Timbre™ Posted July 5, 2011 Posted July 5, 2011 En kort stund var jag orolig för att Euphoniabackupen hade spolats bort men just nu verkar allt okey. Tänk om alla våra resereportage, lyssningsrapporter och diskussioner hade flutit ut i Öresund... Back in business och här nedan kommer en sammanfattande förklaring. Välkommen tillbaka! //Timbre Det sista dygnet har varit en påfrestelse både för Surftown och många av våra kunder. Lördag kl. 22:00 började våra alarm tjuta i vår primära serverhall. Köpenhamn fick på en timme regnmängder som motsvarade till två månader – och det är inga system byggda för att klara av. Ståldörrar skapade för att motstå vatten bändes upp, all ström i byggnaden slogs ut och väntas inte tillbaks förrän på Tisdag. Det kommer inte som någon överraskning att detta har skapat stora problem för vår drift av servrar i byggnaden, och vi har blivit tvingade till att flytta många servrar till en av våra andra serverhallar. Från kl. 14:00 till kl. 22:00 under söndagen har vi flyttat 300+ servrar och återställning av dessa körs för fullt medan detta skrivs. Första prioritet har varit att få företagsservrarna tillbaks i drift, sedan mejl och därefter privatservrar. Quote
calle_jr Posted July 5, 2011 Posted July 5, 2011 Tänk om alla våra resereportage, lyssningsrapporter och diskussioner hade flutit ut i Öresund... En positiv sak är ju att man åtminstone inte har missat nå't. Quote
Engelholm Audio Posted July 5, 2011 Posted July 5, 2011 En positiv sak är ju att man åtminstone inte har missat nå't. Samtidigt lite tråkigt - jag ser ju fram emot att läsa ikapp vid längre frånvaro...men så icke möjligt denna gång. Men visst är huvudbryn befogad. Tankar på hur man kan säkerhetsbakup'a än mer sätter fart... Quote
Timbre™ Posted July 5, 2011 Author Posted July 5, 2011 Vi fik lidt regn i lørdags, her i København Folk respekterade ändå trafikljusen och det måste ha varit osäkert att stanna upp. Tyckte mig se en tuk-tuk och det regnade nog mer än vad som är vanligt i Bangkok. Quote
Peak Posted July 6, 2011 Posted July 6, 2011 Folk respekterade ändå trafikljusen och det måste ha varit osäkert att stanna upp. Tyckte mig se en tuk-tuk och det regnade nog mer än vad som är vanligt i Bangkok. Ja det er jo nok det vi må forvente i fremtiden mvh Quote
Recommended Posts