Jump to content

Recommended Posts

Guest Niklas F
Posted

Försöker bara placera in vilka folk är iom att många tar nicknames, Sladd är det mannen på hificonsult som har glasögon, lite grått har letat sig in i det lite tunna håret?

Den långa mannen som fixade supergott kaffe, finns han med här och vad heter han isf. Blir enklare om man ses igen att veta vilka alla är :)

( Jag som frågade varför någon vill färga ljudet med rörprylar undertiden vi lyssnade på olika försteg under Lindell demon )

Posted

Kul att du trivs Niklas F!

Frågan om rör är känslig i Göteborgsområdet och har alltid varit. En fd anställd på Hificonsult sa på 80- och 90-talet sin mening när någon frågade: "rör e skit!". Det får stå för honom och möjligen var det en smula vågat uttalande...

Själv driver jag tesen att rör som är byggda för att låta just rör är ... kanske inte skit men i alla fall för mina öron tveksamt.

Jag lägger ut en bild eftersom de flesta går fullständigt vilse om du beskriver mig som "lite grått i håret". Vilket hår? :)

Så, känsliga tittare varnas, detta är Sladd:

.

sladdwebny.jpg

Här är Johan, lite längre:

Johan-web.jpg

Detta är Jens (Zalve):

Zalve-web.jpg

Ludwig som kommer och demonstrerar:

Ludwig-web.jpg

Stefan - vår utmärkte praktikant - hann vi inte fånga på bild. Han är dock fångad på andra sätt och upplärning i både Hifi och kaffemaskin är i full gång.

Välkomna på demo!

.

Guest Niklas F
Posted

Jag fösökte vara snäll iom att det där kan vara en känslig punkt för endel det var därför jag skrev "lite grått har letat sig in i det lite tunna håret?" :)

Nu vet jag vilka gubbarna på stället är, tackar.

Vi kikar säkerligen över på någon mer demo framöver

Posted

Mycket trevligt! Blir det stora monoblocken, försteget och cdn eller är det helt nya fina produkter på g? Vad blir det för högtalare till?

@NiklasF

Lyft på rumpan och åk på ett bra demo nu.

Guest Niklas F
Posted
Mycket trevligt! Blir det stora monoblocken, försteget och cdn eller är det helt nya fina produkter på g? Vad blir det för högtalare till?

@NiklasF

Lyft på rumpan och åk på ett bra demo nu.

Var inte länge sedan jag var där, får se hur jag gör.

Men är med nyfiken på vad det blir för högtalare som skall kopplas upp till elektroniken.

Posted
Var inte länge sedan jag var där, får se hur jag gör.

Men är med nyfiken på vad det blir för högtalare som skall kopplas upp till elektroniken.

Hej!

Ludwig här. Vi kommer att spela på italienska handbyggda högtalare med kabinett i solid lönn.

Tanken med den här demon är att vrida ur massor med prestanda ur ett tight och mångsidigt system i en prisklass som gör tanken tillgänglig för fler än de mest förmögna. Men högprestanda blir det! Och snyggt. Och tight. Och tufft.

Kom dit så syns vi där. Blir kul.

Ludwig & Friends

Guest Niklas F
Posted

Avslöjades i den andra tråden att det blir lite Sonus Faber, får se om jag kan hålla mig borta eller om ni får se mitt tryne i helgen igen :D

Många som pratar gott om både SF och Moon så kan bli svårt att motstå.

Posted

Sonus faber Cremona Auditor M platsar omgående i gruppen specialfall, d.v.s. högtalare som låter betydligt

större än de är... :o Här får den sällskap av Sonus faber Guarneri Memento och Neat Acoustics Momentum 3i

för att ta ett par avlyssnade exempel.

auditor14.JPG

Posted

Sonus Faber är onekligen duktiga på att förpacka stora ljudbilder med ordentligt basstöd i små förpackningar.

Familjens Memento är en favorit bland stativarna. Inte mycket som saknas i dessa. :mm:

Moon har jag haft nöjet att bekanta mig med under lång tid och gillar deras sound. Kraft och elegans utan att vara vasst och kantigt. :mm::app:

Calm