening användas så det står i kontrast till rena och harmoniska klanger.

Musikaliskt spinner hon vidare men det finns här en ny dimension av pop/elektronisk musik på ont och gott.

Som vanligt saknas rymd och dynamik allt är förvånande platt men det låter aldrig rått och kallt trotts all distbehandling.

Jag skulle vilja höra CDn, vi köpte vinylen,dom har olika mastring, den där "Limpan" kanske är en riktig klåfingernisse.

Tyvärr passar skivan bra som lite bakgrundsmusik, man förlorar helt intresset när man koncentrerar sig och finlyssnar vilket är synd för här finns fint sväng, skir sång shysta stråkarr. mm men det skulle kunna varit sååå mycket bättre.

Musik 4 av 5

Ljud 2 av 5

Impulsköpte denna skiva på vinyl för ett tag sen. Blev ordentligt besviken på ljudet som presenterades och skivan åkte av spelaren tämligen omgående. Vid sådana tillfällen är det svårt att inte undra vad som är fel i anläggningen. Skönt att få bekräftat att inspelningen i det här fallet sannolikt lämnar en del att önska.

Har nu tvättat skivan i kuzmatvätten, man ska aldrig lyssna på vinyl innan man tvättat. Ljudet är fortfarande sisådär men Satan i gatan så mycket mer intressant skivan blev efter ett varv i tvätten.

• 2 weeks later...

Sambon köpte den igår, efter ha lyssnat på den i affären.

Tyvärr är den ljudmässigt en katastrof med allt ljud blandat med sången i en veritabel tratt i mitten av ljudbilden.

Jag var tvungen att lämna rummet.

Annars tycker jag om hennes sång och texter som är lite roliga och underfundiga.

Kommer ihåg hennes debutplatta "Dumpa mig", som var ett strå vassare.

Calm

Samma här, sambon köpte och jag var måttligt road. Det konstiga är att hon stör sig mer än jag på det kassa ljudet. Jag bara uppgivet replikerar " men det är ju så dom vill att det ska låta...av någon mystisk djävla anledning. "

Men hon, min sambo blir jätte irriterad. Själv köpte jag depeche mode 180gram dubbel i 100% puré virginvinyl inkl cd, det var skilnad det, Satan i gatan!

Kan det vara konskvensen av allt sämre ljud på marknaden med olika typer av komprimering som tycks fira marknadens gillande allt mer och därmed medger succé för ljudmiljöförstörande skräp som mp3, Spotify mm.

En ljudmiljöskadad generation är kanske på väg, den första generationen som har sämre ljud än sina föräldrar. :diss: