Jump to content

Göteborg High End 2011


Recommended Posts

Undrar bara vem GoteborgHighEnd är?, eller är det det som hette SWHEA förra året, man blir ju nyfiken på om det är en till aktör som vill arrangera mässa i Göteborg?

Obs det är inte menat som nån kritik jag är bara inte bekant med namnet GoteborgHighEnd, hemsidan gav inte så mycket information om det!, för mig får ni gärna köra en mässa i månaden! :)

Edited by PL300
Link to comment
Share on other sites

Göteborg High End är en mässa som vi kommer att anordna årligen (en gång per månad blir kanske lite väl ofta? :-)) och som i år blir på Hotell Opalen i Göteborg. Ensamma ansvariga för mässan är importören Transient Design. Det är i år inte SWHEA som arrangerar mässan och därför kommer en entréavgift tas ut av besökare. Vi har till årets mässa bjudit in alla kollegor och konkurrenter (!) som vi kunde komma på och vi har nu bokningar på alla rum.

Utställare (distributörer) från Sverige, Danmark, Finland och Norge kommer att visa upp det bästa av det bästa som finns inom High End. En lista på samtliga utställare kommer att läggas upp på hemsidan www.goteborghighend.se inom kort.

Edited by GoteborgHighEnd
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Här kommer en liten lista på utställare till mässan. Det kommer att komma till några namn ytterligare men dessa är klara idag.

Akkelis Audio (Se)

ArtSound (Dk)

Audio Concept (Se)

AudioFreaks (No)

Audio Note (Se)

DWO (Se)

Entreq (Se)

HIGH-fi Consult (Se)

Interceptor (Dk)

Kenneth Englund Audio (Se)

Linn/Peoples & Schmidt (Se)

Livemusik med Delta Blues av "Bottleneck John": http://www.bottleneckjohn.com Två spelningar per dag.

Opus 3 (Se)

Mats Audio/ Respons Audio (Se)

Runt Ljud (Se)

Svanå MiljöTeknik (Se)

Tonkraft (Se)

Transient Design (Se)

Tur-Pex (Fi)

Vassago HiFi (Dk)

Vinylbutiken (Se)

Välljud (se)

Link to comment
Share on other sites

Guest Niklas F

Skulle uppskattas väldigt mycket om ni kunde få reda på vad dom

Olika utställarna kommer spela på för saker.

Så kan man rikta in sig på det man tycker är intressant istället för att ödsla tid.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Så kan man rikta in sig på det man tycker är intressant istället för att ödsla tid.

Ursäkta för ett sent svar, men vi har haft en lång semester för att vara utvilade till den hektiska mässhösten!

Det är svårt eller omöjligt att säga tills utställarna packar för att resa till Göteborg.

Men vi utgår ifrån att alla tar med sig det bästa och intressantaste ur sitt sortiment! Men vi är säkra på att det kommer finnas trattar, elektrostater, rundstrålande och mer eller mindre konventionella högtalare att lyssna på, drivna av både rör och transistorelektronik, vi inbillar oss att det kommer finnas massor av vinylavspelning och eventuellt nått digitalt. Men framförallt massor av vinyl!

GöteborgHighEnd/Lasse

Link to comment
Share on other sites

Lite extra mässkul kommer det det att bli eftersom vi i samband med GöteborgHighEnd på Opalen kommer att anordna en fototävling för våra besökare.

Fototävlingen kommer ha ett Tema, vad ett exakt kommer vi att klura på fram till mässhelgen. (För att ingen skall kunna förbereda sig otillbörligen!)

Det blir ett förstapris; ett presentkort på 10.000 kronor hos Scandinavian Photo.

Alla kan delta, bilderna kommer att bedömas anonymt av en jury (vars exakta sammansättning vi diskuterar, men den kommer att innehålla minst en professionell fotograf, någon från arrangören, någon från Scandinavian Photo och någon från våra samarbetspartners.)

Så kom ihåg att ta med kameran till mässan!

Vi har uppdaterat hemsidans utställarlista med en första indikation på vilka märken utställarna kommer att ha med sig!

GöteborgHighEnd/Lasse

red-orsak; uppdaterad info

Edited by GoteborgHighEnd
Link to comment
Share on other sites

Mässkul 2

För att få lite mer variation mellan HiFi-rummen har vi bjudit in Sveriges första och främsta Whisky destilleri "Mackmyra".

MSW_logotype.gif

Det kommer att finnas provsmakning och representanter för destilleriet kommer att snacka om sina produkter och whiskyframställning!

hälsningar/Lasse

edit : la till länk

Edited by GoteborgHighEnd
Link to comment
Share on other sites

Guest Niklas F
Lite extra mässkul kommer det det att bli eftersom vi i samband med GöteborgHighEnd på Opalen kommer att anordna en fototävling för våra besökare.

Fototävlingen kommer ha ett Tema, vad ett exakt kommer vi att klura på fram till mässhelgen. (För att ingen skall kunna förbereda sig otillbörligen!)

Det blir ett förstapris; ett presentkort på 10.000 kronor hos Scandinavian Photo.

Alla kan delta, bilderna kommer att bedömas anonymt av en jury (vars exakta sammansättning vi diskuterar, men den kommer att innehålla minst en professionell fotograf, någon från arrangören, någon från Scandinavian Photo och någon från våra samarbetspartners.)

Så kom ihåg att ta med kameran till mässan!

Vi har uppdaterat hemsidans utställarlista med en första indikation på vilka märken utställarna kommer att ha med sig!

GöteborgHighEnd/Lasse

red-orsak; uppdaterad info

Både fototävlingen och att ni har fiskat rätt på vad utställarna kommer spela på uppskattas riktigt mycket!

BÅDA TUMMARNA UPP!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Skulle uppskattas väldigt mycket om ni kunde få reda på vad dom

Olika utställarna kommer spela på för saker.

Så kan man rikta in sig på det man tycker är intressant istället för att ödsla tid.

Hej!

VälLjud kommer till Opalen och High End 2011 HiFi mässan där vi kommer att spela på produkter bl.a från.

  • Rockport Technologies
  • EAR/Yoshino
  • Kondo Japan
  • Blumenhofer Acoustics
  • LFD Audio
  • Shunyata Research
  • Avid HiFi
  • Oracle Audio

Kanske även någon liten överraskning..

Mvh.

VälLjud

Edited by VälLjud
Link to comment
Share on other sites

Hej!

VälLjud kommer till Opalen och High End 2011 HiFi mässan där vi kommer att spela på produkter bl.a från.

  • Rockport Technologies
  • EAR/Yoshino
  • Kondo Japan
  • Blumenhofer Acoustics
  • LFD Audio
  • Shunyata Research
  • Avid HiFi
  • Oracle Audio

Kanske även någon liten överraskning..

Mvh.

VälLjud

Jag hoppas att vi får höra nya EAR 192 DACute från Tim deParvicini :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Niklas F

Svanå MiljöTeknik (Se) ... Sveriges främsta lyssningsrumsakustiker

Vem kommer vara där och visa sakerna, och kommer det spelas musik i rummet eller visas bara sakerna upp?

Tror detta kan vara av intresse för många.

Link to comment
Share on other sites

Guest Niklas F
Försökte jobba mig ur feberdimmorna med hjälp av Alvedon i veckan Det var dock inte så lyckat så jag måste tyvärr avstå helgens begivenheter

Hälsningar

Matts

www.diffusor.com

Hoppas att du kryar på dig, inget roligt att ligga i feber.

Kommer det någon stand-in för dig på mässan?

Per Engelholm kanske vill visa sakerna? ;)

Link to comment
Share on other sites

Trist att Matts inte kan komma, men hälsan måste man alltid prioriteras!

Men vi utgår ifrån att Matts ande svävar över mässan ändå..

MVH Lasse

.......mer än så! Den som vill se den berömda Wingen skall besöka rummet med Mårtenhögtalare och vår demande Plundin. Där kan man få se och höra Wingen i träutförande fångande förstarefexen.

P1000953.jpg

Snyggare i plexi tycker jag personligen men med samma effekt på ljudet :mm:

Calm

Link to comment
Share on other sites

Försökte jobba mig ur feberdimmorna med hjälp av Alvedon i veckan Det var dock inte så lyckat så jag måste tyvärr avstå helgens begivenheter

Hälsningar

Matts

www.diffusor.com

Jag var sängliggande förra helgen och nu är jag bara lite "skrovlig" i halsen, men det tog nästan 2 veckor att bli "bra"....

Krya på dig!

//Eliot

PS. Därför är jag inte på mässan i år.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Niklas F

Mycket trevlig mässa med en hög lägsta nivå på ljudkvaliten, kan inte vara helt lätt att få till det i dom här rummen.

Några av favoriterna var.

Martin Logan summit x och Ayre ( förbaskade danska, jag och kompisen var bergsäkra på att han sa att dom kostade 55K, kikade i bladet och den sade 155K :o )

Audio Note och vad det nu var dom spelade på.

Peak Consult.

Heder till er som var villiga att dra på min metal jag hade med på usbminnet, INGEN gick ifrån rummen! :D

Stefan ifrån Akkelis gav mig lätt röda kinder, helt underbart att se/höra avslappade killar som kör demo. ( fick mig en "känga" ifrån förra mässan )

Link to comment
Share on other sites

Tusen tack Lasse för ett trevligt arrangemang, mycket god stämning och man gavs möjlighet till kvalitetstid med såväl utställare som nyfikna besökare.

Tackar därför även alla Er utställare och besökare som jag fick tillfälle att prata med.

Väl mött en annan gång.

Link to comment
Share on other sites

Björn, du skriver väl lite på din hemsida också? :mm: Det skulle vara trevligt! Brukar nämligen följa detta som värsta prenumerationen hehe :D

Mvh

Tusen tack Lasse för ett trevligt arrangemang, mycket god stämning och man gavs möjlighet till kvalitetstid med såväl utställare som nyfikna besökare.

Tackar därför även alla Er utställare och besökare som jag fick tillfälle att prata med.

Väl mött en annan gång.

Link to comment
Share on other sites

Jag var sängliggande förra helgen och nu är jag bara lite "skrovlig" i halsen, men det tog nästan 2 veckor att bli "bra"..

Jag var tvungen att åka till Gävle akut i tjänsten, där fanns dock två justa skivaffärer, vilket tröstade rejält.

Edited by iroise
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...