sladd Posted June 1, 2011 Posted June 1, 2011 Hifistället och Hificonsult i samarbete, proudly presents: Quote
Efny Posted June 16, 2011 Posted June 16, 2011 Är detta samma eller ska det vara två olika? http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...?showtopic=9171 Quote
Akkelis Audio Posted June 16, 2011 Posted June 16, 2011 Det är två olika mässor. Mässan på Opalen arrangerades för första gången på hotell Opalen förra året. Det var väldigt lyckat och nu ett årligt återkommande arrangemang. Distributören Transient Design är arrangör. Stylus Audio och Hifi Consult är inbjudna men dom har valt att istället köra ett eget arrangemang tillsammans med butiken Hifi Stället. För göteborgaren blir det mycket spännande att besöka under dessa två helger, för den som reser lite längre kanske två arrangemang gör att man tvingas välja helg. Quote
eliot Posted June 16, 2011 Posted June 16, 2011 Förra årets reportage från "Göteborg High End" motsvarande mässa skildrades av Timbre & Co. i denna tråden: En septembertrio i mässfeberns Göteborg, Tre system i femstjärnig miljö. ...då ägde mässan rum på Elite Plaza men flyttar tydligen i år till hotellet Elite Park Avenue på Avenyn Mvh, eliot PS. Jag har valt att ändra mitt inlägg sedan jag fått ett mail där man påpekar att det är mässan på Opalen som har rätt till namnet* Göteborg High End - och jag inte vill orsaka något missförstånd * I varje fall äger domain-namnet.... Quote
zood Posted June 16, 2011 Posted June 16, 2011 Det är två olika mässor. Mässan på Opalen arrangerades för första gången på hotell Opalen förra året. Det var väldigt lyckat och nu ett årligt återkommande arrangemang. Distributören Transient Design är arrangör. Stylus Audio och Hifi Consult är inbjudna men dom har valt att istället köra ett eget arrangemang tillsammans med butiken Hifi Stället. För göteborgaren blir det mycket spännande att besöka under dessa två helger, för den som reser lite längre kanske två arrangemang gör att man tvingas välja helg. Det kommer absolut bli en höjdar höst! Quote
Matrixen Posted June 16, 2011 Posted June 16, 2011 Skönt att slippa stressa runt halva komunen för att hinna allt under samma helg. En god chans för oss i Väster att ägna lite mer tid åt varje utsällare, men för långresta vänner kanske det blir en valsituation. Quote
Bebop Posted June 16, 2011 Posted June 16, 2011 Skönt att slippa stressa runt halva komunen för att hinna allt under samma helg. En god chans för oss i Väster att ägna lite mer tid åt varje utsällare, men för långresta vänner kanske det blir en valsituation. Jag glädjs varje gång jag "måste" åka till Göteborg. Stockholm är också en härlig stad, men det är skillnad på 30 och 60 mil trots allt. Quote
calle_jr Posted June 16, 2011 Posted June 16, 2011 PS. Jag har valt att ändra mitt inlägg sedan jag fått ett mail där man påpekar att det är mässan på Opalen som har rätt till namnet* Göteborg High End - och jag inte vill orsaka något missförstånd Har du fått mejl? Trådtiteln är ju GHE... Quote
conan Posted June 16, 2011 Posted June 16, 2011 Förvirringen är total ... kanske vore bra att samarbeta lite mellan Göteborg High End och Göteborg High End? Quote
eliot Posted June 16, 2011 Posted June 16, 2011 Har du fått mejl? Trådtiteln är ju GHE... Det var därför jag skrev "Göteborg High End" inom citat-tecken för att visa att det var den mässa som sladd gör reklam för - med just den överskriften - som reportaget jag länkade till gällde. Jag vet inte om man kan ta patent på uttrycket Göteborg High End för är vi t.ex. hemma hos Timbre och lyssnar på musik så lyssnar vi ju på High End i Göteborg - eller Göteborg High End om vi så vill //Eliot Quote
conan Posted June 16, 2011 Posted June 16, 2011 Nu är ju domänen inmutad av http://www.goteborghighend.se men jag skulle vilja vara tydlig med att vi borde kalla mässan för: Göteborg High-End Audio Show Det är så den presenteras på hemsidan. Kanske även lägga till Hotel Opalen: Göteborg High-End Audio Show @ Hotel Opalen Quote
Bebop Posted June 16, 2011 Posted June 16, 2011 Förvirringen är total ... kanske vore bra att samarbeta lite mellan Göteborg High End och Göteborg High End? Det är nog inte så lätt att uppnå. Under Arkenmässan i fjol valde SWHEA att stå utanför. Här väljer en av arrangörerna (vem det nu är) att stå vid sidan om den andre. Beteendet går med andra ord igen. Vem som var först med ideen kan ju diskuteras och jag bryr mig inte. Men uppenbarligen har ju Sladd/HiFi-Stället/Stylus redan programmet klart vilket inte verkar vara fallet med den andra arrangören. Det andas i vart fall rejält med High End på Avenyn. Det är ju fantastiskt att vi även i höst kan uppleva mässor i Göteborg. I år det också mässa i Malmö men jag har inte sett något datum än. Quote
conan Posted June 16, 2011 Posted June 16, 2011 Det andas i vart fall rejält med High End på Avenyn. Amen! Quote
Efny Posted June 16, 2011 Posted June 16, 2011 Förvirringen är total ... kanske vore bra att samarbeta lite mellan Göteborg High End och Göteborg High End? Hifi "gang-war" i Göteborg. Quote
Akkelis Audio Posted June 17, 2011 Posted June 17, 2011 Vi kanske kan reda ut namndiskussionen en gång för alla. Såhär såg det ut förra året. Go:teborg High End Show Tidal + Wadia på Hotell Elite, Arkenmässan goes downtown... Namnet är desamma som förra året då SWHEA stod för arrangemanget. Arbetet med mässan gjordes till 95% av Lasse på Transient Design och därför arrangerar han mässan i egen regi i år med samma namn som förra året. Göteborg High End Show. Quote
calle_jr Posted June 17, 2011 Posted June 17, 2011 Tack för det Akkelis. Nu kan vi låta denna tråd återgå till PARK AVENY mässinfo. Quote
sladd Posted June 17, 2011 Author Posted June 17, 2011 När man skriver har man oftast ett budskap. Det stämmer inte att "vi var inbjudna men valde att göra en egen mässa". Å ena sidan spelar det ingen som helst roll eftersom beslutet redan var fattat utan att snegla på någon annan. Men - Lasse skickade ut inbjudning till branschen 15 april. Men inte till oss. Det blir ju också ett budskap (när vi får inbjudningsmailen som VB till oss från andra företag men inte får någon inbjudan själva alltså) och det kanske bör klargöras för dem som läser här. Vår inbjudan kom, 6 veckor senare... 2010 stämde det däremot väl in på beskrivningen. Arken är en öppen mässa för hela branschen helt utan hänsyn till vem man är eller vem man gillar eller handlar av. Då var återigen både Akkelis och Transient inbjudna och också erbjudna större rum än 2008 om de önskade. Men "man valde att göra en egen mässa". Blev det så tokigt då? Nej, inte alls. Besökare och kunder gillade skarpt att ha detta överflöd på Arken, Elite och Opalen att gotta sig åt, inget ont i detta! Göteborg är Sveriges Hifi-huvudstad! Nu i ett mellanår till Arken gör Anders på Hifistället och jag en mässa ihop, främst för våra leverantörer. Samarbete och öppenhet är nyckelord. Vi väljer också att lägga den en helg där inga andra Hifi-mässor ligger eftersom vi inte vill störa eller ta uppmärksamhet från någon annan. Var och en mässa bär sina kostnader och får sin egen profil, gott så. Men nästa gång det är dags, kanske det skall göras en mässa ihop med även Akkelis/Transient och deras leverantörer? Känn Er inbjudna till diskussion om detta! Så kanske det kan byggas något konstruktivt ur de många duktiga lokala Hifi-viljorna i Göteborg med omnejd. mvh sladd Vi ses på Göteborg HIGH END PARK AVENY 1 & 2 oktober! Quote
sladd Posted July 29, 2011 Author Posted July 29, 2011 Vi är glada att kunna erbjuda även Accuphase och Bladelius på GÖTEBORG HIGH END PARK AVENY MVH Quote
Efny Posted July 29, 2011 Posted July 29, 2011 Blir nog en resa ner från Stockholm. Kan vara värt det att bara få lyssna på "The Sonus Faber". Quote
sladd Posted August 12, 2011 Author Posted August 12, 2011 . Vi välkomnar Opus 3 till Göteborg High End Park Aveny! mvh Quote
sladd Posted August 18, 2011 Author Posted August 18, 2011 (edited) Göteborg High End på PARK AVENY är stolta att presentera att vi blir sponsrade av Göteborgsoperan! De kommer ett antal ur ensemblen och promotar sin verksamhet och ger smakprov, live! Missa inte höstens mässa i Göteborg! Edited September 6, 2011 by sladd Quote
sladd Posted August 19, 2011 Author Posted August 19, 2011 Vi är glada att kunna presentera hemsidan för Göteborg High End på PARK AVENY Göteborg High End på PARK AVENY Under de kommande veckorna fylls den på av utställarna! mvh Quote
Mctwins Posted August 24, 2011 Posted August 24, 2011 Vad är det för McIntosh grejer som kommer att visas på denna mässa? Quote
sladd Posted September 6, 2011 Author Posted September 6, 2011 . Vi har nöjet att presentera Åre Kafferosteri. Göteborg High End på Park Avenue får i foajén en kaffehörna med lika hög klass på kaffet som ljudet i rummen! Skyhög kvalitet, ekologiska skördar och omvittnad kompetens utmärker det lilla rosteriet och de två eldsjälarna Eva och Per. Nu kan besökarna på mässan avnjuta något av det bästa Sverige kan prestera! Deras hemsida här Åre Kafferosteri Åre Kafferosteri på mässan här: Finkaffe på High End Park Aveny 1-2 Oktober Välkomna. . Quote
sladd Posted September 7, 2011 Author Posted September 7, 2011 När vi hade demo i butiken klistrade Ludwig en lapp på Transparent Ref MM med texten "made in Vietnam"... Quote
Ekman Posted September 7, 2011 Posted September 7, 2011 Haha snyggt lite vanlig hederligt företagssabotage Quote
Akkelis Audio Posted September 20, 2011 Posted September 20, 2011 Tänkte besöka er mässa. Vilka öppettider gäller? Är det fri entre eller kostar det något? Kontanter eller kort? mvh Stefan Quote
Shamrock Posted September 20, 2011 Posted September 20, 2011 Tänkte besöka er mässa. Vilka öppettider gäller? Är det fri entre eller kostar det något? Kontanter eller kort? mvh Stefan Det får man ju inte missa!! Lördag & Söndag 1-2 Oktober High End på Göteborgs paradgata nr 1 Lördag 10-18 Söndag 10-17 http://www.goteborghifishow.se/ Länken hittade jag på HiFi Consults hemsida. Första sidan. Jag tar med kontanter, det brukar vara det som gäller i sådana här sammanhang. Quote
Recommended Posts