Jump to content

Recommended Posts

Posted

Skrivs en del positivt om dem i Amerikanska och Engelska tidningar. Deras nya DAC och mediaspelare får bra kritik. Vet inte om någon återförsäljare finns i Sverige. Bryston hänvisar till ett norskt bolag.

http://www.taaimport.no/

Posted

Hej,

en kompis till mig har en Bryston ST-4. Den driver han ett par Elac högtalare med och som försteg har han en Burson Audio H160D. Vi har gjort en del provlyssnignar hos honom och bland annat jämfört med ett Lyngdorf SDA2175. Brystonen var överlägsen rickigt klart ljud med mycket detaljer och solid bas. Han har själv jämfört med ett krellsteg (vet inte vilket) och han tyckte att byrstonen var lite bättre dock med liten marginal.

Hoppas det ger lite hjälp.

mvh

Anders

Guest Niklas F
Posted

Har för mig att dom är väldigt generösa med sina garantier, kan vara såpass som 20år.

( har fått höra en och annan gång att jag antagligen har något fel på minnet så ta det med en nypa salt)

Posted
Har för mig att dom är väldigt generösa med sina garantier, kan vara såpass som 20år.

( har fått höra en och annan gång att jag antagligen har något fel på minnet så ta det med en nypa salt)

Det stämmer, enligt deras hemsida ger dom 20 års garanti.

Posted

Jag har en 4B ST som jag är väldigt nöjd med. Jag upplever att den har stor kraft och kontroll, tight, obehindrat djup bas, tydligt mellanregister och neutral diskant. Olika inspelningar låter väldigt olika, om du förstår. Köpte den begagnad för fyra år sedan, den spelar på och jag har fortfarande kvar 10 år på garantin. Spelar på ett par pi60 med den.

Dessutom har jag varit med på testning av 14B SST, och förutom att mäta väldigt bra befanns det vara väldigt ofärgande, såpass att vi inte kunde detektera det vid F/E-lyssning.

Guest Niklas F
Posted
Jag har en 4B ST som jag är väldigt nöjd med. Jag upplever att den har stor kraft och kontroll, tight, obehindrat djup bas, tydligt mellanregister och neutral diskant. Olika inspelningar låter väldigt olika, om du förstår. Köpte den begagnad för fyra år sedan, den spelar på och jag har fortfarande kvar 10 år på garantin. Spelar på ett par pi60 med den.

Dessutom har jag varit med på testning av 14B SST, och förutom att mäta väldigt bra befanns det vara väldigt ofärgande, såpass att vi inte kunde detektera det vid F/E-lyssning.

En inoit som inte kör med behringer eller ett nad 208, vart är världen påväg!! :D

Posted
Lite märkligt dock att ett så relativt stort märke inte har en återförsäljare i Sverige.

Precis som Cary Audio (ett favoritmärke för orealistiska drömmar......)

Guest Musicus
Posted (edited)
Precis som Cary Audio (ett favoritmärke för orealistiska drömmar......)

Importøren har hele Skandinavia, om man er oppriktig interessert, vet jeg at det lar seg ordne å få testet både Bryston og Cary (samme importør/forhandler dvs taa.import/Lyric Hifi i Oslo) ring +47 2241 1984 og ta en prat med Tor så kan det komme noe konstruktivt ut av det ;) ...

ps: for ordens skyld har jeg ikke mer med ham å gjøre enn som kunde gjennom flere år, mine nuværende Aspara f.eks, er kjøpt der, så det meste går å ordne til tross for at det ikke er noen Svensk importøre/forhandler.

mvh

Edited by Musicus