Markus Posted March 7, 2011 Posted March 7, 2011 Har 'upptäckt' Jeff Beck. (Jag vet, jag är lite sent på det ibland...) Helt fantastiskt bra bitvis, mindre bra bitvis. Finns det något kännare, (eller tyckare), där ute som kan ge tips på vilken eller vilka skivor som är värda att ha? Markus Quote
plundin™ Posted March 7, 2011 Posted March 7, 2011 Att börja med! Yardbirds : Roger the engineer (1966) Jeff Beck Group : Beck-Ola (1969) Solo : Wired (1976) /ptr Quote
Käera Posted March 7, 2011 Posted March 7, 2011 Förutom Yardbirds o Beck-Ola som Plundin skriver så är mina favoriter truth Rough & Ready Blow By Blow Guitar Shop Live at Ronnie Scotts den senaste Emotion & Commotion är bra men Ronnie Scotts är bättre. Quote
juha Posted March 8, 2011 Posted March 8, 2011 Truth är given... Hoppas jag inte är för fräck.. Men jag har fortfarande en hel del att sälja av av Ribbon dödsbo. Skulle vara väldigt glad om det hamnade i musik älskares händer, som nu Ribbon/kent var. Har en del Jeff Beck kvar, tex den ovanför i japan import samt usa press. Om intresse finns, meddela mig. Förlåt om jag gjorde ett dumt intrång här. Quote
shaft Posted March 8, 2011 Posted March 8, 2011 Wired! Lysande platta. "Goodbye pork pie hat" är en höjdare från den plattan! /Shaft Quote
Recommended Posts