hififrasse Posted March 10, 2011 Posted March 10, 2011 Hej Detta inlägg kanske borde ligga under musik? men- behöver tips på bra musik av olika slag för att jobba med att integrera min sub Audiovector K sub Signature till min Audiovector Mi3 Super - tänkt att ge stöd under 50 Hz... Hifi hälsningar Bertil Quote
New Order Posted March 10, 2011 Posted March 10, 2011 Hej Detta inlägg kanske borde ligga under musik? men- behöver tips på bra musik av olika slag för att jobba med att integrera min sub Audiovector K sub Signature till min Audiovector Mi3 Super - tänkt att ge stöd under 50 Hz... Hifi hälsningar Bertil Kanske Yello-Pocket Universe? Quote
P-pan Posted March 10, 2011 Posted March 10, 2011 Teardrop med Massive Attack testade jag med vid mina laboreringar med sub. Quote
Suomela Posted March 10, 2011 Posted March 10, 2011 Nicket KarlXII (från ett forum nära dig) har lagt upp en spellista på Spotify med många goda upptagningar. Här finns material som kräver ett kompetent system för att komma till sin rätt... /Suomela Quote
New Order Posted March 10, 2011 Posted March 10, 2011 Teardrop med Massive Attack testade jag med vid mina laboreringar med sub. Åh.Den är ju störtskön.Måste plocka fram den skivan igen. Quote
hififrasse Posted March 11, 2011 Author Posted March 11, 2011 Hej Tack alla, nu blir det till att jobba i helgen, upp och ner från lyssningspositionen......men ack så trevligt Quote
Guest Niklas F Posted March 11, 2011 Posted March 11, 2011 Vill du ha musik som får din subb att svettas sådär som du inte ens trodde var möjligt så har jag ett par "låtar" musiken i sig kan man väl tycka vad man vill om, men skall du få den att jobba så hojta till så skall du få ett par som antagligen för dig att göra :Nail Biting: Kör du delning mot frontarna föresten, för detta är inget jag hade dragit på med mina frontar. Quote
lindvall Posted March 11, 2011 Posted March 11, 2011 Jag har samlat ihop lite testskivor i en spellista på Spotify. Olidligt att lyssna på, men kanske kan vara till hjälp vid inställning av anläggning. Mycket svep och ljudeffekter. Quote
hififrasse Posted March 11, 2011 Author Posted March 11, 2011 Vill du ha musik som får din subb att svettas sådär som du inte ens trodde var möjligt så har jag ett par "låtar" musiken i sig kan man väl tycka vad man vill om, men skall du få den att jobba så hojta till så skall du få ett par som antagligen för dig att göra :Nail Biting: Kör du delning mot frontarna föresten, för detta är inget jag hade dragit på med mina frontar. Hej Du får gärna tipsa.....jag kör ingen delning mot frontarna dock? den setup jag har idag är Hegel H200 och jag kör suben från preout på förstärkaren och sedan in i sub på lågnivå mvh Bertil Quote
Guest Niklas F Posted March 11, 2011 Posted March 11, 2011 Hej Du får gärna tipsa.....jag kör ingen delning mot frontarna dock? den setup jag har idag är Hegel H200 och jag kör suben från preout på förstärkaren och sedan in i sub på lågnivå mvh Bertil Nu är ju jag iofs hembioskadad, men blir de inte otroligt konstigt att ha frontar som kanske spelar ner till 30-35hz med hyfsad kraft och sen köra med en sub som överlappar ifrån 50hz och neråt. * Opus_dei_bass_test * Clubbed_to_death_bass_test * Drumz And Rhythm Jag höjer ett varningensfinger för låtarna, Opus dei flåsar på ända ner till 5Hz För att ställa in fasen mot frontarna så att det blir sådär tight och go återgivning så rekommenderar jag att du lyssnar på lite Infected Mushroom då dom brukar ha rejält stamp i basen, sitt gärna i soffan och be en kompis skruva på subben tills det blir bra. Dbmätare brukar göra underverk med då man gärna ställer subben för högt med örat. Quote
Recommended Posts