The Hulk Posted September 29, 2004 Share Posted September 29, 2004 Hejsan! Vet inte riktigt vart jag skall lägga denna tråd men det är iallfall en nyhet så jag hoppas jag prickat rätt I grund och botten så handlar det om ett gediget intresse för både hif/hembio som jag vill uttveckla efter att jobbat i branschen några år som jag vill utveckla till större saker. Har väl alltid drömt egna projekt men inte riktigt vågat ta tag i det. Är fortfarande skiträdd men samtidigt så måste man testa Jag har då åtagit ansvaret för ett litet urval av märken som jag tycker är intressanta i olika prissegment och det som finns idag är: AVI: Gedigen hifi med handbyggda engelska produkter som jag finner mycket intressanta men framför allt låter väldigt bra. I deras sortiment så finns det integrerad förstärkare,slutsteg, cd spelare, försteg, högtalare och radio är på ingång under året. http://www.avihifi.co.uk/index.html Audes: Tillverkar högtalare i alla dess former och storlekar/priser. De har även rörslutsteg. http://www.audes.ee/index.php?id=1105 Soundstring: Kablar i alla valörer från USA: http://www.soundstringcable.com/ Tester på delar av produkter kommer redan i nästa nummer av Bild&Ljud Hemma. Hur som helst så var grundtanken med tråden att meddela vad som händer och jag är mycket spänd men glad över mitt nya åtagande. Allt är väldigt nytt och inte fått klart allt så jag återkommer med länk till företaget senare i veckan när allt blivit "rättat"och inlagt. Mvh Johan Olofsson AudioExperience Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Hulk Posted September 29, 2004 Author Share Posted September 29, 2004 Lite bilder: Audes Refrence Orpheus Helbild: MVh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Hulk Posted September 29, 2004 Author Share Posted September 29, 2004 Även handbyggd engelsk hifi. Avi Lab series: Mycket omtalad i england: Highlights from the What Hi-Fi May 2003 review Effortlessly honest AVI amp “unrestrained dynamics, pinpoint stereo imaging and impressive authority” “rock-solid build and a high standard of finish” “glorious midrange” And their final verdict: “A fabulous amplifier that digs deeper into recordings than just about any rival we can think of” WHAT HI FI Sound and Vision - November 2003 In a head to head against amplifiers from Primare, Moon and Orelle, the AVI Laboratory Series Amplifier was the winner for it’s excellent detail resolution, impressive power and dynamics and solid build, and was the only product to be awarded five stars. Here are a few highlights from the review: “great-sounding amp that will work well in a wide range of systems” “Excellent detail resolution; impressive power and dynamics; solid build” “fabulous amplifier that doesn’t put a foot wrong. It combines muscle with subtlety beautifully.” Ett par utdrag ifrån hifipressens reaktioner. Läs mer här: AVI under luppen AVI testas i Engelsk hifi press. Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marbrink Posted September 29, 2004 Share Posted September 29, 2004 Vad kul! AVI stärkaren verkar riktigt fin! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Hulk Posted September 29, 2004 Author Share Posted September 29, 2004 marbrink: Bugar o bockar Jodå den är otroligt snabb och en grymt härlig dynamik kan inte sluta lyssna på den. Har den till ett par stativare och det får sägas vara en väldigt trevlig kombo Jämnförde nu med CHORD slutsteg och måste säga att jag sitter nöjd med AVI Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johan Posted September 29, 2004 Share Posted September 29, 2004 Jag hoppas verkligen att det faller bra ut Johan ! AVI har jag faktiskt haft hemma en kväll via en träff. Liten o go med ett jäkla drag Kör hårt o lycka till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekman Posted September 29, 2004 Share Posted September 29, 2004 alltid kul med nya produkter. lycka till fräck dämpvägg på första bilden med högtalarna förresten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mikael Posted September 30, 2004 Share Posted September 30, 2004 Jag passar också på att önska lycka till. Om jag inte har helt fel för mig så testade väl High Fidelity ett par högtalare från Audes för ett par år sedan, och de fick ett gott betyg där, så de skulle vara intressanta att stifta mer bekantskap med. /Mikael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roq Posted September 30, 2004 Share Posted September 30, 2004 Trevligt! Förstärkaren ser onekligen fin ut. Lite Mark Levinson-känsla ger den. Vad kommer den kosta i Sverige? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neodynium Posted September 30, 2004 Share Posted September 30, 2004 Lycka till!! Produkterna ser ju välbyggda ut.. /Neo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Hulk Posted September 30, 2004 Author Share Posted September 30, 2004 Fasen va kul Tackar så mycket blir kanon glad. Jodå det stämmer det de testade Audes Studio och fick bra i test och det finns fler versioner så här ser den ut: Om ni vill läsa mer test om Audes så är det i senaste Stereophile test av Bravo: Avi ligger på i Sverige 22900:- och den förstärkaren kommer som sagt kunna läsas om i nästa nummer av Bra Ljud & Bild Hemma. Mvh PS: tack igen, det jätte kul att ni är positiva Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Neodynium Posted September 30, 2004 Share Posted September 30, 2004 Du verkar ju ha riktigt mycket sköj.. har du någon hemsida på g? /Neo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Hulk Posted September 30, 2004 Author Share Posted September 30, 2004 Jodå, jag har en hemsida men den är inte 100 % klar. Den skall få ett nytt användarsnitt som är lättare att surfa runt med. Just nu så stämemr inte alla fakta samt priser då de har blandats lite. Men om ni vill kika så är det www.audioexperience.se Isåfall ha överseende med ovannämda. =) Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nitram Posted September 30, 2004 Share Posted September 30, 2004 Häftig utmaning... hoppas det går bra, kul med uppstickare Kommer du köra demo i "bio´n" eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Hulk Posted September 30, 2004 Author Share Posted September 30, 2004 Nitram: I första läget så är det butike som skall dema. Lyssna i Ystad har AVI nu och andra butiker har visat intresse så jag får väl se men om det inte finns möjlighet för detta så självklart måste folk få testa alt låna hem demoex Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodsound Posted September 30, 2004 Share Posted September 30, 2004 Härligt jobbat! Hoppas att allt går bra. Ser fram emot din hemsida! // Svante Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Hulk Posted October 1, 2004 Author Share Posted October 1, 2004 Jodå den finns men den skall förbättras (ont om tid) Den skall bli bättre bättre användarsnitt samt så är det lite priser och specs som är lite off och alla modeller inte inlagda osv men det kommer. Hur som helt så finns den på: Audioexperience Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts