Engelholm Audio Posted April 14, 2011 Posted April 14, 2011 (edited) Hejsan! Först en petitess som ändå stör mitt vardagsliv lite: jag surfar Euphonia med iphone och det verkar som att livslängden på en inloggning är väldigt kort. Jag kan behöva logga in på nytt bara efter att telefonen gått ner i skärmsläckt läge. Finns det möjligen någon inställning i forumet som går att rucka på som gör att en inloggning håller längre? Sen kollade jag senaste versionen av forat: http://www.invisionpower.com/products/boar...tures/forum.php ...lite käckt att kunna välja Attach på filer och få dom direkt uppladdade utan bök och stök att lägga på egen server. Verkar även finnas lite smart koppling till facebook och annat, om man är sugen på att nå ut med Euphonia och därmed fin-hifi till fler människor! Mina 2 cent. Edited April 14, 2011 by Engelholm Audio Quote
Bebop Posted April 14, 2011 Posted April 14, 2011 Det har inte något med din iPhone att göra? Jag har en HTC Desire och jag åker ut så där en gång per vecka. Angående Facebook så är jag förmodligen inte så representativ. Jag har gått ur. Tycker det är mest trams där. Finns så mycket annat att göra än att ägna tid på trivialiteter. Undantag finns säkert men de är väl dolda. Quote
eliot Posted April 14, 2011 Posted April 14, 2011 Först en petitess som ändå stör mitt vardagsliv lite: jag surfar Euphonia med iphone och det verkar som att livslängden på en inloggning är väldigt kort. Jag kan behöva logga in på nytt bara efter att telefonen gått ner i skärmsläckt läge. Finns det möjligen någon inställning i forumet som går att rucka på som gör att en inloggning håller längre? Jag kan vara inloggad hela dagen på min iPhone. Däremot är Euphonia-mjukvaran mycket mer känslig än t.ex. den på HiFi-forum på så vis att den ser om jag är inloggad med min iPhone från mitt WiFi-nätverk hemma eller när jag använder 3G och måste då logga in varje gång jag växlar mellan WiFi och 3G.... Quote
calle_jr Posted April 15, 2011 Posted April 15, 2011 Mina 2 cent. Mer värt än så! Vi börjar med att sätta din tråd som sticky Vad gäller inloggning misstänker jag att det hänger ihop med att du loggar in från olika källor (webbläsare eller så som eliot beskriver). Då skiftas kom-ihåg-inställningar. Vad gäller attachments får vi kolla upp det lite. Återkommer här. Quote
Engelholm Audio Posted April 15, 2011 Author Posted April 15, 2011 Mer värt än så! Vi börjar med att sätta din tråd som sticky Vad gäller inloggning misstänker jag att det hänger ihop med att du loggar in från olika källor (webbläsare eller så som eliot beskriver). Då skiftas kom-ihåg-inställningar. Vad gäller attachments får vi kolla upp det lite. Återkommer här. Ojdå - nån form av hedersplats! Tack för det. In/utloggandet måste bero på känsligheten i forumet. Jag kan reload'a Euphonia med 10 minuters mellanrum, bara från iphone och ändå bli utloggad. Bebop: Facebook är inte bätttre än sina medlemmar - precis som Euphonia. Min tanke är primärt att det är ett sätt att sprida hobbyn, något som gynnar både mig som företagare men också som musikälskare. Quote
eliot Posted April 15, 2011 Posted April 15, 2011 In/utloggandet måste bero på känsligheten i forumet. Jag kan reload'a Euphonia med 10 minuters mellanrum, bara från iphone och ändå bli utloggad. ...eller på din 3G-operatör - jag har Telia Jag får av säkerhetsskäl inte logga in på jobbets trådlösa nätverk med privat dator/telefon och använder därför 3G med min iPhone på jobbet och under flera års användande tror jag aldrig att jag har blivit utloggad - även efter det att jag temporärt förlorat kontakt med mitt 3G nätverk så var jag automatiskt inloggad när jag fick kontakt igen... PS. Vi har områden på jobbet där det knappast finns någon 3G-täckning och det är tyvärr i kafeterian Quote
Timbre™ Posted April 15, 2011 Posted April 15, 2011 Vi har områden på jobbet där det knappast finns någon 3G-täckning och det är tyvärr i kafeterian Lite Euphonia till wienerbrödet skulle ju annars kunna vara nice... Quote
eliot Posted April 15, 2011 Posted April 15, 2011 Lite Euphonia till wienerbrödet skulle ju annars kunna vara nice... Ja, och det var inga problem med iPhone 3G men när jag "uppgraderade" till iPhone 4 så är mottagningen mycket dålig i kafeterian - Hur visste du att jag brukar börja dagen med ett Wienerbröd Quote
calle_jr Posted April 24, 2011 Posted April 24, 2011 Vad gäller attachments får vi kolla upp det lite. Återkommer här. Vi vill av säkerhetsskäl inte ha allmän uppladdning av filer på Euphonias server, och det finns inget enklare verktyg än det som ligger i nuvarande version för att ladda upp bilder. Quote
Timbre™ Posted April 24, 2011 Posted April 24, 2011 - Hur visste du att jag brukar börja dagen med ett Wienerbröd Fick syn på frågan först nu men jag kände på mig att ett omfattande kontinentalt leverne skapar särskilda rutiner... Quote
Engelholm Audio Posted April 27, 2011 Author Posted April 27, 2011 Vi vill av säkerhetsskäl inte ha allmän uppladdning av filer på Euphonias server, och det finns inget enklare verktyg än det som ligger i nuvarande version för att ladda upp bilder. Andra forum som har denna funktion har begränsat så att bara .jpg, .png och nån till filtyp är möjlig att ladda upp. Detta är knappast nån 100% säkerhet, men erbjuder samtidigt nån form av skydd mot att vilken skit som helst laddas upp. Det är ju dessutom endast medlemmar som laddar upp filer. Detta lär också loggas. Quote
Recommended Posts