Stereotypen Posted March 18, 2011 Posted March 18, 2011 Jag har nu ändrat om lite i min anläggning. Jag har sålt min Audio Aero Capitole II och istället skaffat ett Dynamic Precision C1b försteg. Jag har tänkt att köra med en datorbaserad lösning. Datorn är En Macbook Pro 17". Det jag först behöver är en dac med Firewire och balanserat ut. Någon som har några ideer/rekommendationer här? Andra förslag kring hur man får till en bra uppspelning från datorn är också välkomna Quote
Björn-Ola Posted March 18, 2011 Posted March 18, 2011 Weiss, men det visste du väl redan. Om du ska ha något som konkurrerar med Audio Aero, så är det nog där du hamnar. Dyrt blir det. Quote
calm Posted March 18, 2011 Posted March 18, 2011 Ja Weiss blir nog svaret om du skall matcha övrigt! Calm Quote
Stereotypen Posted March 18, 2011 Author Posted March 18, 2011 Ja Weiss blir nog svaret om du skall matcha övrigt! Calm Ja Weiss känner jag till men det vore intressant att se vad det finns för alternativ. Quote
P-pan Posted March 18, 2011 Posted March 18, 2011 (edited) En Blacknote DSS 30 kanske skulle kunna vara något ? Testade denna för en tid sedan och den gör helt klart jobbet som den ska (ljudmässigt). Min test inkluderade dock inga andra källor än cd spelaren så vad övrig digital källa gör för ljudkvalitén kan jag inte uttala mig om. Ljudkaraktärer är ju dessutom en smaksak men passar DSS 30 in på det området så får man ett helt gäng med kopplingsmöjligheter på köpet. Gillar man det här med rör så tror jag det finns en variant av det också, själv testade jag den utan. Du kan läsa mer HÄR Edited March 18, 2011 by P-pan Quote
Bebop Posted March 18, 2011 Posted March 18, 2011 Italienska Northstar gör också mycket kompetenta DACar. Likaså EmmLabs. Även Audio Research gör DAC:ar. Deras nya heter DAC8. D-07 från Esoteric Audio. Calle_Jr har oerhört goda erfarenheter av sin nya M2Tech där även kan koppla in ljudkällor från video och som är "framtidssäker" upp till 32/384. Han har också jämfört den med Weiss 202:an. Finns naturligtvis fler än dessa. En som är svår att går förbi är Debussy från dCS Quote
Lasse Posted March 19, 2011 Posted March 19, 2011 Det är än så länge bara Weiss som gör dacar med Firewire för hemmabruk och det ser inte ut som att det är några andra tillverkare är med på det tåget. Alternativ finns däremot hos företag såsom Apogee som dock är mer fokuserade åt studio/pro hållet. Quote
Schill Posted March 19, 2011 Posted March 19, 2011 http://www.apogeedigital.com/products/mini-dac-features.php Quote
Recommended Posts