Jump to content

En lyssningsträff när vårsolen träder fram.


Timbre™

Recommended Posts

Strålande sol, italiensk hifi och fullmåne hänger ihop på något sätt... :icon_smile_cool::) Krydda med exotiska pizzor och plötsligt har vi optimala förutsättningar för en resa i romantisk musik. Även apparatintresset fick sin beskärda del av njutningen med Toscana-elektronik i fyra delar.

Häng med på en lördagsträff hemma hos A/Wing... ;)

mars07.JPG

Link to comment
Share on other sites

Strålande sol, italiensk hifi och fullmåne hänger ihop på något sätt... :icon_smile_cool::) Krydda med exotiska pizzor och plötsligt har vi optimala förutsättningar för en resa i romantisk musik. Även apparatintresset fick sin beskärda del av njutningen med Toscana-elektronik i fyra delar.

Häng med på en lördagsträff hemma hos A/Wing... ;)

mars07.JPG

Audio analogue?

//rillo

Link to comment
Share on other sites

Strålande sol, italiensk hifi och fullmåne hänger ihop på något sätt... :icon_smile_cool::) Krydda med exotiska pizzor och plötsligt har vi optimala förutsättningar för en resa i romantisk musik. Även apparatintresset fick sin beskärda del av njutningen med Toscana-elektronik i fyra delar.

Häng med på en lördagsträff hemma hos A/Wing... ;)

mars07.JPG

Låter skoj -- hade gärna varit med, men jag är ju (som vanligt) i Tyskland. Dock inte under påsk..

Fin bild; är det de nya italienska högtalarna??

Pax

Hermes

Link to comment
Share on other sites

Nu är det bra tempo på bildtrådarna vill jag lova...

Uppskattningen är stor från min sida ska ni veta.

Det är alltid lika glädjande när någon lägger tid och möda på att amusera kring sådant som förmedlar musik :)

Tack på förhand.

Link to comment
Share on other sites

I väntan på transport så passade jag på att njuta av vårsolen. Tog ett snapshot precis innan jag steg in i bilen. Kedjan sätter gränsen för hur långt jag kan förflytta mig från hemmet(hifin) o fortfarande vara innanför vallgraven. Därefter bar det av söderut mot nya hifiäventyr o ett uppgraderat återseende

:mm:

DSC_9405.jpg

Link to comment
Share on other sites

I väntan på transport så passade jag på att njuta av vårsolen. Tog ett snapshot precis innan jag steg in i bilen. Kedjan sätter gränsen för hur långt jag kan förflytta mig från hemmet(hifin) o fortfarande vara innanför vallgraven. Därefter bar det av söderut mot nya hifiäventyr o ett uppgraderat återseende :mm:

https://www.bredbandsbolaget.se/portlet-b2-...ed/DSC_9405.jpg

Det blir ju perfekt med bilder ur skilda vinklar från samma lördagsäventyr!

Här har vi lyssnarskaran, musikdiggarna och hifipysslarna. I detta fjärrkontrollernas tidevarv går det inte längre att försöka smyga bakom kameran... :)

mars03.JPG

Ordning och reda... :) Från vänster till höger har vi Eitan, Peter, Juha, Timbre, A/Wing., Matrixen, plundin och Kungälv.

Kungälv funderar på sitt planerade högtalarköp... ;):)

mars04.JPG

Link to comment
Share on other sites

Denna integrerade CD/SACD-spelare från EMM Labs med den lämpliga modellbeteckningen CDSA SE Disc Player kan givetvis avläsa DSD, som ju har blivit något av Ed Meitners specialitet. Att den dessutom hanterar MP3 får kanske närmast ses som ett marknadsstrategisk drag... :closedeyes::)

mars21.JPG

Link to comment
Share on other sites

Matchvikten för denna integrerade enhet ligger på tolv kilo och man kan även gå vidare till extern DAC via AES/EBU, vilket får anses som studiostandard. Ed Meitner har ju annars en del att erbjuda ifall frestelsen skulle bli övermäktig... :D

mars19.JPG

Link to comment
Share on other sites

Saker och ting är inte alltid vad man först intalar sig :36::) och då jag för tillfället är helt fast i Percy Sledge, fick sällskapet utstå diverse konsekvenser av romantik. When A Man Loves A Woman borde ju vara det givna titelspåret i fullmånens sken men verkligheten talar ett helt annat språk. Percy Sledge fick även fylla på med Take Time To Know Her och The Dark End Of The Street.

sledge081.JPG

Link to comment
Share on other sites

Som synes en mycket distinkt display som lätt kan avläsas från de flesta fjärrrkontrolldistanser och det gäller långt ifrån alla apparater på marknaden.

En icke oväsentlig detalj efter 55+... :)

mars20.JPG

Kan instämma med det där om displayen oavsett var man befinner sig i rummet så ser man vad det står.

Å även jag är ju en gammal gubbe ;)

Och jag slutar aldrig att förundras hur du får till bilderna :mm:

Det var ju tur att man dammade av riggen med så närgångna bilder.

Link to comment
Share on other sites

Guest Granaten

Kul med lite nya grejer.

Blir kul när fler bilder kommer :)

Har själv sålt av min anläggning och har nu börjat om från början :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Granaten
Byter du riktning typ från vinyl till CD eller CD till data-baserad musik :?:

Det blir mer, byte ifrån Classé till annat märke.

Samma sak gäller högtalare kommer bli något helt annat. Där har jag tyvärr i valet åkt ned i diket. Jag vet absolut inte vad jag skall välja :).

Jag fick hem i veckan slutsteget Mcintosh MC402, försökt lägga upp bilder men helt misslyckats.

Link to comment
Share on other sites

Det handlar om Audio Analogue från Toscana-regionen mitt på stöveln där Florens kanske är den mest kända staden. Monoblocken bär på den tunga beteckningen Maestro Monoaural Power Amplifier och matchvikten ligger på drygt 60 kg.

Försteget är heller ingen lättviktare och Maestro Stereo Line Preamplifier inklusive nätdel går lös på 18 kg.

Som av en slump matchar de fem komponenterna varandra även exteriört... :)

mars35.JPG

Link to comment
Share on other sites

Tack själv Timbre jag ska komma med några egna reflektioner och tankar jag

fick av kvällen men det får bli senare just nu ligger jag

Utslagen i 4o graders feber :dead:

Är febern kombinerad med hosta, ont i halsen och muskelvärk kan vi ju alltid ana varifrån den kom... :blush:(:Thinking:

Är det samma mikroorganism :) går det snabbt över.

Link to comment
Share on other sites

Med risk för att sänka fotokvalitetssnittet fyller jag på med lite handhållet.

DSC_9431.jpg

Peak The Empress, den enda komponent som finns kvar sedan jag lyssnade här senast.

Det snackades om någon diskantuppgradering i början av besöket!? A/Wing, du kanske kan klargöra? krya på dig förresten och tack för ett trevligt samkväm!

Edited by Matrixen
Link to comment
Share on other sites

Det behövdes inga strutsfjädrar :) och här kommer den nya förstärkarelektroniken som består av två italienska monoblock plus ett tudelat försteg.

http://euphonia-audioforum.se/timbre/mapp1/mars32.JPG

Super! :mm::mm:

Jag kan tänka mig att monoblocken och nätdelen till försteget kan vara positiva för bänkens hifiegenskaper.

Gillar även högtalaruppställningen. Så ska det se ut!

Link to comment
Share on other sites

Handhållet brukar öka bildspontaniteten och det blir helt perfekt med en parallell dokumentation.

Du fick väl även med lyssnarbilder... :?:

Är jag så förutsägbar ;) Hade precis framkallat en sådan :blush

Här ser vi plundin i avbytarbåset!

Som vanligt masserade han oss med välspridna, njutbara och i vissa fall oväntade musikaliska utsvävningar.

DSC_9419.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Niklas F

Jag vet ju om att jag har sett bilder på detta rummets uppbyggnad, någon vänligt själ som vill länka så jag kan kolla igen?

Det är väl en mer öppen planlösning på högersidan om jag inte missminner mig nu, hur fungerade detta vid lyssningen?

Edited by Niklas F
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...