Jump to content

Norddeutsche HiFi-Tage Hörtest 2011


calle_jr

Recommended Posts

Visst är det en Denon DL-103! Manfred ("M" i BMC) som också var och besökte oss på Opalen i höstas berättade att han tyckte kombinationen med deras riaa lyfte denna pickup till helt nya nivåer. Detta eftersom det förstärker strömmen och inte spänningen som normalt. BMC gillar ström på många sätt!

Mvh Lasse

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 190
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I racket tycker jag mig se den nya Digital-Player 540 från Soulution Audio ;)

Stämmer utmärkt!

Det är Soulutions nya entry level cd/sacd-spelare med Esoteric umk5-transport, fyra digitala ingångar (varav en är usb 24/96), uppsampling och volymkontroll;

DSC_0643.JPG

Link to comment
Share on other sites

Härligt att se lite av Symposiums produkter i Europa! :app: De för en allt för anonym tillvaro här och är i mitt tycke otroligt underskattade på denna sida av pölen.

De verkar vara på frammarsch i Tyskland. Åtminstone på mässor.

Bergmann Sindre drivverk och tonarm och högtalare Hansen The Knight, och Johnnie Bergmann hade ställt SindreSymposium Precision Couplers;

DSC_0642.JPG

DSC_0637.JPG

DSC_0632.JPG

Link to comment
Share on other sites

Jag ser Good Vibes (Jazz at the Pawnshop 3) - Arne Domnerus Group.....

Aha, hörde inte den, men det spelades Count Basie med Weiss DAC 202 när jag var där och det var klart medryckande.

Christian Isenberg, Simon Yorke och Spencer Yorke hade ordnat ljuseffekter;

DSC_0709.JPG

DSC_0713.JPG

DSC_0710.JPG

Regulator för den luftlagrade Aero-tonarmen till SYD S10;

DSC_0717.JPG

Link to comment
Share on other sites

Är det en ny Lavardin, eller är den bara "dekaltrimmad" :)

Den rödoranga färgen var ett djärvt nytt grepp från annars enkla, "trista" men välljudande Lavardin.

Det är deras jubileumsmodell IT-15. Det verkar som de gjort något mer än en röd front, men jag vet inte vad;

DSC_0706.JPG

(Fronten är röd, men ljuset i rummet var förrädiskt)

DSC_0702.JPG

Link to comment
Share on other sites

o plötsligt dyker en ovanligt ful amerikansk toffla upp!?

Kanske något att parkera på golvet framför högtalarna.

10 par på varje sida = golvabsorbent :Idea::Thinking: ... :D

Fast de gör sig säkert bättre under fötterna förstås.

Tror det är första gången jag ser ett par Ino Audio pi60 (för det är det väl ?) i träutförande... riktigt snygga.

Link to comment
Share on other sites

finishen och utseendet är förmodligen mer i paritet med den potentiella ljudkvaliten på Gurus produkter jömfört med ino audio. Det är ju svårt att inte dra paralleller mellan, eller vara nyfiken på en lyssningsjämförelse av Pi60 och qm60. Både utseendet, bestyckningen och siffrorna ger ju associationer. Jag har bara lyssnat till ino varianten, men den lät mer än ok. Speciellt för sitt pris, men då levererades den inte fördigbyggd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...