Jump to content

LINDELL AUDIO DEMO


sladd

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Guest Niklas F

Det står inte vilka tider det är, jag och polaren kommer över direkt.

Detta var ju lätt bland det häftigaste på hela arkenmässan!!

Får man ta med sig musik på USB som ni kan spela upp på anläggningen idag?

Edited by Niklas F
Link to comment
Share on other sites

Guest Niklas F

Sådär då var man tillbaka efter ha lyssnat på Lindell´s fina saker, jag skulle haft med mig mer Infected Muschroom var min första tanke efter besöket :D

Dom spelade tightare och inte så mycket pondus som på arken, och man är väl lite för van med en svulstig botten ifrån ens egna anläggning.

Men jäklar vad dom spelar snyggt, annat är ju inte att räkna med i denna prisklassen på både högtaleri och elektronik och kablar :)

Tobias verkar vara en skön lirare som det var lätt att snacka med, när jag nämnde att jag gillar lite hårdare musik så sa han att han har mixat Mustach och att han antagligen skulle ta med sig en rå-fil till butiken imorgon som man kunde få lyssna till.

Det hade vart rikigt skoj att höra men jag skall jobba så jag kan tyvärr inte åka dit och lyssna på hur det låter innan plattan gått i cdpressen.

Var föresten snabba puckar när jag sa att jag hade med mig ett usbminne med lite musik på, vi gick in i ett annat lyssningrum och hämtade en Bladelius Embla som snabbt kopplades in i Lindell riggen så jag fick lyssna på välbekanta spår.

Kaffet, MMmmm detta underbara kaffe! Nästan så butiken är värd ett besök enbart pga det :D

Tanken slog mig faktiskt om hur 6st monoblock ifrån Emotiva skulle stå sig mot dom 3st stereo stegen som drev högtalarna idag, ca 60K mot ca 300K.

Edited by Niklas F
Link to comment
Share on other sites

Guest Niklas F

Kan ju inte bara varit jag härifrån som var där och lyssnade, eller ni andra kanske gjorde samma miss som mig.

Kände nämligen inte igen Tobias alls sedan Arkenmässan...

Vill gärna höra vad ni andra tyckte om sakerna.

Link to comment
Share on other sites

Jag var där en sväng i går eftermiddag.

Ett intressant system som var maxat från källa till sista centimetern högtalarkabel.

Lyssningen gav mersmak.

Jag hade med musik av Rolling Stones, Elton John, ZZ Top, Eurythmics, Eva Dahlgren.

Jag lät bli att spela AC/DC så slipper sladd renovera om butiken ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...