Guest Niklas F Posted March 3, 2011 Posted March 3, 2011 Näpp, som han sa Alfons, ingen info-fil kom med från Mållgan. Det är säkert som du säger om komressionen, trots detta ett rejält snäpp upp från DVD. Man häpnar faktiskt. För en annan som inte intresserat sig så mycket för bilden tidigare är det faktiskt en ny upptäckt. Och då kör jag bara med en gammal projektor Sanyo Z2. Ta ner... eller jag menar kika på Planet earth boxen och du kommer sitta med hakan i golvet. Åker du sedan ner till en handlare som har en Sony VPL-VW90ES kalibrerad i kombination med en bra duk så önskar du att jag aldrig har svarat i tråden. Man kan väl göra kompressions liknelsen mp3-flac, visst finns det mp3 som låter helt ok men det är aldrig gåshudsframkallande som det blir med en flac... Quote
Richard Posted March 4, 2011 Author Posted March 4, 2011 Ta ner... eller jag menar kika på Planet earth boxen och du kommer sitta med hakan i golvet. Åker du sedan ner till en handlare som har en Sony VPL-VW90ES kalibrerad i kombination med en bra duk så önskar du att jag aldrig har svarat i tråden. Man kan väl göra kompressions liknelsen mp3-flac, visst finns det mp3 som låter helt ok men det är aldrig gåshudsframkallande som det blir med en flac... Tror dig!! Kanske bäst att inte prova :Nail Biting: Quote
Harryup Posted March 5, 2011 Posted March 5, 2011 Jag skulle rekommendera en HDI DUNE BD Prime 3.0 den klara att spela de flesta skivor direkt och den klara att spela rippade bluray och allt annat över nätverk eller lokal hårddisk också. Mvh/Harryup Quote
Richard Posted March 5, 2011 Author Posted March 5, 2011 Jag skulle rekommendera en HDI DUNE BD Prime 3.0 den klara att spela de flesta skivor direkt och den klara att spela rippade bluray och allt annat över nätverk eller lokal hårddisk också. Mvh/Harryup Denna är ju absolut intressant bredvid Oppon. Finns i en hel del olika utföranden. Gäller att fundera över ens egna behov och läsa igenom manualerna innan man handlar. Inser att det förmodligen trots allt är bättre att köpa en spelare om man avser att använda denna för "normalbruk" dvs vanlig film. I synnerhet när det är så här relativt billigt. Om man vill spela musikfilm med riktigt bra ljudkvalitet är det ju ganska enkelt att rippa ner till disk och köra från dator med extern dedikerad dac för 2-kanalsbruk (om man nu har den möjligheten). Quote
diesel Posted March 5, 2011 Posted March 5, 2011 Har funderingar kring att använda datorn även till bild. Sedan en tid tillbaka spelar jag all musik från datorn med extern dac (PUC2) och är mycket nöjd. Min DVD börjar sjunga på sista versen och jag funderar nu på om man skulle kunna använda datorn istället för att köpa en ny DVD, Blueray-spelare. Har testat med .MKV filer på datorn med väldigt bra resultat både bild- och ljudmässigt men då kör jag ljudet i två kanaler genom den externa dacen. Om jag skulle vilja även använda bakkanalerna behöver jag ju väl ett ljudkort med digital ut som jag sedan kan ansluta till processorn? Eller? Någon som provat detta, tips på ljudkort? Jag vill inte köra analogt ut från ljudkortet. Har tänkt att i så fall bygga datorn själv med ett passande ljudkort och grafikkort för ändamålet samt givetvis att spela musik ifrån. MVH Richard rippa skiten och lägg det på datron, ställ den i ett annat rum och kör WiFi till en video mediaspelare coh en audio. Quote
Guest Niklas F Posted March 5, 2011 Posted March 5, 2011 rippa skiten och lägg det på datron, ställ den i ett annat rum och kör WiFi till en video mediaspelare coh en audio. Wifi duger inte om man skall streama video+ljud i kvalitet. Quote
Guest Niklas F Posted March 5, 2011 Posted March 5, 2011 Om du håller koll på länken jag postade i inlägg #8 så kommer du få en heldel info i den. Quote
Andy Posted March 6, 2011 Posted March 6, 2011 http://www.inet.se/kundvagn/visa/259191/euphonia Ett roligt litet paket, känns dock som att en oppo är ett bättre alternativ. Quote
Richard Posted March 6, 2011 Author Posted March 6, 2011 http://www.inet.se/kundvagn/visa/259191/euphonia Ett roligt litet paket, känns dock som att en oppo är ett bättre alternativ. Ja, det var ju en nätt liten maskin Quote
diesel Posted March 11, 2011 Posted March 11, 2011 Wifi duger inte om man skall streama video+ljud i kvalitet. Vet inte vad du fått det i från men det gör det visst. Har empiriskt bevisat detta hemma hos mig själv. Separera WiFi för ljud och bild. Jag kör Wireless G för Ljud från en bra dlink N router till Touch. Ruckus flex N router är klockren för blid och ljud till film eller TV. Nu skall det tilläggas att jag bor lantligt i ett trähus med sändarna på övervåningen. Quote
Guest Niklas F Posted March 11, 2011 Posted March 11, 2011 (edited) Vet inte vad du fått det i från men det gör det visst. Har empiriskt bevisat detta hemma hos mig själv. Separera WiFi för ljud och bild. Jag kör Wireless G för Ljud från en bra dlink N router till Touch. Ruckus flex N router är klockren för blid och ljud till film eller TV. Nu skall det tilläggas att jag bor lantligt i ett trähus med sändarna på övervåningen. Nu pratar jag inte om någon taskig 1080p film ifrån piratebay med en max bitrate på 1.5Mb/s i ljudet Utan riktig BR, då krävs det sitt trådlösa för att det skall rulla på, låter dessutom som en utomordentligt enkel och smidig lösning att man skall separera ljud och bild Edited March 11, 2011 by Niklas F Quote
juha Posted March 12, 2011 Posted March 12, 2011 Vet inte vad du fått det i från men det gör det visst. Har empiriskt bevisat detta hemma hos mig själv. Separera WiFi för ljud och bild. Jag kör Wireless G för Ljud från en bra dlink N router till Touch. Ruckus flex N router är klockren för blid och ljud till film eller TV. Nu skall det tilläggas att jag bor lantligt i ett trähus med sändarna på övervåningen. Dlink å bonk Snälla förklara väldigt enkelt för en annan... Funderar starkt att för att köra igång all form av streaming en dag. Quote
Harryup Posted March 13, 2011 Posted March 13, 2011 Är ju väldigt bra att det funkar för dig men jag skulle inte dra en generell slutsats att det funkar. Är faktiskt böjd att rekommendera motsatsen, att det kan möjligen fungera. Själv kör jag skärmad CAT-6 för att känna mig säker på att nätverket skall funka så bra som möjligt. Hemma kör jag bara WIFI för surf och för fjärrkontrollerna. Mvh/Harryup Quote
diesel Posted March 13, 2011 Posted March 13, 2011 (edited) Nu pratar jag inte om någon taskig 1080p film ifrån piratebay med en max bitrate på 1.5Mb/s i ljudet Utan riktig BR, då krävs det sitt trådlösa för att det skall rulla på, låter dessutom som en utomordentligt enkel och smidig lösning att man skall separera ljud och bild Vanlig cat5/6 kabel är ett säkert kort men kolla in denna. http://www.ruckuswireless.com/products/med...cts/7000-series För ljud räcker det mer än väl med WiFi klass G , skaffa bara en bättre router. Edited March 14, 2011 by diesel Quote
Richard Posted May 28, 2011 Author Posted May 28, 2011 Nu kunde jag inte vänta längre.... Jag har blivit med Oppo. Det blev en BDP-95. Hade länge tänkt att köpa den billigare men är rädd att jag ångrat mig. Nedkomst beräknas till mitten av nästa vecka. Quote
Guest Niklas F Posted May 28, 2011 Posted May 28, 2011 Nu kunde jag inte vänta längre.... Jag har blivit med Oppo. Det blev en BDP-95. Hade länge tänkt att köpa den billigare men är rädd att jag ångrat mig. Nedkomst beräknas till mitten av nästa vecka. Mmm för det hade väl inte räckt med 93an Den kommer i en Nuforce Edetion om den inte redan har kommit, men det kanske du redan visste? Quote
Richard Posted May 28, 2011 Author Posted May 28, 2011 Mmm för det hade väl inte räckt med 93an Den kommer i en Nuforce Edetion om den inte redan har kommit, men det kanske du redan visste? Nja, jag visste att den fanns i den versionen i 80-serien. För övrigt är jag inte superuppdaterad. Kände mer att nu gör jag slag i saken. Det verkar som att det går att uppgradera om man skulle vilja. Ska som vanligt bli väldigt skoj med nya grejer. Quote
Recommended Posts