GurraG Posted April 5, 2011 Posted April 5, 2011 Idag när jag kom hem såg ena av mina diskanter jättekonstig ut. Kanske någon kan tipsa om vad som hänt och om det går att laga? Ljudbilden har försvunnit, men det låter inte illa om högtalarna. Rätt: Fel: Tack på förhand /Gurra Quote
plundin™ Posted April 5, 2011 Posted April 5, 2011 Bandet har släppt, antagligen har tillverkaren av detta aningen dålig QC (händer ibland även om man spelat vansinnigt högt!), om högtalaren är nått så när ny bör tillverkaren byta ut elementet! (Garanti, inom två år efter datumet på ditt kvitto!) Har du köpt den begagnad, snacka med tillverkaren ändå, många rakryggade tillverkare goodwill-byter ut element ganska länge efter tillverkningsdatumet om det finns chans att trasigheten uppstått pga fabrikationsfel. annars kanske du kan få loss ett element till självkostnadspris.. /ptr Quote
GurraG Posted April 5, 2011 Author Posted April 5, 2011 Ja, nu när jag faktiskt suttit och lyssnat så är det ingen diskant alls i högra kanalen. Jag har haft dessa i snart sju år och dessutom planerat att ställa undan dem. Vill inte ha stativare när bäbisen börjar klänga på allt i huset. Men jag ska nog höra med leverantören om jag kan hitta ett ersättningselement. Tackar! Quote
Recommended Posts