Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Igår modtog jeg mine nye højtalere, Avalon Transendent som den første i Danmark :mm:

Jeg har spillet på Avalon Ascendent i ca 2 år og syntes at tiden var til at opgradere og valget faldt på Transcendent.

Lige pakket ud af kassen spiller de langt bedre end Ascendent gjore og hvilken bund de har. Dejligt!

dscf4539c.jpg

dscf4550l.jpg

dscf4546e.jpg

Det er utroligt at de har kunne få så meget vellyd ud af en 2vejs højtaler. Men lige nu så gælder det bare om at få den spillet 100% til ;)

Edited by Pierre
Posted (edited)

Trevliga högtalare! :app: Jag gillade det jag hörde av Avalon på arken mässan,fast det var väl en större modell,Time tror jag.Transcendent är väl en rätt ny modell om jag inte har fel?Specifierad att gå ner till 26 hz....hmmm intressant!

Edited by new order
Posted

Välkommen, Pierre.

Trevliga högtalare! :app: Jag gillade det jag hörde av Avalon på arken mässan,fast det var väl en större modell,Time tror jag.Transcendent är väl en rätt ny modell om jag inte har fel?Specifierad att gå ner till 26 hz....hmmm intressant!

Instämmer. En rumsvänlig modell. Tror det Pass(ar).

Posted

Transcendent blev først introduceret på CES i Las Vegas i Februar månede, så den er temmelig ny ;)

Den er bygget med Time i tankerne. HiFi+ kalder den en lille Time og i sin anmeldelse samligner han den hele tiden med Time og slutter af med at skrive noget ala: Hvis du ikke har pladsen, udstyret eller det rette rum, så køb Transcendent

Kabinettet/højtaleren er ikke så stor igen, men hold da fast den kan spille bass :mm:

Guest Musicus
Posted

Avalon har satt sine inntrykk :mm: , ett flott oppsett! ......

mvh

Posted

Jeg kan da lige præsentere resten af mit setup også ;)

Effekten bliver leveret af Pass Labs XA30,5. En "lille" 30w klass A forstærker, men den har kræfter nok.

Forforstærker er en Audio research LS26. Den er lige kommet ind i setuppet for et par måneder siden, hvor den afløste en LS17.

Cd`n er en Wadia 381 og pladespilleren er en Raven One fra TW-Acoustic med en Kuzma Stogi arm og Lyra Delos pickup. Riaa`n er fra engelske Tron Seven.

Det hele står på et Finite Elemente Pagode rack, som også lige er kommet ind i setuppet.

dscf4564r.jpg

avt2011361574.jpg

Posted
Igår modtog jeg mine nye højtalere, Avalon Transendent som den første i Danmark :mm:

Jeg har spillet på Avalon Ascendent i ca 2 år og syntes at tiden var til at opgradere og valget faldt på Transcendent.

Lige pakket ud af kassen spiller de langt bedre end Ascendent gjore og hvilken bund de har. Dejligt!

http://img560.imageshack.us/img560/9926/dscf4546e.jpg

Det er utroligt at de har kunne få så meget vellyd ud af en 2vejs højtaler. Men lige nu så gælder det bare om at få den spillet 100% til ;)

Verkligen stilfullt och den centrala placeringen av vinylsvarven var ju inte fel... :icon_smile_cool: