Jump to content

Recommended Posts

Posted

Michael Fremer var som bekant en av föreläsarna på Stockholms High End mässa i februari i Stockholm. I senaste nummret av Stereophile, julinummret, har han ett minireportage om sitt besök. Han nämner några minnesvärda punkter såsom den entuastiska publiken på hans vinyl-seminarier, hans besök hemma hos Thomas som jag tror han förväxlat efternamnet på och hans Matts Odelmalm-behandlade lyssningsrum, hans intryck av Audio Concept som han tycker är en av de mest välsorterade hifi-butiker han besökt och inte minst besöket på Saab som han varit trogen ägare till sedan 1972.

Det finns också ett foto med några kända Euphoniaprofiler. Det verkar som han trivdes i Stockholm och vi med honom. Trevlig och social prick.Fick lite vinylsug efter hans mycket intressanta och pedagogiska pickup-montage och inställningar.

Calm

• 3 months later...
Posted

Michael Fremers Sverige-besök satte tydligen spår även på annat sätt än den demo han hade på Sheraton-mässan. Han har tydligen också hittat Euphonia och de eminenta fotografer som bidrar så positivt till forumets kvalitet.

I septembernummret 2011 av Stereophile fick han, av misstag hoppas jag, med en av Calle_jr:s bilder av Kuzma 4Point i Michaels recension av denna tonarm.

I novembernummret så har Stereophile därför under rubriken Industry Update fört in en ursäkt både till Calle_jr och Euphonia

Så bra var uppenbarligen bilderna att de med lätthet platsar i en internationell hifi-tidning. Samtidigt så skall självfallet rätt vara rätt!

Calm

Guest Niklas F
Posted

Be om ursäkt?

Vem skulle inte bli glad över att få med en bild som man har tagit i en sådan tidning :unsure:

Självklart kan man fråga om man har möjlighet eller iaf ta med vart bilden är hämtad ifrån, jag hade sträckt på mig och tackat men det är jag det.

Posted

Självklart skulle jag själv också varit stolt. :D;)

Men att Calle_jr:s bilder håller världsklass det har vi sett tidigare och blivit lite bortskämda med :mm:

Calle kanske kan kommentera vad som hände. För jag antar att han eller någon annan påtalat "stölden"?

Var det samtliga bilder i artikeln eller någon enstaka?

Stereophile ursäktade sig med att de trodde bilderna kom från tillverkaren och då brukar man inte ange fotograf om bilderna ingår i en recension.

Tittar man på annat bildmaterial i Stereophile, tex mässreportage så får man intrycket av att den som skriver texten också är den som fotar. Genomgående dålig bildkvalitet på den typen av foton.

Calm

Guest Musicus
Posted (edited)
Michael Fremers Sverige-besök satte tydligen spår även på annat sätt än den demo han hade på Sheraton-mässan. Han har tydligen också hittat Euphonia och de eminenta fotografer som bidrar så positivt till forumets kvalitet.

I septembernummret 2011 av Stereophile fick han, av misstag hoppas jag, med en av Calle_jr:s bilder av Kuzma 4Point i Michaels recension av denna tonarm.

I novembernummret så har Stereophile därför under rubriken Industry Update fört in en ursäkt både till Calle_jr och Euphonia

Så bra var uppenbarligen bilderna att de med lätthet platsar i en internationell hifi-tidning. Samtidigt så skall självfallet rätt vara rätt!

Calm

Der ser man, og fikk bekreftet det vi kanskje allerede visste her, vi er bortskjemte på god foto kvalitet, det er noen stykker riktig eminente fotografer her på Euphonia, måtte de forsette å skjenke oss mange gode fotos fremover :app::mm: ...

mvh

Edited by Musicus