Jump to content

Hur ser det ut från lyssningsplatsen?


Strmbrg

Recommended Posts

  • Replies 225
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Niklas F
Det är min gamla Fpb 400cx ;)

Aha en mini krell ( allt är relativt ) iaf om man jämför med ditt.

Du får hojta till om du fortfarande var sugen på bytet mellan våra steg ;)

Link to comment
Share on other sites

Det skulle väl betyda att man har en egen forumavdelning så att varje system får en egen tråd :?:

Borde man inte göra något bredare i.s.f :?:

Det finns en "About Me" i resp medlemsprofil. Den används inte så flitigt...

Det var tanken med bloggsidan att blogga och ta emot kommentarer om sitt egna system http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...automodule=blog

Men den användes inte så flitigt, kanske den låg lite off-side?

Link to comment
Share on other sites

Guest Niklas F
quad_esl_II_20110605.jpg

Otroligt skön retro-bild, vad är det för paneler du spelar på, kan det vara Quad?

Några REL ser ut att skymtas där bakom, eller är det någon sorts hemmabyggen kanske?

Bordet är även det en skön retroresa, dansk design?

Link to comment
Share on other sites

Otroligt skön retro-bild, vad är det för paneler du spelar på, kan det vara Quad?

Några REL ser ut att skymtas där bakom, eller är det någon sorts hemmabyggen kanske?

Bordet är även det en skön retroresa, dansk design?

Det är Quad Esl 57 från 1964 med rörstegen II. Under 30 Hz jobbar 2 st Rel Stadium III. Bordet är okänt men är ganska vanligt i hem från 60-talet.

Jättekul att du gillar designen!

Link to comment
Share on other sites

Det är bara en Project 9.1x. Jag vågar inte visa den för jag tycker egentligen att den är för mycket "bling-bling" ...

Men du kör ju svartvita bilder...

... då blir ju "retrokänslan" fixad ändå :?:;)

Skåpet mellan basarna känner jag igen :)

Passar ju perfekt till Quadarna.

//Pan

Link to comment
Share on other sites

Men du kör ju svartvita bilder...

... då blir ju "retrokänslan" fixad ändå :?:;)

Skåpet mellan basarna känner jag igen :)

Passar ju perfekt till Quadarna.

//Pan

Ja, visst gör det! Det är faktiskt en äkta stereobänk ... det står "Stereo" på den. :D

Link to comment
Share on other sites

Ytterligare en motljusplacering ...

rum8.jpg

Så välstädat brukar det inte se ut hos mig och skulle det till äventyrs göra det så dröjer det inte länge innan det ligger skivor lite varstans :blush

Link to comment
Share on other sites

Så här ser det ut när det är städat, vanligtvis ligger det massa barndvd och en och annan cd bredvid och på skivspelaren. Vid de sällsynta finlyssningtillfällena så flyttas högtalarna fram och isär.

DSC_0012.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Kanske den bästa av mässerfarenheter... :?: Tvärtom kan vara kul för stunden :) men håller nog inte i längden.

Håller själv på med lite ommöblering men lyssningsstol och högtalare flyttas inte en millimeter.

http://euphonia-audioforum.se/timbre/home/sweetspot50.JPG

Imponerande system! :mm:

Några funderingar.

Ser att det hänt något på slutstegsfronten sedan jag var på besök sist. Vinylen är redan presenterad.

Vad döljer sig bakåt till höger dit den högra hörlurssladden ringlar sig och vad är det för apparatlåda under bordet?

Hifi-förändringar skall ske i maklig takt, här pratar vi revolution på två år! :D;)

Calm

Link to comment
Share on other sites

Guest Niklas F
München var kul, men hemma är bäst!

Vad är fördelarna med AD40 emot Golden Horn?

Dom är väl verksamma inom samma område, så därför funderar jag på i vilka situationer det är bättre att använda den ena eller andra.

Link to comment
Share on other sites

Vad är fördelarna med AD40 emot Golden Horn?

Dom är väl verksamma inom samma område, så därför funderar jag på i vilka situationer det är bättre att använda den ena eller andra.

Golden Horn är bättre än AD40 genom bland annat 2 dimensionaliteten. GH är än mer oregelbunden än AD40 och GH har dessutom lägre vikt än AD40, vilket möjliggör lättare placering/montering.

Link to comment
Share on other sites

Golden Horn är bättre än AD40 genom bland annat 2 dimensionaliteten. GH är än mer oregelbunden än AD40 och GH har dessutom lägre vikt än AD40, vilket möjliggör lättare placering/montering.

Men frågan är om inte AD40 är snyggare. Mycket stilfullt ditt rum, det vilar ett kinesiskt lugn över bilden.

Snyggt! :mm:

Med nya högtalaren som ett utropstecken!

Calm

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...