Guest Granaten Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Under en period var det inte mycket musik lyssning ifrån min sida. Jag vet inte riktigt var det var. Men jag fick inte lust att ta fram den där skivan, sätta den i min spelare och njuta. Jag har varit nöjd med min anläggning men inte använt den som jag gjort tidigare. Något är fel! Eller? Intressen går upp och ner som med allt. Men någon gång skall man väl lyssna? Fram för allt lyssna färdigt på skivan. Tills nu! :Nail Biting: Jag tar nya andetag och min anläggningen såldes. Nu är det min dröm som jag skall förverkliga. Få dem där sakerna jag velat ha ifrån början. Nå musiken nirvana på nytt. Njuta extra mycket när jag lyssnar på Mike Oldfield. Resan kommer ta tid, men det är de värt. Först in. Kan ni se va det är? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Granaten Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Nu då Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Engelholm Audio Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Ser nästan ut som TP300 i bakgrunden... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 (edited) Ser ut som någonting McIntosh har "snickrat" ihop ? Inte TP300 dock Edited March 24, 2011 by P-pan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Granaten Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Ser nästan ut som TP300 i bakgrunden... Nja en chans till. Innan jag laddar upp nästa bilden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Granaten Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Ser ut som någonting McIntosh har "snickrat" ihop ? Inte TP300 dock P-pan du tog hem segern. Du vinner 1år förbrukning av toalett papper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Granaten Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 (edited) Som P-pan listade ut så är det Mcintosh som fått mitt hifi hjärta att starta igång igen. Notera även akustik väggen som kommit in också. Edited March 24, 2011 by Granaten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Granaten Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Granaten Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 Snart skall jag skaffa matchande cd spelare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 P-pan du tog hem segern. Du vinner 1år förbrukning av toalett papper Härligt, och jag som gör av med en rulle om dagen. Var hämtar jag pallarna med med allt papper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wakkz Posted March 27, 2011 Share Posted March 27, 2011 GRATTIS! Du kommer älska 402an, den är en riktig best! vad har du tänkt para ihop den med? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Granaten Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 GRATTIS! Du kommer älska 402an, den är en riktig best! vad har du tänkt para ihop den med? Tusen tack. Jag står och väljer mellan B&W 802 Dimond el Dynaudio Sapphire, gillar ljudet i Dynaudio. Lite kul med en udda högtalare det inte finns så många utav Men det får vi se vart den bär hän. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Granaten Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 Var bara tvungen att koppla upp MC402 an för att få lyssna snabb lyssna. Jag kopplade upp lite äldre grejor och bar ned mina föräldrars högtalare och började spela. Redan ifrån första tonen förstod jag att jag kommer få ett ljud som kommer vara utöver det jag haft tidigare. Ändå var jag väldigt nöjd med var mina Classé grejer presterade men med Mcintsoh får jag det ljud jag letat efter länge. Romantik, stor ljudbild och inga ledsna miner här inte. Det där vad folk har sagt om Mcintosh innan har jag hel och hållet lämnat bakom mig. Vilken fantastiskt förstärkare, skall bli riktigt skoj att kombinera ihop anläggningen. Mer info och bilder kommer inom kort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Granaten Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 Härligt, och jag som gör av med en rulle om dagen. Var hämtar jag pallarna med med allt papper Hahahahaha, pallarna kommer till en okänd ort. Lustiga män kommer när du minst anar det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gozzi Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 Grattis till ett kompetent slutsteg, är själv lite inne på att gå över till Mcintosh. Ska bli kul att följa din resa.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byZan Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 Tusen tack. Jag står och väljer mellan B&W 802 Dimond el Dynaudio Sapphire, gillar ljudet i Dynaudio. Lite kul med en udda högtalare det inte finns så många utav Men det får vi se vart den bär hän. McIntosh och B&W vet jag passar riktigt bra ihop, Dynaudio har jag inte hört tillsammans med McIntosh, så där har jag inget att tillföra. Ska följa din resa med stort intresse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matrixen Posted March 28, 2011 Share Posted March 28, 2011 vad har du för högtalare nu och är det månne din avlagda Classérigg som står på hifistället nu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Granaten Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 vad har du för högtalare nu och är det månne din avlagda Classérigg som står på hifistället nu? Idag står det inga högtalare hos mig. Men det kommer snart, stämmer utmärkt min Classé rigg står hos Anders på HiFi Stället. Jag tror jag gick förbi dig igår när jag var på hemgång ifrån jobbet. Kände igen dig direkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matrixen Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Jag tror jag gick förbi dig igår när jag var på hemgång ifrån jobbet. Kände igen dig direkt. Spooky Har inte listat ut vem du är än, men har ju sprungit en del på hifiklubben i mina dagar. Hann du testa 803orna med McIntoshen, eller va de redan sålda? Jag tror den är en bättre match än Saphira. Saphira är en trevlig högtalare, men jag föredrar Confidence soundet i Dynaudiofamiljen. 802D är i mina öron en division upp, minst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Granaten Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 Spooky Har inte listat ut vem du är än, men har ju sprungit en del på hifiklubben i mina dagar. Hann du testa 803orna med McIntoshen, eller va de redan sålda? Jag tror den är en bättre match än Saphira. Saphira är en trevlig högtalare, men jag föredrar Confidence soundet i Dynaudiofamiljen. 802D är i mina öron en division upp, minst. hehehehe, jag är som "Stig" i "Top Gear", har klätt ut mig till en högtalare så ingen ser vem jag är . Sitter tyst i ett hörn om dagarna. 803orna var dem första jag sålde så tyvärr hann jag aldrig lyssna på kombon. Nu i dagrana blev jag tillsammans med Dynaudio Sapphire. Skall bli mycket spännande! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts