Vox Posted May 21, 2011 Posted May 21, 2011 Det är med stor sorg i hjärtat jag fick detta besked på ett grannforum. Läs mer Quote
eliot Posted May 21, 2011 Posted May 21, 2011 Oj vad tråkigt att höra.... - Det var alltid trevligt att prata med Bo och vi var ett gäng som hade tänkt besöka honom denna våren. Han kommer att saknas! //Eliot Quote
vovven Posted May 21, 2011 Posted May 21, 2011 Det var mycket tråkigt att höra. Det var ju meningen att han skulle vara med på Sweetspot men några veckor innan fick jag budet att han var sjuk. Jag träffade Bo i vintras och vi pratade om mässan, visst var han lite Krum ryggen men i övrigt pigg och kry. En legend har lämnat oss, men arvet lever. Quote
Transient Design Posted May 21, 2011 Posted May 21, 2011 Tack Bo för all din uppmuntran och uppriktiga kritik. Du var i mina ögon en av av våra största profiler med en enorm förståelse för ljudproduktion i hela kedjan. Jag kommer att sakna dig men hoppas att du äntligen fått dig ett eget änglaspel nu. Vila i frid, Lasse Quote
conan Posted May 21, 2011 Posted May 21, 2011 Sorgligt att få höra. Endast för någon vecka sedan samtalade vi några stycken om Bo Hansson och hans många goda insatser inom ljud och musik. Quote
Almen Posted May 21, 2011 Posted May 21, 2011 Det är med stor sorg i hjärtat jag fick detta besked på ett grannforum. Läs mer Mycket tråkigt. Quote
Bo Bengtsson Posted May 22, 2011 Posted May 22, 2011 En av Sveriges största ljudpersonligheter har lämnat oss - alldeles för tidigt... Bo har betytt oerhört mycket för oerhört många. Och hans arbete kommer förhoppningsvis att fortsätta glädja musikälskare - länge! Mina tankar går till hans familj och anhöriga. //BB Quote
Mattias Posted May 22, 2011 Posted May 22, 2011 Verkligen en tråkig nyhet! Har många minnen med möten med Bo med intressanta diskussioner. Livet är förunderligt och tyvärr kan ändras alltför snabbt och utan förvarning. Bo hade så mycket mer att ge. /Mattias Quote
calle_jr Posted May 22, 2011 Posted May 22, 2011 Tråkiga nyheter Jag kände inte Bo, men såg honom vid ett par tillfällen. Jag har dock hört många av de skivor han producerat, och jag var stolt ägare till ett par Leira en gång i tiden. Bild: rauna.com Quote
Harryup Posted May 22, 2011 Posted May 22, 2011 Mycket tråkiga nyheter tyvärr. Träffade Bosse första gången 82 och det har blivit några möten genom åren. En mycket kunnig och ödmjukt person har gått bort alltför tidigt tyvärr. Mina tankar går till familjen och de närmaste. Vila i frid Bosse. mvh/Harry Quote
shaft Posted May 23, 2011 Posted May 23, 2011 Jag träffade Bo endast på mässor och samspråkade en del med honom och fick intrycket att han var en "äkta" Hifi-personlighet som gick sina egna vägar. Hifi-Sverige kommer att bli tråkigare och färglösare utan honom. /Anders Quote
Recommended Posts