Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Ja som titeln lyder, finns det någon söt webshop där man kan bläddra bland lite olika rackare och beställa från, eller finns det bara utländska sidor? Någon som har bättre koll?

Är framförallt Genalex Gold Lions och Telefunken jag är ute efter.

Edited by wakkz
Posted
Ja som titeln lyder, finns det någon söt webshop där man kan bläddra bland lite olika rackare och beställa från, eller finns det bara utländska sidor? Någon som har bättre koll?

Är framförallt Genalex Gold Lions och Telefunken jag är ute efter.

www.Tubeampdoctor.com har stort sortiment. Skall visst vara bra att handla från. Bra priser också. Den nytillverkade Gold Lion har de i alla fall, och visst sortiment av NOS. Deras egna rör med egen logga är också bra. Har köpt sådana (ax7:or och au7:or) från svensk site, men till mycket högre priser än man kan köpa för direkt....

Posted

Jag handlar mina rör hos Tubestore som är ytterst professionella och har mycket bra service. Dom har också paket för olika förstärkare med rör som dom tycker är "bäst" baserat på kunders feedback.

Posted

Jag rekommenderar också TangoTubes som jag har bara bra erfarenhet av :app: .

Roland, som driver verksamheten utanför Piteå, är mycket kunnig och dessutom väldigt service-minded. Det känns kul att kunna rekommendera en lokal aktör som är så kompetent som TT.

Skicka honom ett mail vettja! :)

PS

Undertecknad har ingen annan koppling till TangoTubes än som mycket nöjd kund

DS

Guest Musicus
Posted
Jag rekommenderar också TangoTubes som jag har bara bra erfarenhet av :app: .

Roland, som driver verksamheten utanför Piteå, är mycket kunnig och dessutom väldigt service-minded. Det känns kul att kunna rekommendera en lokal aktör som är så kompetent som TT.

Skicka honom ett mail vettja! :)

PS

Undertecknad har ingen annan koppling till TangoTubes än som mycket nöjd kund

DS

Jeg vil også, som tidligere nevnt av andre her, anbefale TangoTubes, brukte tidligere utenlandske forhandlere, men finner TT´s service og kunnskap så bra at det ikke lenger er nødvendig "gå over bekken for å hente vann", meget bra, en mail eller tlf vil kunne gi deg de rette rørene av det meget kurante 12AX7 røret.

mvh