ingemar Posted April 6, 2011 Posted April 6, 2011 -------------------------------------------------------------------------------- Dynaudios Confidenceserie kommer nu i en mk2 och en signature serie som ser ut så här:"Basically here how its laid out- Changes to the C2 MK2 1. Slight cosmetic changes to the baffle to make it black instead of grey. 2. No Badge 3. Upgraded internal wiring for improved sound. 4. Upgrades to the crossovers for improved sound. 5. 5 yr. Warranty 6. Available in Maple, Rosewood, Black Ash at standard price with for 10% extra Gloss White or Gloss Black Piano Finish, Bird#8217;s Eye Maple, Birch or Walnut natural wood finishes are also available. Pricing for Confidence MK2 Confidence C1 II- $7,500 Confidence C2 II- $13,500 Confidence C4 II- $20,000 Confidence Center II- $7,500 Info on the Confidence MK2 Signature Series 1. Slight cosmetic changes to the baffle to make it black instead of grey. 2. Badge on the back stating its a Signature Series MK2 3. Upgraded internal wiring for improved sound. 4. Upgrades to the crossovers for improved sound. 5. 10 yr. Warranty 6. The Signature Series will be available in Mocca or Bordeaux ONLY. Pricing for Confidence MK2 Signature Series Confidence C1 II- $8,300 Confidence C2 II- $15,000 Confidence C4 II- $22,000 Confidence Center II- $8,300 Har hört efter med dynaudio om det är möjligt att uppgradera befintliga högtalare till mk2 status,men icke sa nicke Quote
Guest Hifi-Perra Posted April 6, 2011 Posted April 6, 2011 Det var det jag trodde. Nuvarande Confidence serien har ju funnits sedan 2002 eller något sådant. Så man kan säga att det var på tiden Quote
Guest Hifi-Perra Posted April 6, 2011 Posted April 6, 2011 (edited) Jag hittade lite mer info om dessa här! Edited April 6, 2011 by Hifi-Perra Quote
Guest Hifi-Perra Posted April 7, 2011 Posted April 7, 2011 Hej igen! Lägg gärna upp dom svenska priserna om du får tag i dom Mvh Quote
ingemar Posted April 7, 2011 Author Posted April 7, 2011 Tror jag de,men de lär väl dröja antar jag,först ska dom väl lanseras här i landet väst skulle jag tro. Hälsningar/Ingemar Quote
Guest Hifi-Perra Posted April 22, 2011 Posted April 22, 2011 (edited) Hej! Pratade med en butik förra veckan och fick reda på priset på en utav dom iaf Det var C1 Mk2 Signature i Mocha lack som ligger på 70.400:- enligt svenska prislistan. Mvh Edited April 22, 2011 by Hifi-Perra Quote
ingemar Posted April 22, 2011 Author Posted April 22, 2011 Tja vad säger man,dynaudio förpliktigar.Är själv på jakt efter ett par temptaition,men de e torrt på andrahandsmarknaden. Quote
Guest Hifi-Perra Posted April 25, 2011 Posted April 25, 2011 Det finns ett par på hifimagasinet hos skönt ljud i Umeå. 195k ska dom ha http://www.hifimagasinet.com/fannonsDetalj.asp?annonsID=863 Tja vad säger man,dynaudio förpliktigar.Är själv på jakt efter ett par temptaition,men de e torrt på andrahandsmarknaden. Quote
Guest Niklas F Posted April 26, 2011 Posted April 26, 2011 Det finns ett par på hifimagasinet hos skönt ljud i Umeå. 195k ska dom ha Ingen info om högtalaren, ingen länk, ingen bild, felstavat namn. 195K för ett par, då kan väl man ändå anstänga sig lite mer än så med annonsen. Quote
Bebop Posted April 26, 2011 Posted April 26, 2011 Ingen info om högtalaren, ingen länk, ingen bild, felstavat namn. 195K för ett par, då kan väl man ändå anstänga sig lite mer än så med annonsen. Usch då - det var ju inte bra... Quote
Guest Niklas F Posted April 26, 2011 Posted April 26, 2011 Usch då - det var ju inte bra... Jag får inte så bra vibbar utav en butik eller för den delen om en privatperson skriver så i en annons iaf. " Bmv M femma, fint skik. Ring för pris " Ungefär samma sak Quote
Guest Hifi-Perra Posted April 26, 2011 Posted April 26, 2011 (edited) Hur som helst så har Bildochljud.se skrivit lite om dessa på hemsidan http://www.bildochljud.se/nyheter/snyggare-confidence-ljud Edited April 26, 2011 by Hifi-Perra Quote
Guest Hifi-Perra Posted May 18, 2011 Posted May 18, 2011 (edited) Edit: Raderad -------------------------------------------------------------------------------- Dynaudios Confidenceserie kommer nu i en mk2 och en signature serie som ser ut så här:"Basically here how its laid out- Changes to the C2 MK2 1. Slight cosmetic changes to the baffle to make it black instead of grey. 2. No Badge 3. Upgraded internal wiring for improved sound. 4. Upgrades to the crossovers for improved sound. 5. 5 yr. Warranty 6. Available in Maple, Rosewood, Black Ash at standard price with for 10% extra Gloss White or Gloss Black Piano Finish, Bird#8217;s Eye Maple, Birch or Walnut natural wood finishes are also available. Pricing for Confidence MK2 Confidence C1 II- $7,500 Confidence C2 II- $13,500 Confidence C4 II- $20,000 Confidence Center II- $7,500 Info on the Confidence MK2 Signature Series 1. Slight cosmetic changes to the baffle to make it black instead of grey. 2. Badge on the back stating its a Signature Series MK2 3. Upgraded internal wiring for improved sound. 4. Upgrades to the crossovers for improved sound. 5. 10 yr. Warranty 6. The Signature Series will be available in Mocca or Bordeaux ONLY. Pricing for Confidence MK2 Signature Series Confidence C1 II- $8,300 Confidence C2 II- $15,000 Confidence C4 II- $22,000 Confidence Center II- $8,300 Har hört efter med dynaudio om det är möjligt att uppgradera befintliga högtalare till mk2 status,men icke sa nicke Edited May 18, 2011 by Hifi-Perra Quote
Guest Hifi-Perra Posted May 20, 2011 Posted May 20, 2011 (edited) Hej! Nu finns all info om dessa på Dynaudios hemsida http://www.dynaudio.com/relaunch1/home_lou.../confidence.php Även info om nya Focus serien. http://www.dynaudio.com/relaunch1/home_lou...focus/focus.php Mvh Edited May 20, 2011 by Hifi-Perra Quote
ingemar Posted May 20, 2011 Author Posted May 20, 2011 Hej! Nu finns all info om dessa på Dynaudios hemsida http://www.dynaudio.com/relaunch1/home_lou.../confidence.php Även info om nya Focus serien. http://www.dynaudio.com/relaunch1/home_lou...focus/focus.php Mvh Kalas de Perra,lite synd att man inte kan uppgradera till mkII,men men,eventuellt så blir det temptaition för mig om det inte är ngn som kan avslöja vilka komponeter som dom byter ut i confidence serien. Quote
Guest Hifi-Perra Posted May 20, 2011 Posted May 20, 2011 Själv vill jag ha ett par C2 Signature men nu såg jag ett klipp från mässan där det visades Sonus Faber så nu blir det genast svårare Kalas de Perra,lite synd att man inte kan uppgradera till mkII,men men,eventuellt så blir det temptaition för mig om det inte är ngn som kan avslöja vilka komponeter som dom byter ut i confidence serien. Quote
Recommended Posts