RODA Posted March 31, 2011 Posted March 31, 2011 (edited) Hei Jeg har en sånn her: http://www.psaudio.com/ps/products/detail/duet-power-center ... som jeg aldri har tatt ordentlig i bruk. Men det er kun 2 uttak på den, og jeg har fire komponenter som behøver strøm. 1. Rega PS1 (wallwart) --> TT-PSU --> Rega P5 2. Rotel Michi RHQ-10 RIAA 3. Audionet SAM V2 integrert forsterker 4. Marantz SA-11S1 cd/sacd spiller Hvilke komponenter bør jeg prioritere å koble til? Edited March 31, 2011 by RODA Quote
Matrixen Posted April 1, 2011 Posted April 1, 2011 Jag hade mycket gott resultat med samma produkt och jag kopplade CDn till ena uttaget och resten av anläggningen via en grendosa till det andra. Å ena sidan vinner CDn mycket på ren ström o andra sidan vinner de andra apparaterna på att separeras från de störningar som en digital apparat skapar. Jag har ingen modern erfarenhet av vinylapparatur, men jag kan tänka mig att de kan vinna på lite rening. Om du inte går på grendosa för de analoga delarna, så hade jag testat RIAAt på det andra uttaget, men de är en ren spekulation. CD i det ena är ett säkert tips dock. Quote
RODA Posted April 1, 2011 Author Posted April 1, 2011 Takk Matrixen! Jeg kom i håg at du hadde en sånn tidligere. (Nu har du samma men med 4 uttag?) Hadde ikke tenkt å kjøre grendosa fra min, men hadde tenkt på CD + RIAA som det beste alternativet. Når du sier det samme så føles det rett. Quote
plundin™ Posted April 1, 2011 Posted April 1, 2011 ... CD + RIAA som det beste alternativet... Tveksamt, jag skulle alltid köra förstärkaren och riaat (och skivspelaren) på samma jordplan för att undvika brum och dylikt! ..och CD är väl ändå inget för finlyssning, så den kan du koppla direkt i väggen... ;) /ptr Quote
Recommended Posts