Jump to content

Streama spotify till Squeezebox?

hellbit

Recommended Posts

Hej!

Jag har spotify premium och en squeezebox classic.. Jag vill kunna streama spotify till min squeezebox..

Hur gör jag?

Har laddad ner airfoil (jag kör macbook pro) Men begriper inte hur jag ska göra eller om det går?

Andra tips?

Tacksam för svar.

Mvh Sonny

Edited by hellbit

Till Squeezebox Touch och Squeezebox Radio är Spotify-stöd inbyggt. För äldre modeller är det en massa trix & meck a la tråden helios länkade till. Airfoil kommer bara hjälpa dig om du använder en Airport Express att strömma musik till.

Till Squeezebox Touch och Squeezebox Radio är Spotify-stöd inbyggt. För äldre modeller är det en massa trix & meck a la tråden helios länkade till. Airfoil kommer bara hjälpa dig om du använder en Airport Express att strömma musik till.

Tack för länken, får sätt mig in i det en dag. Tråkigt att det verkar klyddigt att ordna till:( Gillar inte att strula med sånt här..

Det ska bara funka hehe.

Jag har en Classic, och det var absolut inte krångligt att installera. Länken till minhembio ska nog läsas bakifrån...för du behöver absolut inte köra med DSBridge....

Öppna webbinterfacet och anslut till servern, (i mitt fall 192.168.xx.xx:9002), välj inställningar, Plug-in, kryssa i Spotify. Klicka på inställningar, fyll i användarnamn och lösenord till Spotify. Spara och klicka ner (enda som jag behövde ändra var från 160 kb/s till 320 kb/s).

Sedan vara det bara att rocka på.... Ibland hänger det sig, och det jag får göra då är att ändra från 320k till 160, sedan göra om proceduren tillbaka till 320 och sedan fungerar det en dag eller två.... (men jag kan leva med det...).

lycka till!

Jag har en Classic, och det var absolut inte krångligt att installera. Länken till minhembio ska nog läsas bakifrån...för du behöver absolut inte köra med DSBridge....

Öppna webbinterfacet och anslut till servern, (i mitt fall 192.168.xx.xx:9002), välj inställningar, Plug-in, kryssa i Spotify. Klicka på inställningar, fyll i användarnamn och lösenord till Spotify. Spara och klicka ner (enda som jag behövde ändra var från 160 kb/s till 320 kb/s).

Sedan vara det bara att rocka på.... Ibland hänger det sig, och det jag får göra då är att ändra från 320k till 160, sedan göra om proceduren tillbaka till 320 och sedan fungerar det en dag eller två.... (men jag kan leva med det...).

lycka till!

Nu funkar det:)

Edited by hellbit

• 1 month later...

Skall gå bra..

Vid server igång.

För att styra från squeezebox från min dator: http://192.168.1.66:9000/

Parantes, det var bla denna den enkla smidiga webstyrningen som gjorde att jag föll pladask för Squeezebox hos Martin i Örebro får ett gäng år sedan.

Leta efter spotify pluginet. Jag har två versioner plugins, en grön symbol (den används mest) och en orange. Den gröna installeras via mysqueezebox.com. Den oranga via tillägg under settings har jag för mig.

Numer styrs mina squeezeboxar via Androidlur (eller touch screen) och Squeeze Commander som jag kör spotify ifrån och med Touch som andra redan nämt behöver man inte ens ha datorn igång :) Detta görs genom att vara inloggad via mysqueezebox.com.

Squeezebox Commander - Android plugin

https://market.android.com/search?q=squeeze+commander. Smiidigt ;)

/Mattias

Edited by Mattias

Ok, ska prova detta.

Jag kör symbian (nokia N8) vete fasen om det går styra Spotify genom SB här men laptoppen blir bra ändå.

Jag kör också N8. Symbian har ibland "nästan"-lösningar som med lite meck funkar hyfsat.

Du får gärna posta i tråden om du kommer på hur man gör.

cheers // stargazer