Engelholm Audio Posted June 8, 2011 Posted June 8, 2011 Måhända en DVD men icke desto mindre riktigt riktigt bra! Den har snurrat så många gånger hos mig att jag kan både musik och BB Kings underbara minspel utantill! Quote
conan Posted June 8, 2011 Author Posted June 8, 2011 Menar du vad jag har i samlingen? Antagligen är den din samling jag vill ha ... give it to me!!! Quote
Bebop Posted June 8, 2011 Posted June 8, 2011 Ja, vad måste man ha i samlingen av BB King ?? Det finns mycket skräp med B.B. King men det finns också en del pärlor. Jag rekommenderar följande samling där du sedan kan botaniserar vidare och köpa plattorna dina favoriter kommer ifrån. Jag har själv beställt ett ex som är på väg över Atlanten. En dubbel för drygt 100:- är prisvärt. Om den finns i Sverige har jag inte kollat. Här finns många av hans klassiker med. Om du vill ha några från hans storhetstid skall du definitivt ha med Live At the Regal och Live in Cook County Jail . Av de senare är t ex Riding With the King bra. Quote
conan Posted June 11, 2011 Author Posted June 11, 2011 Tack för alla tips! Jag har noterat dem på inköpslistan. Quote
Recommended Posts