andreas .l Posted April 4, 2011 Posted April 4, 2011 Nu har det där tråkiga hänt. Min ena von schweikert unifield har gått i golvet. Detta är var en ren olyckshändelse. Faneren är blivit ordentligt skadad uppe i ena hörnet och det har blivit en repa på en sidan. Försäkringsbolaget är kontaktat och en skadeanmälan kommer skickas ut. Jag vet då bara inte hur man ska lösa problemet. Det finns inte någon VSA åf i Sverige men jag har kvar kvittot såklart. Är det möjligt att fanera om detta tro? och jag undrar då om någon här vet någon möbelsnickare eller liknande som kan ordna till det? träslaget är blonde sycamore. /Andreas Quote
plundin™ Posted April 4, 2011 Posted April 4, 2011 lägg ut lite bilder för skadebedömning! så kan vi säkert råda sedan, det stora problemet är att hitta fanér som matchar bra! Dock har jag fått den uppfattningen av VSA har god ägarsupport, så du bör kontakta dom först... /ptr Quote
Almen Posted April 4, 2011 Posted April 4, 2011 Ursäkta mig, men jag kan inte låta bli att associera till Det var en olycka. Men lycka till, annars. Quote
calm Posted April 5, 2011 Posted April 5, 2011 Verkligen trist! Kan inte tillverkaren ordna det hela bör du söka upp en skicklig möbelrenoverare som kan göra underverk. Har själv lämnat hopplösa antika saker som fått nytt liv genom skickliga hantverkarhänder. Tyvärr är det ett utdöende släkte. Min har lagt av men var utomordentligt duktig på att laga just fanerskador och oförsiktiga fläckar efter varma kärl på bordskivor. Så det finns hopp bara du letar tillräckligt länge. Prata med någon antikhandlare de brukar veta vilka som är bra. Calm Quote
K-man Posted April 5, 2011 Posted April 5, 2011 Aj så tråkigt! ...men har inte Ultimate i Vimmerby VS? http://www.ultimate.se \\K-man Quote
andreas .l Posted April 12, 2011 Author Posted April 12, 2011 inga bra bilder , har bara mobilkamera men har försökt få till det hyfsat så vad tror ni om det? Quote
andreas .l Posted April 12, 2011 Author Posted April 12, 2011 samt en repa på ena högra sidan som inte går att fotografera med mobilkameran på ett vettigt sätt Quote
plundin™ Posted April 12, 2011 Posted April 12, 2011 Leta reda på en skicklig möbelrenoverare där du bor så fixar han skadan ganska lätt. Det kommer aldrig att bli fullständigt osynligt, men nästan så. /ptr Quote
Guest Hifi-Perra Posted April 22, 2011 Posted April 22, 2011 (edited) Hej! Om jag var du så skulle jag kontakta Lars Ek på PL-audio. Han sa till mig att om du någon gång behöver reserv delar till dina VR-1 så är det bara att höra av sig, du kan ju alltid höra med honom iaf om dina VSA. Mvh Edited April 24, 2011 by Hifi-Perra Quote
Recommended Posts