Jump to content

Mästarmöte har en vinnare!


Apexorca

Recommended Posts

Avhållsamhet kan vara bra för hälsan... ;)

Det kittlar lite även här, men det får anstå ett tag till.

Mmm.Avhållsamheten räddar mig nog från ruinens brant! ;) Men jag är nöjd!Endast kablar som jag har funderingar kring!Brukar inte gå så fort från plan till handling för mig.Men det är så jag vill ha det.

Nu blev jag lite nyfiken.Nog har du väl en anläggning som du lugnt kan spela med?Vad kan förbättras på den punkten?Få om ens några komponenter!Ja,med undantag att du inte valt de blålysande kablarnas väg.

Men även solen har ju sina fläckar... ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu blev jag lite nyfiken.Nog har du väl en anläggning som du lugnt kan spela med?Vad kan förbättras på den punkten?Få om ens några komponenter!Ja,med undantag att du inte valt de blålysande kablarnas väg.

Men även solen har ju sina fläckar... ;)

Det finns alltid potentiella projekt.

  • Efter mitt och Calle_Jr's Ortofonbesök i Köpenhemn blev jag nyfiken på en transformator mellan istället för att köra in via MC-ingång. Ortofon hävdade bestämt att det ger mer liv och luft i återgivningen.
  • Ortofons nya pickup MC Anna kan jag också drömma om.
  • Chefredaktören på tyska Image var på besök här (Uwe Kirscbach). Han tyckte absolut att jag skall byta upp mig till Dynaudios Consequence UL - "det bästa jag har haft i mitt hus" - tyckte han. Dynaudio kommer också med en en ny Temptation som de kallar Platinum med nya element, delningsfilter och internkablage.
  • Jag kan också fundera på att ta ett steg till med Transparent upp till premiumsegmentet där kablarna anpassas till den utrustning man har.
  • Sen har vi ju det här med digitalmediet. Jag är oerhört nöjd med med min CD5:a och jag saknar inget annat än att jag tycker att den inte passar in utseendemässigt. Romulusen hade passat in bättre.
  • Sen har ju VTL de senaste VTL 450 Series III och försteget VTL 7.5 Series III
  • I senaste Stereophile såg jag att Bo Christensen (fd BOW) har börjat producera hifi igen. Mycket intressant.

Men i samtliga dessa önskemål har gränsen för vad jag betraktar som prisvärt passerats för länge sedan. Och det förbättras inte av den urusla second hand marknaden på dyr hifi. Jag är inte beredd att avstå musik pga av lite småförändringar här och där. Jag är faktiskt väldigt nöjd med det jag har just nu, men det har jag sagt tidigare också. ;)

Link to comment
Share on other sites

Det finns alltid potentiella projekt.

  • Sen har vi ju det här med digitalmediet. Jag är oerhört nöjd med med min CD5:a och jag saknar inget annat än att jag tycker att den inte passar in utseendemässigt. Romulusen hade passat in bättre.

Men i samtliga dessa önskemål har gränsen för vad jag betraktar som prisvärt passerats för länge sedan. Och det förbättras inte av den urusla second hand marknaden på dyr hifi. Jag är inte beredd att avstå musik pga av lite småförändringar här och där. Jag är faktiskt väldigt nöjd med det jag har just nu, men det har jag sagt tidigare också. ;)

Den dagen VTL gör en cd-spelare så är du nog körd min bäste herre! ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag är faktiskt väldigt nöjd med det jag har just nu, men det har jag sagt tidigare också. ;)

Det första du skriver i meningen är insiktsfullt, respekt!

Det andra ....host - host, öhh, känner igen de orden... också insiktsfullt ;)

Link to comment
Share on other sites

En vana kan ju förr eller senare bli lite långtråkig.

Situationen "kräver" en förändring.

Det som redan antagligen lät riktigt bra ska bli bättre.

Frågan är om det sedan låter bättre efter nya inköp... eller bara annorlunda :?:

Oavsett så är det förmodligen inte "långtråkigt" längre och då låter det ju också lite bättre... eller annorlunda ;):)

Det är tur att vi är lite ombytliga av oss så marknaden, och därigenom också hobbyn, överlever.

Edited by P-pan
Link to comment
Share on other sites

Det behövs uppenbarligen bara korta besök för att trilla dit! :D;)

Calm

Precis!

Mitt test började ta form när jag var hos Mårten några veckor efter mässan i höstas föra att lyssna till Django. Jag var inte på något sätt intresserad av att köpa Django men jag anade att den var en mycket speciellt bra produkt. Jaq ringde på dörren till Mårten och förstod att de bara hade tidsbokning numera. Men en i mitt tycke bland de absolut trevligaste och mest sympatiske männen (har aldrig träffat någon kvinna i detta gebit) i HiFi svängen, Leif, öppnade och bjöd in mig till en demo av Djaqngo. Han ägnade lång tid med spännande information och demonstration av Django trots att jag tidigt berättat att jag bara var nyfiken för intressets skull. Vid sidan om detta ämne kan jag säga att Django är en fantastisk högtalare som har ett otroligt pris för sin prestanda enligt mina preferenser.

När jag sedan ville titta i "finrummet" Stod MSB där och blängde på mig. Jag visste inte att Mårten hade dessa. Det tog inte lång tid innan jag insåg dess unika prestanda, vilken Leif inte var sen att demonstrera. Tjänstefel hade det varit annars.

Efter att dessutom hört Romulus på demo insåg jag att det hänt något på den digitala sidan. När jag senare fick möjligheter att testa detta själv var det lite som en uppenbarelse. För många erfarna HiFi rävar kanske detta bara är en i mängden av stora nyheter och milstolpar i denna hobby, men för mig är den påfallande och en haksläpp upplevelse som kvalar in bland de största jag upplevt i denna hobby. Jag har en handfull sedan tidigare.

Åter till Calms replik. Det var ett kort besök, som fick mig att trilla dit.

I dag får jag också information om att det inbyggda försteget i MSB The Analog DAC är så bra att de slår de flesta riktigt potenta försteg. NEEEEEJ! Jag är alltså inte klar. Det blir mer test med MSB utan mitt försteg ARC LS27. SKALL BLI MYCKET INTRESSANT ATT SE HUR DET STÅR SIG. Tack för tipset dock.

Link to comment
Share on other sites

Att vara eller sitta nöjd är begrepp som jag känner igen och som jag konstaterat flera gånger för egen del. Tillståndet varar fram till den punkt när man springer på något som man inte hört förut och som på något outgrundligt sätt i grunden förändrar lyssningsupplevelsen. Tillståndet utgår egentligen från en stabil plattform bestående av ett system som levererar helt enligt det egna ljudidealet. Men där en förändring på något outgrundligt sätt ändå förmår att lyfta till en något högre nivå och tillföra en någon förändrad detalj eller dimension som inte funnits tidigare.

De stora stegen är redan tagna och finliret sätter in. För varje förändring minskar skillnaderna jämfört med tidigare, men kostnaden tenderar att öka lavinartat. Det verkar som de stegen också är förenade med stora utvecklings- och komponentkostnader och därmed kvalitetsbaserade i högre utsträckning än tidigare nivåer. Standardlösningar ersätts med specialkomponerade och får mer hantverk över sig, men samtidigt utnyttjar industriellt framställda produkter med lägre toleransnivåer.

Slutsatsen är väl snarast att nöjdnivån är relativ och har en tendens att förflytta sig över tiden i allt mindre steg. Men utvecklingen går framåt och den man aldrig stoppa.

Calm

Edit felstavning

Edited by calm
Link to comment
Share on other sites

En vana kan ju förr eller senare bli lite långtråkig.

Situationen "kräver" en förändring.

Det som redan antagligen lät riktigt bra ska bli bättre.

Frågan är om det sedan låter bättre efter nya inköp... eller bara annorlunda :?:

Oavsett så är det förmodligen inte "långtråkigt" längre och då låter det ju också lite bättre... eller annorlunda ;):)

Det är tur att vi är lite ombytliga av oss så marknaden, och därigenom också hobbyn, överlever.

Bra frågor! Det är precis därför jag tycker det är spännande att testa. För mig går det just ut på att hitta de produkter som låter bättre och inte bra annorlunda.

För att det skall vara värt att byta något i mitt system måste jag dessutom uppleva en ganska stor förbättring annars avstår jag.

Sedan kan det vara så att man vill ha det annorlunda pga att ens ideal förändras med tiden. Eller är det så att det är svårt att hitta sitt ideal och man lär sig det med tiden? För att veta sitt ideal behöver man ju också veta vad man inte gillar och det lär man sig på sina misstag och av att lyssna runt på många olika system.

Link to comment
Share on other sites

Ahh, nu närmar vi oss ett annat intressant territorium fyllt av profeter, anhängare och rebeller :) Är ett separat försteg alltid att föredra (eller inte), det är frågan.

Min Audio Aero La Fontaine har även det en påkostad förstegsdel som möjliggör direktdrift mot slutsteg. Faktum är att Audio Aeros spelare är tänkta att användas på detta sett primärt. Det är alltså ingen enkel bonus-funktionalitet (som i många andra enklare digitala signalkällor). Riktpriset på detta "mediacenter" är för övrigt det dubbla mot Romulus.

audio_aero_la_fontaine-62.jpg

Jag har fram tills nyligen spelat med tre generationer Audio Aero direktanslutna till slutsteg. Sedan en tid så använder jag dock ett separat försteg (Aesthetix Callisto Eclipse). Det här är ett försteg i den övre divisionen, och om skillnaderna skulle bli lika stora/tydliga med ett enklare försteg är oklart. Men, det är uppenbart så att ett separat försteg innebär positiva effekter i mitt system. Det handlar främst om ökad dynamik, kropp och textur tillsammans med en större scen och ljudbild. Men det handlar också om ökad musikalisk inlevelse. Återgivningen blir mindre analytisk, med bättre flyt och homogenitet. Faktorer som starkt påverkar musikupplevelsen.

Direktdrift innebär kanske något bättre transparens, men det är jag utan tvekan beredd att offra i relation till de positiva effekter jag upplever. Volymhantering och strömförsörjning är uppenbarligen kritiska (primära?) faktorer som kan ges ett helt annat fokus i en separat enhet i jämförelse med en integrerad. Samtidigt så är merkostnaden för ett försteg på den nivå som krävs för att uppnå tydliga förbättringar stor, men det blir också en apparat till, och en nätkabel... Om det är värt det kan bara dina öron (och plånbok) avgöra :)

Även Romulus kan fås med "inbyggt försteg" som tillval för övrigt.

Nu vill jag höra dina intryck :)

I dag får jag också information om att det inbyggda försteget i MSB The Analog DAC är så bra att de slår de flesta riktigt potenta försteg. NEEEEEJ! Jag är alltså inte klar. Det blir mer test med MSB utan mitt försteg ARC LS27. SKALL BLI MYCKET INTRESSANT ATT SE HUR DET STÅR SIG. Tack för tipset dock.
Edited by Hyperion
Link to comment
Share on other sites

Hoppas du tar allt med moderation Apex och hinner med att njuta av musiken med. :)

Jo då. Men när man är inne i en uppgraderingsfas blir det ju mycket prylsnack och fokus på dem.

Det är ju just också därför jag testar för att få en ännu större musikupplevelse.

Lyssnade på Musik Nuda på både MSB och Romulus. Det blev så fruktansvärt bra att ståpälsen nästan inte gick att få bort. - Pappa du stix, sa barnen. ;)

Man kommer djupare in i musiken och i de musicerandes musikalitet och känsla så att man ryser.

MSB och Romulus ger mig musikaliska kickar i klass med de bästa jag fått.

Edited by Apexorca
Link to comment
Share on other sites

I dag får jag också information om att det inbyggda försteget i MSB The Analog DAC är så bra att de slår de flesta riktigt potenta försteg. NEEEEEJ! Jag är alltså inte klar. Det blir mer test med MSB utan mitt försteg ARC LS27. SKALL BLI MYCKET INTRESSANT ATT SE HUR DET STÅR SIG. Tack för tipset dock.

Nu börjar det bli mycket intressant. Skynda att prova. :)

Har inte aestathics också försteg/ dac kombo?

Link to comment
Share on other sites

En teori om varför CD förbättrats och blivit bättre just nu. Om det nu är så? Jag tror det.

Vinylen vinner ju mark och fler och fler ser dess ljudmässiga fördelar. Det har säkert stressat CD-spelartillverkarna så att de fått skärpa till sig och fått mer fokus på att utveckla de ljudmässiga egenskaper vinylen är bäst på. Innan jämförde de sig nog bara med varandra men nu måste de även jämföra sig mot vinylen och det har då öppnat nya vägar och utvecklat ljudet åt mer analogt sound. Plockat russinen ur kakan helt enkelt.

Link to comment
Share on other sites

Det skulle vara bra med en motreaktion så att cd-spelarna och skivorna skulle komma tillbaka till fokus igen.Är de nya generationerna så bra som ni säger kanske det finns hopp igen.

Har personligen aldrig trott på myten om cd-mediets död.Det är som med mycket annat betydligt överdrivet.Det enda jag hoppas är att folk generellt börjar betala för skivor från sina favoritartister

så de har råd att leva på sitt yrke.Det finns inga gratismiddagar.

Link to comment
Share on other sites

Jo, men visst har de det. Kollade lite på hemsidan och den heter Pandora. Samma som Romulus utan CD- drive. Det borde ju innebära att du kan driva dina slutsteg med Romulus direkt.

http://www.aesthetix.net/saturn.php?product=digital

Pandora och Romulus är samma som du skriver, förutom att du kan läsa CD-plattan i Romulus. Men båda saknar volumkontroll men det kan man köpa extra. Från hemsidan: An optional high resolution relay-based volume control may be added to either Pandora or Romulus, allowing them to directly drive a power amplifier, ideal for many systems.

Link to comment
Share on other sites

Det skulle vara bra med en motreaktion så att cd-spelarna och skivorna skulle komma tillbaka till fokus igen.Är de nya generationerna så bra som ni säger kanske det finns hopp igen.

Har personligen aldrig trott på myten om cd-mediets död.Det är som med mycket annat betydligt överdrivet.Det enda jag hoppas är att folk generellt börjar betala för skivor från sina favoritartister

så de har råd att leva på sitt yrke.Det finns inga gratismiddagar.

Delar helt din uppfattning! Jag är helt säker att det kommer en retrovåg för CD:n också och då har jag hunnit att köpa upp mig på billiga skivor under tiden! :D

Vinylmediet börjar bli dyrt. Var inne i en gammal vinylbutik i Vasastan igår och kollade lite priser. Andra Jazz vid Röda bergen, en butik knökfull med äldre inspelningar. Kollade lite "orginal" med bla Bert Egerblad 1.200 kr en Monica Zetterlund för 5.000 kr. Dyrt och inte värt priset om man inte är samlare förstås!

När det gäller MSB och inbyggt försteg så har jag lyssnat på koppling mot externa slutsteg och sedemera med externa försteg och då har karaktären kommit att ändra sig både till det bättre och sämre jämfört med första gången jag lyssnade till MSB. Marten körde med sitt nyutvecklade försteg senast jag var i Gbg och sedan har jag kört hemma mot ASR:en och hos AC med två olika försteg. Jag tycker inte man kan säga något generellt om vilket som är bäst, utan man får prova sig fram till olika kombinationer precis som vanligt.

Calm

Link to comment
Share on other sites

Det skulle vara bra med en motreaktion så att cd-spelarna och skivorna skulle komma tillbaka till fokus igen.Är de nya generationerna så bra som ni säger kanske det finns hopp igen.

Jag tillhör inte "falangen" som påstår att vinyl är bättre än CD. Om en CD eller LP är bra producerad så låter båda utmärkt. Ibland sticker den ena ut lite mer än den andra och andra gånger omvänt. Den som har underlag för att hävda den ena eller den andres död pratar goja, tycker jag. Det är för övrigt heller ingen tävling.

Vi är rätt många som har stora vinylsamlingar och vi vill naturligtvis fortsätta kunna spela våra alster och det finns också mycket CD-skivor som också vill spelas. Båda formaten har en plats.

Link to comment
Share on other sites

Jag tillhör inte "falangen" som påstår att vinyl är bättre än CD. Om en CD eller LP är bra producerad så låter båda utmärkt. Ibland sticker den ena ut lite mer än den andra och andra gånger omvänt. Den som har underlag för att hävda den ena eller den andres död pratar goja, tycker jag. Det är för övrigt heller ingen tävling.

Vi är rätt många som har stora vinylsamlingar och vi vill naturligtvis fortsätta kunna spela våra alster och det finns också mycket CD-skivor som också vill spelas. Båda formaten har en plats.

Jag håller helt med. Båda har så klart en plats.

Men min uppfattning är att CD och vinyl har lite olika presentation av ljudet. Om CD mediet får lite av den nerv, som Vinylen besitter tycker jag att det är en positiv utveckling.

Link to comment
Share on other sites

Personligen så spelar det mig mindre roll vilken plattform man brukar.Vinyl har ett litet affektionsvärde och låter bra.

Men blir det som Calm berättar så tappar det för mig tjusningen.Jag vet att det är många inom hobbyn som tycker om att samla på musik.Förstautgåvor o liknande.Det kan jag förstå och har ingen åsikt om.Det är antagligen ungefär som att samla frimärken fast roligare!Den delen av vår hobby har jag däremot inget intresse av.Full respekt till er som har det dock.

Det som lockat för mig med vinyl har varit möjligheten att komma över musik till en billig penning.Faller den aspekten bort alltmer som folk intresserar sig för vinyl så försvinner även lite av lockelsen för mig.

Men det är ju som allt annat här i världen.Tillgång och efterfrågan.Se på dieselbilar t.ex. moderna sådana sniffar ju på soppan,de tar oerhört lite.Men eftersom folk fått upp ögonen på dieselbilar så har förbrukningen av diesel gått upp och oljebolagen är inte dummare än att de höjer priserna.I dagens läge lönar det sig knappt att köpa en diesel om man tar bränslepris och inköpspris i beaktande.

Skulle för att återgå till ämnet gärna ha en vinylsvarv.Det kommer nog en sådan i min ägo så småningom,kanske är det smartast att köpa på sig all musik på cd-skivor medans formatet är så kallt och priserna låga?Jag tror det.

Link to comment
Share on other sites

Guest Musicus
Frågan är om det sedan låter bättre efter nya inköp... eller bara annorlunda :?:

"Å være eller ikke være", her tror jeg mange ganger man veldig lett kan gå feil. iaf er det min erfaring, og det kan koste :) ..

mvh

Edited by Musicus
Link to comment
Share on other sites

Nu vill jag höra dina intryck :)

Provade i dag MSB direkt till mitt slutsteg som jag råddes i går. Jag har även den möjligheten med min Audio Aero. Visst blev detta testat också. Men Romulus har inte denna möjlighet i den maskin jag har.

Den största skillnaden blev med båda MSB och Audio Aero att det blev lite mer mindre engagerande att lyssna. Jag lyssnade ett tag fram och tillbaka när jag sedan kopplade in mitt försteg blev det mer botten och rymd i ljudet. Det kändes mer engagerande och roligt igen. Detta gällde bägge maskiner.

Upplevelsen var faktiskt att att Audio Aerons försteg klarade av det hela med mindre kvalkitetsförlust mot ARC LS27. Skillnaden på MSB med ARC LS27 och med sitt eget inbyggda försteg var större.

Link to comment
Share on other sites

Jag vet att det är många inom hobbyn som tycker om att samla på musik.Förstautgåvor o liknande.Det kan jag förstå och har ingen åsikt om.Det är antagligen ungefär som att samla frimärken fast roligare!Den delen av vår hobby har jag däremot inget intresse av.Full respekt till er som har det dock.

Det som lockat för mig med vinyl har varit möjligheten att komma över musik till en billig penning.Faller den aspekten bort alltmer som folk intresserar sig för vinyl så försvinner även lite av lockelsen för mig.

Du verkar inte ha förstått någonting :o

- Den viktigaste orsaken - och oftast den enda orsaken - att leta efter förstautgåvor är att de låter bättre än senare utgåvor. Det är t.o.m. så att originalutgåvorna (på 33rpm) oftast låter bättre än nyutgåvor på 45rpm vilket jag tolkar som att banden har åldrats.

Utgåvor på vinyl av nyinspelningar är jag i normala fall inte intresserad av - dessa borde låta bättre i digitalt format, men det finns undantag :blush

Äldre inspelningar, som t.ex. den omtalade vinylboxen med Beatles där det rör sig om

"180g Vinyl LP! Cut at Abbey Road Studios using the Non-Limited 24-bit Digital Masters Sourced from the Original Analog Master Tapes!"

är för mig ointressant - då håller jag mig till den digitala utgåvan - eller betalbara tidiga utgåvor....

Jag tycker inte att man skall köpa en dyr vinylsvarv och tillhörande RIAA för att spara pengar genom billiga inköp på skivmarknader, loppis eller liknande - då måste man köpa mycket skivor för att det skall gå ihop....

...för det ändamålet fungerar det bra med en enkel Project, REGA ;)

Link to comment
Share on other sites

Du verkar inte ha förstått någonting :o

- Den viktigaste orsaken - och oftast den enda orsaken - att leta efter förstautgåvor är att de låter bättre än senare utgåvor. Det är t.o.m. så att originalutgåvorna (på 33rpm) oftast låter bättre än nyutgåvor på 45rpm vilket jag tolkar som att banden har åldrats.

Utgåvor på vinyl av nyinspelningar är jag i normala fall inte intresserad av - dessa borde låta bättre i digitalt format, men det finns undantag :blush

Äldre inspelningar, som t.ex. den omtalade vinylboxen med Beatles där det rör sig om

"180g Vinyl LP! Cut at Abbey Road Studios using the Non-Limited 24-bit Digital Masters Sourced from the Original Analog Master Tapes!"

är för mig ointressant - då håller jag mig till den digitala utgåvan - eller betalbara tidiga utgåvor....

Jag tycker inte att man skall köpa en dyr vinylsvarv och tillhörande RIAA för att spara pengar genom billiga inköp på skivmarknader, loppis eller liknande - då måste man köpa mycket skivor för att det skall gå ihop....

...för det ändamålet fungerar det bra med en enkel Project, REGA ;)

Så bra då att du upplyser mig.i frågan ;) .

Hade inte den blekaste aning om dessa ting.Så bevandrad är jag i vinylens värld.Det är inget jag skäms över heller.Orkar helt enkelt inte engagera mig.

Project och rega låter som en alldeles utmärkt ide´.Tack för tipset.

Link to comment
Share on other sites

Så bra då att du upplyser mig.i frågan ;) .

Hade inte den blekaste aning om dessa ting.Så bevandrad är jag i vinylens värld. Det är inget jag skäms över heller. Orkar helt enkelt inte engagera mig.

Det gör du helt rätt i ;)

I början på 90-talet var jag helt övertygad om CD'ns "perfect sound forever" och behövde överbevisas och resultatet har ni sett :blush

- Ljudet från CD (eller hårddisk) är idag så bra att man inte saknar något :app:

Link to comment
Share on other sites

- Den viktigaste orsaken - och oftast den enda orsaken - att leta efter förstautgåvor är att de låter bättre än senare utgåvor. Det är t.o.m. så att originalutgåvorna (på 33rpm) oftast låter bättre än nyutgåvor på 45rpm vilket jag tolkar som att banden har åldrats.

Utgåvor på vinyl av nyinspelningar är jag i normala fall inte intresserad av

Visst finns det samlare där det primära är förstautgåvor, av kompletta samlingar, av felaktiga konvulut mm. Det finns också samlare som inte ens bryr sig om musiken...

Äldre inspelningar, so med Beatles där det rör sig om

"180g Vinyl LP! Cut at Abbey Road Studios using the Non-Limited 24-bit Digital Masters Sourced from the Original Analog Master Tapes!"

är för mig ointressant - då håller jag mig till den digitala utgåvan - eller betalbara tidiga utgåvor....

Jag har beställt boxen ändå, mest av nostalgiska själ och en portion fåfänga. Förmodligen blir det som med CD-boxen där jag bara spelat 3-4 stycken.

En liten undring i sammanhanget är om graveringen inte utgår ifrån 24/192 medan CD'n är kodad ner till 16/44,1. Om det är så skulle jag kunna tänka mig att vinylen låter t o m bättre...? Men det är i och för sig en fråga för en separat tråd.

Link to comment
Share on other sites

En liten undring i sammanhanget är om graveringen inte utgår ifrån 24/192 medan CD'n är kodad ner till 16/44,1. Om det är så skulle jag kunna tänka mig att vinylen låter t o m bättre...? Men det är i och för sig en fråga för en separat tråd.

Jag köpte ett 16GB USB-minne i form av ett äpple med FLAC 44.1 kHz/24 bit

beatles-usb.jpg

This unique, apple-shaped USB drive is loaded with the re-mastered audio for The Beatles' 14 stereo titles,

as well as all of the re-mastered CDs' visual elements, including 13 mini-documentary films about the studio albums

Det kan vara det som ligger till grund för vinylutgåvan :?:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...