Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nu har det där tråkiga hänt. Min ena von schweikert unifield har gått i golvet. Detta är var en ren olyckshändelse. Faneren är blivit ordentligt skadad uppe i ena hörnet och det har blivit en repa på en sidan. Försäkringsbolaget är kontaktat och en skadeanmälan kommer skickas ut. Jag vet då bara inte hur man ska lösa problemet. Det finns inte någon VSA åf i Sverige men jag har kvar kvittot såklart. Är det möjligt att fanera om detta tro? och jag undrar då om någon här vet någon möbelsnickare eller liknande som kan ordna till det? träslaget är blonde sycamore.

/Andreas

Posted

lägg ut lite bilder för skadebedömning!

så kan vi säkert råda sedan, det stora problemet är att hitta fanér som matchar bra!

Dock har jag fått den uppfattningen av VSA har god ägarsupport, så du bör kontakta dom först...

/ptr

Posted

Verkligen trist!

Kan inte tillverkaren ordna det hela bör du söka upp en skicklig möbelrenoverare som kan göra underverk. Har själv lämnat hopplösa antika saker som fått nytt liv genom skickliga hantverkarhänder. Tyvärr är det ett utdöende släkte. Min har lagt av men var utomordentligt duktig på att laga just fanerskador och oförsiktiga fläckar efter varma kärl på bordskivor.

Så det finns hopp bara du letar tillräckligt länge. Prata med någon antikhandlare de brukar veta vilka som är bra.

Calm

Posted

Leta reda på en skicklig möbelrenoverare där du bor så fixar han skadan ganska lätt.

Det kommer aldrig att bli fullständigt osynligt, men nästan så.

/ptr

• 2 weeks later...
Guest Hifi-Perra
Posted (edited)

Hej!

Om jag var du så skulle jag kontakta Lars Ek på PL-audio. Han sa till mig att om du någon gång behöver reserv delar till dina VR-1 så är det bara att höra av sig, du kan ju alltid höra med honom iaf om dina VSA.

Mvh

Edited by Hifi-Perra