miike Posted July 25, 2011 Posted July 25, 2011 Har någon några erfarenheter av ljudet från denna förstärkare? Quote
ukiro Posted July 25, 2011 Posted July 25, 2011 Jag sålde min för att jag behöver analoga ingångar och även om min långt mycket dyrare Pass INT-150 har lite djupare bas, en aning bättre dynamik och kanske är lite mer tonalt korrekt så måste jag säga att Lyngdorfen lät väldigt, väldigt bra. Några spår av "klass-D-diskant" hörde jag inte och skulle nog klassa den som relativt varm i ljudet, utan att bli murrig eller trög. Jag både köpte och sålde min för 20000 begagnat (det var just Roomperfect-varianten) och för det priset skulle jag rekommendera den varmt. Nypris är kanske en annan femma. Roomperfect-funktionen gjorde ingen enorm skillnad för mig, trots att jag upprepade kalibreringen några gånger. Det hänger nog mycket på rummet och högtalarna huruvida den gör nytta eller ej, och riktig akustikreglering är ändå att föredra. Quote
Recommended Posts