Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har nu hört så mycket positivt om BDR at jeg ville söke litt på nettet.

http:/www.blackdiamondracing.com

leder til en sita om biler??

Har inte kunnet finne deres site. Jeg forstår flera har bra erfaring med dera produkter men hvor kan dom köpas?

Posted

PL Audio är svensk distributör för BDR.

Du kan kontakta dom för info om var du får tag på dom.

PL Audio

Posted

Här är några användningsområden för BDR.

Den här nya "TNT" hyllan blev klar ikväll.

Där flodhästarna står sk det stå ett par intressanta apparater snart.

TNTspecial1.jpg

TNTspecial2a.jpg

TNTspecial3.jpg

Posted
Vad står S1:an på för någon pjäs? en base-platta?

Ja, det är en Base

Posted

Tanken på vinylspelare på topphyllan finns, men då måste jag först skaffa en platt TV att hänga på väggen bakom. Det ligger en bra bit in i framtiden, men platsen finns där.

EAR, var det den kommande helgen ni skulle komma?

Jag tror inte att dom hinner komma tills dess. Nästkommande vecka kanske.

Jag får förhoppningsvis ett besked imorgon.

Posted

Timbre kunde inte hålla sig :D

EAR: dom är klara i England och skickas i dagarna, så jag har dom hemma nästa vecka. Då hinner dom spelas in också innan ni kommer.

Jag har dessutom inga No.1 kablar hemma just nu.

Jag har haft så mycket att göra att jag inte har haft tid att ta fram fler till mig själv. Mina egna kablar befinner sig i Holland just nu.

Nu blir det till att bygga en omgång som är måttanpassade till anläggningen och som inte kommer att lånas ut.

• 2 weeks later...
Posted
Har nu hört så mycket positivt om BDR at jeg ville söke litt på nettet.

http:/www.blackdiamondracing.com

leder til en sita om biler??

Har inte kunnet finne deres site. Jeg forstår flera har bra erfaring med dera produkter men hvor kan dom köpas?

Jag har Soundcare Superspikes under mina högtalare: B&W Nautilus 803

Nu undrar jag om det blir det en ljudförbättring om jag skulle byta till BDR Cones + pucks? Jag har trägolv och betongväggar i mitt rum.

Posted

Jag kombinerade superspikes med BDRpuckar under mina Sonus Faber Electa Amator 2. Och den kombinationen var kanonbra med dom högtalarna.

Posted

musiclover:

Jag har också B&W Nautilus 803, trägolv och betongväggar.

Jag har kört med dämpkuddar fram tills för några veckor då jag skaffade BDR Cones. Det blev en lite bättre definition på ljudet, men jag placerade även om högtalarna lite så det berodde eventuellt mer på det då jag inte hörde någon direkt skillnad när jag senare testade lite fram och tillbaka.

Efter det har jag testat lite nya signalkablar och fått en betydligt bättre definition av ljudbilden. Tyvär testade jag inte skillnaden mellan cones och dämpkuddar med de nya kablarna och nu har jag lämnat tillbaka kablarna.

Har du däremot lite tid så kanske jag kan fixa en test här hemma om ett par veckor eller så. Det beror lite på huruvida jag har något att testa på eller ej då jag är mitt uppe i en "uppgraderingsfas" där jag eventuellt skall sälja min Gryphon CD + försteg till förmån för en Advantage S1 :D

--Per