Jump to content

Fler än två kanaler

Efny

Recommended Posts

Vad har ni för erfarenhet av multikanalsförsteg? Kör ett Marantz AV8003 idag och funderar på att uppgradera till någon av följande modeller.

- McIntosh MX150

- Krell S1200

- Classé SSP800

Har inte lyssnat på någon av dem ännu. Någon som har någon erfarenhet att dela med sig av?

Guest Niklas F

Har inte lyssnat på någon av dom du nämner, men Integra hålls riktigt högt bland dom som kör riktigt seriösa hembioprylar.

Har inte lyssnat på någon av dom du nämner, men Integra hålls riktigt högt bland dom som kör riktigt seriösa hembioprylar.

Vet inte om jag håller med om integra. Deras ljud är väldigt "in your face" precis som systerprodukterna från Onkyo. Rätt färgat ljud. En del gillar det men själv föredrar jag ett rent och ofärgat system.

Tack för förslaget ändå...

Guest Niklas F

Har inte hört någon beskriva Integra på det sättet du gör just nu.

Självklart gör du som du vill/känner för, men tror att deras senaste duger för den mest kräsna hembionöten :)

Krellen, skämt att den bara har en hdmi ut!

Edited by Niklas F

Jag säger inte att Integra är en dålig apparat. Faller inte mig i smaken bara. Slå av EQ så är den inte lika imponerande. Vill gärna också ha en som låter bra i två-kanal. Erfarenheten jag har är av DHC-80.1.

Krell om man tar den som exempel satsar istället på ett så rent och dynamiskt ljud som möjligt med med sina ESS Sabre DACs och klass A på separerade kanaler. Däremot är den inte så feature-full men det är inte jag ute efter.

McIntosh MX150 blir nog svår att hitta i Stockholm eller kanske t.o.m. Sverige för utvärdering.

Kommer troligtvis att utvärdera Krell och Classé till hösten. Ska bli spännande. Läser man recensioner så verkar de flesta bli imponerade av båda.

Det som gör MX150 lite speciell är att den innehåller RoomPerfect modul.

Mer om Maskinen här.

http://www.stereophile.com/content/music-round-46-page-2

Absolut! Har hört att den ska vara grym. Sen gillar jag utseendet på McIntosh prylar också. En liten bonus. En nackdel dock med den är att den är helt digital pga roomperfect. Det gör att du inte har någon analog passthrou. Men jag tror nog DACarna är såpass bra i den att det inte spelar roll.

• 2 weeks later...

Hej Efny, slår ett slag för Meridians instegsmodell Meridian G61R, har roomcorrection samt det nya apodizing filtren (minimum phase upsampling). Kombinera med en HD621 HDMI switcher så har du en mycket trevlig combo för lossless blu-ray och FLAC 5.1.

http://hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=17221

Kör storebrorsan G68 med mycket härligt resultat. Skillnaden mellan G68 och G61R är XLR utgång samt multizone och tuner.

Ta en titt på hometheaterreview. Dr. Ken har haft dessa hemma för recension; Krell Evolution 707, Arcam AV888, Classe SSP-800 Denon AVP-A1HCDCI och nu senast Meridian 861V6.

http://hometheaterreview.com/home-theater-...nd-information/

Edited by crion