Jump to content

Kapitulation under vit flagg!

calm

Recommended Posts

Vintern har varit osedvanligt lång och kall. Snön har legat sedan början av december i mellansverige.

I mitten mars började äntligen solen åter lysa och ett hopp tänds om ljusare tider och nya upplevelser.

025.jpg

Somliga tycker att våren är en jobbig tid men jag har alltid tyckt att våren är en tid av nyorientering och nya impulser.

Highendmässan på Sheraton skapade ett sug efter något som ännu inte definierats i mitt huvud.

Kanske detta var startskottet!?

På vad?

Calm

• Replies 148
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Förälskelser kan vara av olika slag, en kvinna naturligtvis, men också musik som man hör för första gången.

Glömmer sällan musikaliska upplevelser jag haft under åren även om en del påstår att man inte har något ljudminne.

Kommer väl ihåg första gången jag hörde Patrica Barbers Companion och tänkte att detta var något alldeles speciellt.

Men förälskelser kan också vara upplevelser av helt annat slag som när man hör något nytt i ljudväg och känner att detta är något nytt och väcker känslan för musik på ett speciellt sätt.

Ett sådant tillfälle när jag första gången hörde på ASR:n som på något underligt sätt lockade fram en annorlunda och stark musikupplevelse.

Jag satt nästan en timme och matade fram favoritplatta efter favoritplatta och fann nya dimensioner i dem, en efter en.

Nu står jag inför en ny sådan utmaning!

Calm

Vintern har varit osedvanligt lång och kall. Snön har legat sedan början av december i mellansverige.

I mitten mars började äntligen solen åter lysa och ett hopp tänds om ljusare tider och nya upplevelser.

http://www.euphonia-audioforum.se/calm/Svartmes/025.jpg

Somliga tycker att våren är en jobbig tid men jag har alltid tyckt att våren är en tid av nyorientering och nya impulser.

Highendmässan på Sheraton skapade ett sug efter något som ännu inte definierats i mitt huvud.

Kanske detta var startskottet!?

På vad?

Det här var en intressant upptakt... hur skall det här sluta tro?

För egen del är våren snarare avväpnande. Hifin förbereder sig för sommarens halvdvala och andra intressen kopplade till havsliv och trädgård tar över under några månader. Men sen kommer hösten...

Kan det vara Ktêma :?:

Kanske man borde surras vid masten likt Odysseus när han passerade Sirenernas Ö för att inte dras ned i fördärvet. Det börjar bli riskabelt dyra besök på AudioConcept. Frestelsen kan ibland vara stark. Tur att man är stark i karaktären. ;)

Calm

Det här var en intressant upptakt... hur skall det här sluta tro?

För egen del är våren snarare avväpnande. Hifin förbereder sig för sommarens halvdvala och andra intressen kopplade till havsliv och trädgård tar över under några månader. Men sen kommer hösten...

Tankarna på båtliv ligger långt bak i mitt huvud ännu även om jag vet att båten skall i om drygt en månad eller så, så håller jag det ifrån mig så länge jag kan.

Trädgård har jag aldrig ägt och saknar inte en sådan heller så här års.

Nej jag försöker hålla mig inne på kvällarna så mycket som möjligt för att få lyssna på musik.

Calm

Det finns ett antal blodhundar på forumet som sniffar till sig nyheterna som de vore smaskig salami ;):D

043.jpg

Ja dimensionerna på dessa kartonger, antyder i vart fall att det inte rör sig om en ny kabelsats. :D

På något för mig outgrundligt sätt så har de hamnat i min hall!?

Fast egentligen är det inte alls sant för detta är i allra högsta grad ett fullständigt medvetet val, även om det kom med kort varsel.

Calm

Förälskelser kan vara av olika slag, en kvinna naturligtvis, men också musik som man hör för första gången.

Glömmer sällan musikaliska upplevelser jag haft under åren även om en del påstår att man inte har något ljudminne.

Kommer väl ihåg första gången jag hörde Patrica Barbers Companion och tänkte att detta var något alldeles speciellt.

Men förälskelser kan också vara upplevelser av helt annat slag som när man hör något nytt i ljudväg och känner att detta är något nytt och väcker känslan för musik på ett speciellt sätt.

Ett sådant tillfälle när jag första gången hörde på ASR:n som på något underligt sätt lockade fram en annorlunda och stark musikupplevelse.

Jag satt nästan en timme och matade fram favoritplatta efter favoritplatta och fann nya dimensioner i dem, en efter en.

Nu står jag inför en ny sådan utmaning!

Calm

AHAA, en ny kvinna i huset :blush , va spännande!

Väntar på bilder!

Kanske en sån där med spaggetti grillfront eller?

Men det här då... :o

Kanske man borde surras vid masten likt Odysseus när han passerade Sirenernas Ö för att inte dras ned i fördärvet. Det börjar bli riskabelt dyra besök på AudioConcept. Frestelsen kan ibland vara stark. Tur att man är stark i karaktären. ;)

Skojar bara. ;) Ibland kan frestelsen vara för stark,som sagts :) Gratulerar till de nya mästerverken.

/n.o

I lyssnings/vardagsrummet har något tillkommit som inte funnits där tidigare! ;)

001.jpg

Verkar närbesläktat med de tidigare inneboende, åtmintone vad gäller klädseln :D

Calm

Vi alla vet var det är. så av med kläderna :mm: Dock borde du räta dina ljus. :black:

Edited by Sigge

Visst är det övertygelse! Men jag skall tillstå att det varit en väg till beslut som har varit förenat med lite ågren. Detta är ett stort steg, kanske ett avgörande.

Har inte så stor vana med uppackningstrådar, det var ett tag sedan sist. Förpackningen går väl knappast till historien som den mest sexiga jag sätt. Inga träboxar, inga flightboxar eller annat som förhöjer det visuella och statusmässiga. Så vi får lita helt på man har lagt kraften på innehållet. En ordentlig förstärkt skumgummiplatta i botten och en i toppen fixerar hela kalaset i den dubbla lådan. Känns proffsigt.

Om vi börjar i detaljerna så finns tillbehören som följer med i en liten skumgummiinpackning i en genomskinlig plastbox.

015.jpg

Innehållande spikes, spikesunderlägg och några små pinnar att köra genom spiksen för att vrida fast dem.

019.jpg

Själva bottenplattan sitter fixerad direkt på högtalaren och jag hann inte i min iver se hur dessa var fastmonterade. Antar att det är ordentligt bultat.

Calm

Fast egentligen är det inte alls sant för detta är i allra högsta grad ett fullständigt medvetet val, även om det kom med kort varsel.

Även de till synes snabbaste av hifibeslut brukar ha växt till sig i det undermedvetna och här finns ju en linje i högtalarbytet.

Franco Serblin forever... :icon_smile_cool::)