Apexorca

Mästarmöte har en vinnare!

Recommended Posts

Jag förstår din poäng, Calm och det ligger mycket i vad du säger. Men man kan ju vända på det mesta... :icon_smile_cool:

Håller helt med Dig Bebop och förstår också vad Calm och New Order menar. Oron kan vara befogad. Det har ju hänt med flera produkter Krell, Monitor Audio som exempel. En guru som Serblin kan ju styra ett företag på sitt vis, kanske lite som envåldshärskare pga sin pondus och fantastiska förmåga. Vissa sådana personer har en tendens att bita sig kvar i det förflutna och det kan behövas friskt blod som tänker nytt, men vårda samtidigt den exclusiva kunskap och tradition som finns i företaget. Serblin tänkte ju dock verkligen nytt och skapade fantastiska Ktema. Serblin är möjligen unik. Men han hade uppenbarligen inte lyckats INOM SF. Nu tycker jag dock att SF ser ut att klara det mycket bra, utveckling har verkligen gått framåt. Byggkvalitet förefaller var snäppet bättre, Designen i mina ögon likaså. Och ljudet är friskare och mer dynamiskt. Jag har alltid skrivit och menat att jag haft ett särskilt gott öga/öra till SF, men deras senaste prestationer tycker jag var ett stort steg i rätt riktning på alla plan och för mig är detta en fantastisk produkt. Min fru skulle säkert ha synpunkter på detta, men de är prisvärda dessutom.

Som nämnts tidigare får vi hoppas att SF tar hand om denna transformering på ett lyckat sätt. För risker finns ju. Jag är dock oftast positiv i handling och tanke (tror jag) och tror att det kommer att bli kanon.

Annars måste du köpa fort New Order! innan det går åt hå-skotta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ett bolags själva syfte är att tjäna pengar och ju längre från grundarens intentioner och passion för att prestera något utöver det vanliga för sina konsumenter, ju mer blir det industri av det hela och utvecklingsavdelningen går från att känna för produkten och istället fylla produktlinan med nyheter ofta som nya modeller på gamla koncept, men i nya fodral.

Stämmer inte den beskrivningen väldigt bra in på Infinity... :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Som nämnts tidigare får vi hoppas att SF tar hand om denna transformering på ett lyckat sätt. För risker finns ju. Jag är dock oftast positiv i handling och tanke (tror jag) och tror att det kommer att bli kanon.

Annars måste du köpa fort New Order! innan det går åt hå-skotta.

No pressure...... ;):black: Å andra sidan blir det väl samlarvärde på dom då ;)

Nu tycker jag dock att SF ser ut att klara det mycket bra, utveckling har verkligen gått framåt. Byggkvalitet förefaller var snäppet bättre, Designen i mina ögon likaså. Och ljudet är friskare och mer dynamiskt. Jag har alltid skrivit och menat att jag haft ett särskilt gott öga/öra till SF, men deras senaste prestationer tycker jag var ett stort steg i rätt riktning på alla plan och för mig är detta en fantastisk produkt. Min fru skulle säkert ha synpunkter på detta, men de är prisvärda dessutom.

Jag håller med till fullo.De går från klarhet till klarhet.Futurorna är nog bland det bästa högtalare som jag någonsin hört!Har hört Wilson Sophia 3 och Verity Audio Parsifal Ovation låta riktigt bra med.Och den sistnämnda är nog den högtalare som har ett snarlikt sound.Trevliga bekantskaper det med.

Share this post


Link to post
Share on other sites

När man beslutat att hoppa av och sälja skall man sluta på företaget. Det är det enkla rådet och säkert sanningen bakom både Serblin och DÁgustinos sortier fån SF respektive Krell. Den gamle blir en vagel i ögat på de nya ägarna som vill styra i en annan riktning. Man blir till slut obekväm i sammanhanget och utsparkad. Man äger faktiskt inte bolaget längre och kan inte bestämma.

Men man kan inte säga att deras produkter i egen regi är något som är sämre än de tidigare snarare att det genom dessa fått leva ut fullständigt och utan begränsningar. Man har råd att utveckla det unika och ta ut svängarna för ett fåtal.

Det gamla märket går i en annan riktning som nödvändigtvis inte kommer bli sämre, men annorlunda. Framtiden får utvisa vad detta leder till.

I dagsläget finns ingen anledning till oro, men man söker säkert nya marknader och måste göra anpassningar därefter.

Calm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej!

Grattis :D Jag fick också två stora paket som kom i en skåpbil i förrgår :icon_smile_cool:

Ett par Sonus Faber Cremona M i lönn och nu vill jag även ha ett par till i sovrummet, varför nöja sig med

ett par när man kan ha två? :mm:

Fast där inne blir det nog bara ett par Cremona Auditor M eller Auditor Elipsa, man kan ju inte få allt :D

Kör just nu mina Cremonor med Bladelius Thor Mk3 Novitas. Låter underbart bra, nästintill perfekt kombination.

Jag är mycket nöjd, iaf med den riggen skall sägas. Nu kunde jag iaf bli av med mina Final Sound 400i, S110, en Bladelius Tyr Mk1,

ett par VSA VR-1 på Atacama stativ plus ett par Purist Audio Musaeus kablar.

Nu fattas det bara ett Solid Tech rack i sovrummet, sen är jag nöjd i en månad eller två :santagrin:

Bilder finns i länken. http://www.minhembio.com/Hifi-Perra

HaDE gött!

Mvh Per

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hej!

Grattis :D Jag fick också två stora paket som kom i en skåpbil i förrgår :icon_smile_cool:

Ett par Sonus Faber Cremona M i lönn och nu vill jag även ha ett par till i sovrummet, varför nöja sig med

ett par när man kan ha två? :mm:

Bilder finns i länken. http://www.minhembio.com/Hifi-Perra

HaDE gött!

Mvh Per

Grattis! Stiligt. Det verkar spruta fram ny SF från alla håll och kanter nu.

Jag har spelat in 75h nu.

Hur ligger Per och Efny till? Hur tycker ni ljudet förändras?

Share this post


Link to post
Share on other sites

SF familjen tycks bara bli större. Själv brottas jag fortfarande med frågan om jag ska byta min Musica till något annat. STOOORT säger de flesta, men jag är frestad att välja en Class A förstärkare. Jag befinner mig just nu i Tokyo, kommer kanske hem med något kul ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tackar! :D

Mina håller på att spelas in just nu. Har hunnit med 40,5 timmar nu kl: 14.00 :icon_smile_cool:

Mvh

Grattis! Stiligt. Det verkar spruta fram ny SF från alla håll och kanter nu.

Jag har spelat in 75h nu.

Hur ligger Per och Efny till? Hur tycker ni ljudet förändras?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Grattis! Stiligt. Det verkar spruta fram ny SF från alla håll och kanter nu.

Jag har spelat in 75h nu.

Hur ligger Per och Efny till? Hur tycker ni ljudet förändras?

Som alltid när man får hem nya högtalare så låter de stela i början. Just Futuran tyckte jag lät lite vass i diskanten. Nu är den mjuk och go men fortfarande detaljrik.

Egentligen skulle man lämna in dem på "inkörning" innan man tar hem dem. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inspelningen är det roliga, tycker iaf jag. Det är då det händer grejor.

En del låter hifi butikerna ta hand om det, men inte jag. Nu har jag något att se fram emot :icon_smile_cool:

Nu låter det lite vasst men detaljerna finns och basen är grym, samma sak med soundet :mm:

Jag är otroligt nöjd redan nu då det verkligen blev ett lyft :D

Edited by Hifi Perra

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kör just nu mina Cremonor med Bladelius Thor Mk3 Novitas. Låter underbart bra, nästintill perfekt kombination.

Intressant!När jag köpte mina Cremonor för en massa år sedan så fick jag låna första versionen av Thor,och även om de inte då var inspelade så funkade den i mitt tycke inte så bra med mina Cremonor.Det lät kallt och rätt hårt.

Stargazer kom förbi med sin Roksan Caspian och den var betydligt mjukare,behagligare att lyssna på,och mer musikalisk.Tyckte även bättre om Krells lilla 400.Men de nya Bladeliusarna är nog rätt mycket bättre.Jag har väl bara gamla fördommar.... :):black:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej!

Det stämmer att dom nya är bättre, du kan inte höra att gamla Thor kommer från samma fabrik som den nya. Jag har ägt Både Bladelius Tyr Mk1, Bladelius Syn, Thor Mk2 och nu Thor Mk3 Novitas och Thor 3:an är bättre på allt :) Det mesta av innehållet är utbytt. Thor 3:an har ett mjukt ljud jämfört med dom övriga även om Tyr Mk1 var bra även den. Thor 2:an behöll jag i ett år. Köpte den 2008-12 och bytte in den ett år senare. Den var kräsen med övrig kringutrustning kan man lugnt säga men den passade perfekt med mina QRS Merkurius Mk2 samt mina Von Schweikert VR-1. Om högtalarna har ett varmt sound så är det lättare att få till ett bra ljud med Thor Mk2. Det är nästan ett krav kan man säga. Numera behöver jag inte oroa mig så mycket längre. Thor Mk3 passar med det mesta man kopplar in, särskilt Cremona M :icon_smile_cool:

Mvh

Intressant!När jag köpte mina Cremonor för en massa år sedan så fick jag låna första versionen av Thor,och även om de inte då var inspelade så funkade den i mitt tycke inte så bra med mina Cremonor.Det lät kallt och rätt hårt.

Stargazer kom förbi med sin Roksan Caspian och den var betydligt mjukare,behagligare att lyssna på,och mer musikalisk.Tyckte även bättre om Krells lilla 400.Men de nya Bladeliusarna är nog rätt mycket bättre.Jag har väl bara gamla fördommar.... :):black:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu låter dom inte vasst längre. Nu har dom gått 67 timmar och 41 min. Ni andra som kör med Sonus Faber, testa med Bladelius Thor Mk3. Vilken perfekt kombination :D

Edited by Hifi Perra

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu låter dom inte vasst längre. Nu har dom gått 67 timmar och 41 min. Ni andra som kör med Sonus Faber, testa med Bladelius Thor Mk3. Vilken perfekt kombination :D

Nix,jag är så nöjd med min elektronik.Skulle jag pröva byta skulle det nog bli McIntosh,kanske deras integrerade rörförstärkare.Eller Krell.Men hellst skulle jag nog ta ett par feta VTL monoblock om jag fick välja.

Fortfarande något av de bästa i slutstegsväg jag vet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nix,jag är så nöjd med min elektronik.Skulle jag pröva byta skulle det nog bli McIntosh,kanske deras integrerade rörförstärkare.Eller Krell.Men hellst skulle jag nog ta ett par feta VTL monoblock om jag fick välja.

Fortfarande något av de bästa i slutstegsväg jag vet.

Audio Research har för min del gått från klarhet till klarhet och jag har nu bestämt mig för ett försteg som heter LS27 som matar Plinius Sa 250 med fina signaler. Detta gillar uppenbarligen Futurorna. Jag tycker det är en mycket bra kombination så här långt. Det organiskt mjuka, fria, naturliga, kvittriga, detaljrika och aldrig pressande ljudet med kropp från Ls27 ihop med mitt lite mer "Krelliga" plinius slutsteget som ger dynamik och slagkraft funkar mycket bra. På sikt vore det kul att testa ett bra rörsteg också. Då kanske Audio Research eller VTL , för de är väl rör i dem?

Det var en kommentar från Bebop som gjorde att jag fick upp ögonen för att försteg kan var av mycket stor betydelse för ljudet, kanske mer än slutsteget om det bara kan leverera tillräckligt med kraft. Jag har fortfarande mycket att lära, men detta var ett stort kunskapssteg.

Tack för detta Bebop.

De har nu efter 150h börjat mjukna och sträcka ut i alla register. Det är bara en bonus för jag menar helt allvarligt att det lät fantastiskt redan på timme 1. Jag märkte den första väsentliga förbättringen vid strax efter 100h. Audio Research Ls27 är också under inspelning men jag tror, rätta mig om jag har fel, att högtalarna har ännu mer inspelningspotential än försteget?

Audio Research har en integrerad förstärkare tror det var dsi200 som kör i klass D. Har testat den hos en kompis mot en hel del andra integrerade förstärkare och denna är helt grym faktiskt. Finns det bättre integrerade förstärkare?

Nu till en reflektion av nyvunnen kunskap i min hifiutbildning och en infekterad fråga:icon_smile_cool:

Strömkablar.

Jag har många gånger beskrivit hur jag kritisk och fördomsfull betvivlat effekter av olika hifi-komponenter bla följande. Hur kan en meter kabel från väggen till tex en integrerad förstärkare göra skillnad. Strömmen har ju gått flera mil från kärnkraftverket innan sista metern. Det kan säkert "bevisas" både det ena och det andra om detta. Både för och emot. Men skillnad? Jo, det är det!

Vi testade en seriös kabel för ca 3000kr mot ett sk lakritssnöre, alltså direktfrånlådankabeln. Jag har full respekt för de som inte hör skillnad och jag får gratulera dem. Det är nämligen billigt att inte höra skillnad. Dessvärre hörde jag och polaren skillnad. Den var inte liten. Vi hörde den vid jämförelse från först takten. Skillnaden var uppenbar, tydlig och ffa förbättrande. Ljudkvaliteten stärktes. Som vanligt blir det ännu svårare att släppa förbättringen när man byter tillbaka till det som man hade innan testet. Strömkabeln blev kvar, men inte hos mig utan hos en annan.

Jag köpte grisen i säcken för några år sedan då jag fick tag på mycket "bra" strömkablar billigt. Gjorde inga seriösa test men upplevde en lugnare judbilld med mer svärta.

Kul att Euphonia är på G igen efter en blöt helg :D

Mvh Apexorca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag tror inte att Linns gamla slogan "skit in,skit ut" är helt fel.Source first har sina poänger.Sen så vet jag inte hur jag ställer mig rent praktiskt med en rörförstärkare nu när jag vant mig med transistorer.

För nog är det rätt smärtfritt med en transistorförstärkare.Och det finns en hel del kompetenta sådana.

Du nämner Audio Research.Deras integrerade imponerade på elite plaza med Wilson.

McIntosh är så coola och bra att de går inte att blunda för heller.Krell har jag det senaste året fått upp ögonen för.Riktigt kompetenta,varför har jag inte lagt märke till det tidigare? :Thinking: Deras Evo serie gillar jag.Mark Levinson!!För mig är det troligen bland det snyggaste man kan ställa på en stereorack.Sen tycker jag danskarna kan de oxå.GamuT´s slutsteg är riktigt bra och de har ett eget ideal över hur en förstärkare ska byggas.Det finns så otroligt mycket kompententa märken att det är ett riktigt smörgåsbord att välja bland.

Sen när det gäller strömkablar har jag precis som du gått från att vara skeptiker till att acceptera det hela.Jag testade hemma och det var ingen återvändo efter det.Varför det blir bättre är en liten gåta.Det kam ju inte bara ha att göra med skärmning eftersom Nordost fixar det utan.För mig så märker jag störst skillnad mellan strömkablar,sen lågnivå och sist högtalarkablar.Så är min rankning.Och det är ju också lite av en Source First modell.Men det är den sista delen i signalvägen jag tycker är roligast och det som ändå gör den absolut största skillnaden.Högtalarna! :)

Sorry för detta rabblande och ot.Har ju inte kunnat komma åt forumet på några dagar! :D

/n.o

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skulle jag pröva byta skulle det nog bli McIntosh,kanske deras integrerade rörförstärkare.Eller Krell.

Jag har inte lyssnat på Krell och McIntosh vid sidan om varandra på ett tag, så följande erfarenhet är inte purfärsk. Men i vart fall "förr" var det rätt stor skillnad mellan Krell och McIntosh där McIntosh stod för tyngd, stor ljudbild, musikalisk och varm klang och där Krell hade slagkraft med ett "djävulskt" klipp i basen och med en mer analytisk presentation men inte i negativ mening. Mark Levinson låt mittemellan.

Så när du skiver en McIntosh eller en Krell så är det för mig helt olika vägval - om nu inte Krell eller McIntosh helt ändrat karaktär och närmat sig varandra. Är det så?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jag tror att en bra combo är att matcha ett uns mjukare försteg med ett rejält transistorslutsteg. Min långa erfarenhet av SF innalles 5 modeller säger mig att i vart fall Serblins modeller kräver kraft för att fullt ut blomma ut. Vet inte om detta ändrats med Futurorna men knappast troligt eftersom konstruktionen liknar tidigare Hommage-modeller. SF kräver en balansgång mellan kraft och lite värme. De nya modellerna verkar vara lite slankare i sin återgivning och i vart fall så var inte Esoteric någon perfect match.

ARC är säkert något som passar bra men saknar kanske den yttersta kraften i slutstegen. Rör tror jag inte ett dugg på, det har jag testat med Pathoscombon och det fungerar inte så bra.

Om jag skulle starta från noll så skulle jag ta en lyssning med Moon som jag tror skulle passa ypperligt om vi pratar de större slutstegen.

Calm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jag tror att en bra combo är att matcha ett uns mjukare försteg med ett rejält transistorslutsteg. Min långa erfarenhet av SF innalles 5 modeller säger mig att i vart fall Serblins modeller kräver kraft för att fullt ut blomma ut. Vet inte om detta ändrats med Futurorna men knappast troligt eftersom konstruktionen liknar tidigare Hommage-modeller. SF kräver en balansgång mellan kraft och lite värme. De nya modellerna verkar vara lite slankare i sin återgivning och i vart fall så var inte Esoteric någon perfect match.

ARC är säkert något som passar bra men saknar kanske den yttersta kraften i slutstegen. Rör tror jag inte ett dugg på, det har jag testat med Pathoscombon och det fungerar inte så bra.

Om jag skulle starta från noll så skulle jag ta en lyssning med Moon som jag tror skulle passa ypperligt om vi pratar de större slutstegen.

Calm

Va bra!

Mina slutsatser hamnat där också. Jag har ju provat fram ett lite mjukare försteg (ARC ls27) och ett dynamiskt kraftigt transisturslutsteg (Plinius sa250) och tycker det funkar kalas. Jag kanske inte skall tänka nytt slutsteg med rör då? Låter intressant att testa ARC försteg och ett Krell slutsteg. Jag har haft Krell tidigare och de har alltid lyst som en av de absolut starkaste stjärnorna på min HiFi himmel. Designen numera har ju blivit tillbakalutad och utstrålar inte samma som de äldre modellerna tycker jag. Där såg man mer att de såg ut som de lät på något vis. Gillade de äldre bättre.

Jag vet inte om jag skulle kalla Futura slank på det viset, inte hos mig iallafall. Jag hade ju Usher Be10 som var allt annat än slank och det är just basfundamentet som är det enda som Be10 var i närheten av Futurorna. Futurorna har ungefär samma tyngd och definition i de absolut lägsta frekvenserna men upp mot mellanbasen och vidare uppåt drar de ifrån rejält på alla sätt trots att de har några hundra timmar kvar innan de presterar max...

En sak som slår mig är att jag kan höja hur mycket som helst och det låter lika mjukt och behagligt hela tiden vad jag än spelar. Lyssningströtthet finns inte ens på pubertala volymnivåer. Man märker först hur högt det varit när man sänker så man hör suset i öronen.

Edit: volymernivåer ändras till volymnivåer så klart.

Edited by Apexorca

Share this post


Link to post
Share on other sites
Va bra!

Mina slutsatser hamnat där också. Jag har ju provat fram ett lite mjukare försteg (ARC ls27) och ett dynamiskt kraftigt transisturslutsteg (Plinius sa250) och tycker det funkar kalas. Jag kanske inte skall tänka nytt slutsteg med rör då? Låter intressant att testa ARC försteg och ett Krell slutsteg. Jag har haft Krell tidigare och de har alltid lyst som en av de absolut starkaste stjärnorna på min HiFi himmel. Designen numera har ju blivit tillbakalutad och utstrålar inte samma som de äldre modellerna tycker jag. Där såg man mer att de såg ut som de lät på något vis. Gillade de äldre bättre.

Jag vet inte om jag skulle kalla Futura slank på det viset, inte hos mig iallafall. Jag hade ju Usher Be10 som var allt annat än slank och det är just basfundamentet som är det enda som Be10 var i närheten av Futurorna. Futurorna har ungefär samma tyngd och definition i de absolut lägsta frekvenserna men upp mot mellanbasen och vidare uppåt drar de ifrån rejält på alla sätt trots att de har några hundra timmar kvar innan de presterar max...

En sak som slår mig är att jag kan höja hur mycket som helst och det låter lika mjukt och behagligt hela tiden vad jag än spelar. Lyssningströtthet finns inte ens på pubertala volymernivåer. Man märker först hur högt det varit när man sänker så man hör suset i öronen.

Jag har tidigare hört Krell och SF och inte tyckt att de riktigt matchar, men pratar vi Evolution-serien så är det nog inget problem. Det handlar i första hand om diskantåtergivningen som inte var optimal. Tog bort lite av den magiska glöden i detta område.

När jag pratar slank så är det mer en fråga om upplösning i dikanten som jag avser och inte basfundamentet. Vad jag kunde förnimma vid min förhållandevis korta lyssning på Sheraton, vilken också bekräftas av testet i Hifi+ är att den upplevs som mera upplöst och med lite mindre värmeinnehåll i diskanten. Detta i jämförelse med mina Amati A och kanske även Mementon. Men vi pratar gradskillnader som vanligt. Jag tyckte mig höra detta vid röstbehandlingen av Anna Kristoffersson och Steve D. platta som jag spelade, men kan också förstärkas av Esoteric-riggen som är något åt det kalla hållet.

Men som sagt Moon har jag aldrig hört med de begränsningarna.

Calm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Musicus
Nu till en reflektion av nyvunnen kunskap i min hifiutbildning och en infekterad fråga:icon_smile_cool:

Strömkablar.

Jag har många gånger beskrivit hur jag kritisk och fördomsfull betvivlat effekter av olika hifi-komponenter bla följande. Hur kan en meter kabel från väggen till tex en integrerad förstärkare göra skillnad. Strömmen har ju gått flera mil från kärnkraftverket innan sista metern. Det kan säkert "bevisas" både det ena och det andra om detta. Både för och emot. Men skillnad? Jo, det är det!

Kul att Euphonia är på G igen efter en blöt helg :D

Mvh Apexorca

Strömkabler kan utgjöre en påtagelig skillnad, men jeg liker å se den som den förste meteren av strömforsyningen og ikke den siste fra prousenten, det henger likssom litt bedre ihop med noen av de skillnader man kan erfare. Derimot behover de ikke koste en månadslön for å väre de som passer best i en gitt anleggning :)

mvh

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jag har inte lyssnat på Krell och McIntosh vid sidan om varandra på ett tag, så följande erfarenhet är inte purfärsk. Men i vart fall "förr" var det rätt stor skillnad mellan Krell och McIntosh där McIntosh stod för tyngd, stor ljudbild, musikalisk och varm klang och där Krell hade slagkraft med ett "djävulskt" klipp i basen och med en mer analytisk presentation men inte i negativ mening. Mark Levinson låt mittemellan.

Så när du skiver en McIntosh eller en Krell så är det för mig helt olika vägval - om nu inte Krell eller McIntosh helt ändrat karaktär och närmat sig varandra. Är det så?

Ha ingen aning faktiskt.Har inte fastnat för Krell förrän med deras Evo serie.Med den så har det jag svängt i uppfattningen om märket,precis som jag har gjort med Wilson Audo och deras senaste reinkarnationer.

Om det har att göra med att jag fått nya preferenser eller om Krell låter annorlunda låter jag vara osagt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Men som sagt Moon har jag aldrig hört med de begränsningarna.

Calm

Jag har hört en del på Moons integrerade förstärkare. De låter korrekt, fint med luftighet osv. Men jag tycker ljudbilden varit lite tillbakatryckt, det kommer liksom inte helt ut i rummet. Ljudet håller sig mellan eller bakom högtalarna. vad är eran erfarenhet om Moon.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jag har hört en del på Moons integrerade förstärkare. De låter korrekt, fint med luftighet osv. Men jag tycker ljudbilden varit lite tillbakatryckt, det kommer liksom inte helt ut i rummet. Ljudet håller sig mellan eller bakom högtalarna. vad är eran erfarenhet om Moon.

Har inte alls upplevt detta med min I-7.Snarare tvärtom.Stor,luftig ljudbild.Fick en tydligare och öppnare ljudbild med denna kontra min ganla förstärkare (Pathos Logos).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jag har hört en del på Moons integrerade förstärkare. De låter korrekt, fint med luftighet osv. Men jag tycker ljudbilden varit lite tillbakatryckt, det kommer liksom inte helt ut i rummet. Ljudet håller sig mellan eller bakom högtalarna. vad är eran erfarenhet om Moon.

Känner inte alls igen den beskrivningen, tvärt om skulle jag säga. Stort och luftigt och med ett uns av värme i diskanten som inte är laidback. Nu har jag inte lyssnat specifikt på den integrerade, men olika combon pre och slutsteg. Alltid stark musikalisk närvaro utan att vara påträngande, men definitivt inte tillbakalutad.

Senast med Maxx3:or. Mycket bra upplösning, timing och harmoni!

Calm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Känner inte alls igen den beskrivningen, tvärt om skulle jag säga. Stort och luftigt och med ett uns av värme i diskanten som inte är laidback. Nu har jag inte lyssnat specifikt på den integrerade, men olika combon pre och slutsteg. Alltid stark musikalisk närvaro utan att vara påträngande, men definitivt inte tillbakalutad.

Senast med Maxx3:or. Mycket bra upplösning, timing och harmoni!

Calm

Jag var i Edinburgh hos en man med butiken Loud & Clear. Han jobbar visst som consult åt moon sa han och verkade mycket kunnig. Av honom fick jag veta att moon var byggda på ett sätt där kablarna var extremt viktiga och att det kunde ha större påverkan på ljudet än vanligt. Möjligen trodde han att det var ett kabelproblem vi haft när vi beskrev problemet för honom. Det verkar ju såhär i efterhand också så när ni har en sådan annan bild av det än vad vi hade. Jag får heltenkelt lyssna igen.

Edit: Mobilens stavningsprogram suger ibland. Hittar ord som inte alls passar.

Edited by Apexorca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.