Potte Posted April 13, 2011 Posted April 13, 2011 Hej Hittade en begagnad Accuphase DP-60 i en affär som säljer begagnade hifiprylar.Vet inget om den mer än att det är en Japansk märke.Skicket är kanon,fjärrkontrollen ser nästan oanvänd ut och instruktionboken knappt använd. Medföljer balancerade kablar av okändt märke. Så till min fråga...vad ska man ge för bud på cd...och gärna lite info om den... Tack på förhand... Quote
Timbre™ Posted April 13, 2011 Posted April 13, 2011 Den ser ut som en något exklusivare variant av DP-11 och då modellerna kom ut med tre månaders mellanrum kan man misstänka att innanmätet är identiskt. Det svenska riktpriset för DP-11 var 25000 kr år 1992. Quote
Sigge Posted April 14, 2011 Posted April 14, 2011 (edited) Flera av oss på forumet har utrustning från Accuphase, själv har jag en CD spelare DP-500, både ljudkvalitet och användning i mycket hög klass. Det finns inte många tillverkare av elektronik som har ett så bra rykte som just Accuphase. DP-60 känner jag inte till, men det finns information här. Hi Fi Center i Malmö är importör, och har arbetet med Accuphase i många år, kolla vad de vet. Edited April 14, 2011 by Sigge Quote
Vox Posted April 14, 2011 Posted April 14, 2011 Hur mycket begär de för den? Vad anser du själv är rimligt att betala? Quote
Potte Posted April 14, 2011 Author Posted April 14, 2011 Hur mycket begär de för den? Vad anser du själv är rimligt att betala? Såg den som hastigast när jag var ute och gick.Det stod inget pris på den och affären hade stängt... Har ingen aning vad jag är villig att betala..så jag frågar er som kan mer än mig om detta märket..Vad tycker ni är rimligt???? Quote
shaft Posted April 15, 2011 Posted April 15, 2011 Hej! Har en DP-65. Den gav jag 11.000 för för ca 5 år sedan. /Shaft Den går finfinfint, men luckan kan vägra gå ut ibland så kolla det PPS. Ett OK pris för DP-60 kanske ligger på 6-8' Quote
JFK Posted April 15, 2011 Posted April 15, 2011 Det var en Accuphase DP-60 utannonserad på Hificenter i Malmö för några månader sedan. De begärde 6995:- och den försvann från hemsidan efter kort tid. Ägde själv tills helt nyligen en DP-60 som jag sålde vidare för en liknande summa. Quote
Recommended Posts