Jump to content

Norddeutsche HiFi-Tage Hörtest 2011

calle_jr
 Share

Recommended Posts

Här demonstrerade han nå'n form av skrapning och applicering av Audiotopvätska på Hildegard Knefs spitzenplatte Überall blühen Rosen;

Jag vet inte vad Rudolph har för musikaliska preferenser, men Hildegard Knef var outhärdligt både före och efter :dry:

DSC_0798-.JPG

Det hjälpte inte att hennes röst ljöd från Acapella High Violoncello II;

DSC_0803.JPG

Kompisen till höger är Acapella Fidelio II.

• 2 weeks later...
  • Replies 190
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag vet inte vad Rudolph har för musikaliska preferenser, men Hildegard Knef var outhärdligt både före och efter :dry:

Förstår att det kvittar hur bra anläggning man spelade henne på, låter ändå inte bra. Hon finns på Spotify så jag tog en snabb lyssning i mobilen, jag la inte till henne i spellistan ;)

Annars kna man ju lugnt säga att han lagt mkt tid på uppställnig o att tweaka in apparaterna...

Das kann ich nachvollziehen :D :Shame On You:

...inte heller min musiksmak....

Kul att Alfred Rudolph is still going strong - han har ju sedan länge uppnått pensionsåldern :app:

PS. Kanske man skall gör ett besök i Duisburg i sommar - det var länge sedan sist ;)

Annars kna man ju lugnt säga att han lagt mkt tid på uppställnig o att tweaka in apparaterna...

Han är ett mönsterexempel vad gäller metodik och hifi-uppställning.

Ibland kan man tycka det är över gränsen för vad som rimligen kan spela roll, men varför chansa :?:

Hoppas man ursäktas för en något suddig bild, och glasen är ju tomma :diss:

DSC_0762.JPG

Eine Schallplattenspieler hinter die Türen?

Min skoltyska börjar förblekas och inskränker sig snart bara till " Noch ein bier bitte herr Ober" eller är detta livsnödvändiga uttryck också fel?

Inte så illa - du hade blivit förstådd. Men om vi skall vara petiga: "Ein Plattenspieler hinter der Tür"

Men ölfrasen hanterar du ju elegant så när som ett versalt B på bier, men det hörs ju inte :icon_smile_cool: Fortfarande kan man höra "Ein grosses Öl" (ett stort glas olja) eller "ein grosses Stark" då svaret blir "Was ist das"?

För övrigt drack vi också fin-fin pilsner innen vi trängde oss in i hissen ...

113CalleoJFK.jpg

Inte så illa - du hade blivit förstådd. Men om vi skall vara petiga: "Ein Plattenspieler hinter der Tür"

Men ölfrasen hanterar du ju elegant så när som ett versalt B på bier, men det hörs ju inte :icon_smile_cool: Fortfarande kan man höra "Ein grosses Öl" (ett stort glas olja) eller "ein grosses Stark" då svaret blir "Was ist das"?

För övrigt drack vi också fin-fin pilsner innen vi trängde oss in i hissen ...

http://i106.photobucket.com/albums/m271/Ro...13CalleoJFK.jpg

Tack för denna tysklektion! Men skall man vara ännu petigare så var det väl två dörrar på radion. I vart fall såg jag två handtag. Så Türen var nog rätt ändå

Calm

Ps tur att man fortfarande kan få öl när törsten blir för svår :mm:

Tack för denna tysklektion! Men skall man vara ännu petigare så var det väl två dörrar på radion. I vart fall såg jag två handtag. Så Türen var nog rätt ändå

Calm

Du ger dig inte :D

I så fall: ...hinter den Türen - om man skall vara korrekt ;)