Jump to content

Transparent

Guest B.A.T man

Recommended Posts

Guest B.A.T man

diskusjonen kan følges videre på www.hifisentralen.no>forum>hifi generelt, under tittelen transparent på side 2, mange sterke og gode meninger der, og mindre gode...

Hadde vært mye god elektronikk å kjøpe for mellom legget på de disse Transparent kablene og mine egne Cardas Golden Ref, uten sammenligning forøvrig ;)

Jag finner det ganska bra att man plockar isär lådorna så magi, saffran och woodoo-misstankar kan flyga sin kos.

Sedan om man vill ha in så mycket störningar som möjligt (inget " i vägen") eller ta bort slask ovanför 1 megahertz är ju en helt annan diskussion som vi kan ta när du kommer på besök och provar butiken igen Ekman? :)

Välkommen!

mvh

Sladd: jag behöver inte ta den diskussionen igen då jag redan har ägt transparent och även deras kompletta motsats och jag vet klart vilket jag föredrar =) fast det kräver ju dock att man har elektronik som klarar av det...

kommer och prövar butiken gör jag dock gärna. får man ta med sig egna kablar? :cool:

precis, känns lite som om man ska ha så lite som möjligt i signalvägen och att signalen ska utsättas för så lite filtrering och limitering som möjligt

sen är det klart att den ska ha så lite störningar som möjligt också, skillnaden ligger bara i hur man väljer att komma åt det problemet, själv tycker jag inte riktigt om transparents modell då den ger en klar ljudsignatur som alltid står att känna igen, mjukt och behagligt blir det dock onekligen

håller för övrigt med alla om att låter det bättre så är det bättre, man är dock inte alltid överens om vad som låter "bättre"

Det är väl inte svårar än att tycker man det låter bättre så köp... annars låt bli...

Fast man kan ju tycka att det är lite "klantigt" av Transparent att inte ha sprängskisser a la MIT... och därmed undvika tjaffs... ja menar förr eller senar lär ju någon slänga bort pengarna och dissekera en...

Guest B.A.T man
B.A.T man, det är roligare att se hur Cardas ser ut innuti.

Men det går oftast inte att se på en kabel hur anläggningen kommer att låta med kabeln inkopplad. Öronen måste avgöra.

mvh/gurin

Holder med om at det er ørene som avgjør, men alt har jo sin pris også.

Men tanken på å skulle betale 100 el x for noen billige komponenter som noen har lykkes sette i rett ordning kjennes ikke bra.

Hvem ville vel likt å kjøpe seg Mercedes SLK for så og siden komme hjem og åpne huven og se at det står KIA på moteren, etter at noen har lagt inn små voodoo koblinger for å påvirke lyden?, ikke jeg.

Gurin, cardas sin kabel finner man jo bilder av i hvert andre hifi magasin, jeg har ikke funnet voodoo èn enda iallefall :)

Guest B.A.T man
Jo, men allt sitter ju inte i signalvägen.... :)

Håller helt med gurin och stargazer om den gamla devisen att låter det bättre så är det bättre.

...tilbake til utgangs spørsmålet; men er det verdt pengene for det?, noe som i utgangs punket er verdt feks 1000 kr blir vel ikke mer verdt bare for at det blir hypet?

tenk da på de billige ikke hypet kablene som man kanskje overser for " det koster ikke mye , derfor kan det heller ikke være bra" som finnes der ute :cool:

• 2 months later...
Kan bara hålla med, var hos Hifi Consult i torsdags. Otroligt trevligt :)

De har verkligen lyft stället, givetvis passade man på att låna hem Transparent kablar:mm:

B.A.T man nicket er nu mera "om.s" , etter å ha måtte starte Macèn fra scratch igjen......

Er det "Richard Gray 1200c" ?om.s?

Hallo Viking...

Stemmer det, Richard Gray`s Power Company 1200C. Bor jo i Göteborg så man får jo holde seg litt oppdatert på hva som skjer her også, mye god hifi og hyggelige hifi mennesker her i Göteborg.

Hvordan går det med testen?, pröv forskjellige tilkoblings varianter för du avskriver den helt, men det kan jo väre at dette ikke er det rette hjemme hos deg.

Som sagt her gjör den en god jobb, men skal forhåpentligvis bytte meg opp på effektsiden rett etter nyår til Plinius SA 250 MK IV, (2x250W A/B og 2x140W KL A) så vi får se hva som hender med den da......interessert ;)

Skal hente en PSAudio PP500 og sammenligne opp mot RGPC 1200c- etter jul skal jeg også teste Shunyata Hydra 8- av disse kommer nok til å bli permanent medlem av mitt oppsett :D Tester også kabler, har lyst til å teste mer Syn ergistic- spesielt Desigers reference ICer og Resolutoion reference HT kabler.

Skal hente en PSAudio PP500 og sammenligne opp mot RGPC 1200c- etter jul skal jeg også teste Shunyata Hydra 8- av disse kommer nok til å bli permanent medlem av mitt oppsett :D Tester også kabler, har lyst til å teste mer Syn ergistic- spesielt Desigers reference ICer og Resolutoion reference HT kabler.

Vender litt tilbake til RGPCèn du låner, synes du den har endret seg over de dagene du har spillt med den?, i såfall vilken retning?

mvh

Får ikke utnyttet den da de sendte med en 1mm2 pinglekabel :( De skal nå sende en av deres standard 2,5mm2 eller de skal prøve å få over en HTW (high tension wire) som RGPC selv produserer som en high end nettkabel. RGPC 1200c er jo et strømreservoar- da er det viktig at kabelen ikke bremser! Den øker dynamikken MYE, men det er fortsatt ne grums i lydbildet som gjør at jeg fortsatt ikke er fornøyd!