Jump to content

Norddeutsche HiFi-Tage Hörtest 2011


calle_jr

Recommended Posts

Kul reportage.

Fina bilder som vanligt när dessa herrarna är i farten.

Kul att se Octave Jubilee på bild. Skulle jag gärna höra. Jag har hört den billigare kombon HP 500 SE med 2 st MRE 130 flertalet gånger, o de låter riktigt bra...

Kan inflika för de intresserade i Malmötrakten att Octave Phono Modul finns hos Ljudproduker i Malmö.

Tänkte jag skulle jämföra den med CAT SL1 Legend, Ear 912, Kondo KSL-M7/KSL-SFz MC TRANSFORMER, då alla dessa finns hos Calle.

Sen är ju frågan vad det ska vara för spelare/arm och PU för denna test :)

Oracle Delphi, Avid, JC Verdier, Kuzma Stabi XL, Ear Diskmaster...

Tack!

Passande PU beror på vad det sitter för moduler i det exemplaret av Phono Modul... :unsure:

blåste på med baspumpande ravemusik

Aha, då har vi artbestämt Infected Mushroom också... ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 190
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Här har vi lite riktigt rave :)

Ja, vill man ha sitt nervsystem utanpåliggande kan detta nog ge det en skjuts på traven... :D

Men både Lyra TitanGarrards drivverk och AMR-spelaren hade med säkerhet avkodat dessa ljud galant.

Frågan är hur Acoustic System Resonators hade klarat sig :D

DSC_0627.JPG

Men är det nå'n som kan se var kopparna blivit av :?:

DSC_0629.JPG

Link to comment
Share on other sites

Guest Niklas F
Aha, då har vi artbestämt Infected Mushroom också... ;)

IM blir säkert rave dunka dunka för herrar i +50år :)

Fram tills att dom lyssnar på IM i ett system som kan återge bottenregistret på ett bra sätt, då brukar dom skaffa sig ett par plattor och försöker få till bottendelen hemma :D

Link to comment
Share on other sites

Jag måste ju fråga nu om det inte var du som satt till vänster om mig, det var jag som bad dom dra på med lite infected mushroom så man fick höra om dom kunde dra på lite. (du) kontrade med att sånt där lyssnar min son på. Demokillen drog på lite infected och du gick ganska omgående :D

Nix, det var bestämt inte jag. Har heller ingen son men väl en dotter och en till om en dryg månad ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Niklas F
Nix, det var bestämt inte jag. Har heller ingen son men väl en dotter och en till om en dryg månad ;)

Ok, då har jag rett ut det :)

Ber om ursäkt för all OT :blush

Link to comment
Share on other sites

Tack!

Passande PU beror på vad det sitter för moduler i det exemplaret av Phono Modul... :unsure:

Jag tror det var Standard modulen som satt i, Calle hade inte hunnit lyssna så mkt på den ännu, så en är väl inte helt inspelad kan jag tänka...

Där sitter en Kondo PU på Oracle-spelaren nu iaf, men den är inkopplad till Kondo-riggen....

Och en Zyx på Stabi XL.

Minns inte vad de satt på JC Verdier

Link to comment
Share on other sites

Jag var tvungen att läsa på lite om denna PU,Länk Soundsmith.

Tack!

Soundsmith är väl mest kända för det nästan revolutionerande systemet Strain Gauge.

Sussurro är kul eftersom Peter Lederman gjort en modern konstruktion med moving iron (de flesta kanske fryner på näsan). Men jag fastnar mest för upphängningen som är finurlig om än enkel.

Det är ingen dum idé att överföra vibrationer i sidorna på pu-kroppen. Man kommer nära där vibrationerna alstras, och det blir effektivt för transversella rörelser. Dock kan man undra hur det blir för rotationsrörelser?

Som grädde på moset kan den kopplingen användas för justering av azimut och vta.

Link to comment
Share on other sites

Ett bra exempel är denna mångsidiga phono-förstärkare från tyska Monk-Audio;

http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr...04/DSC_0790.JPG

Mycket intressant :mm:

De är tydligen så nya att de bara har en tom hemsida: http://www.monk-audio.de/

PS. AAA (Analogue Audio Association) har en tråd om den (på tyska) :)

(Den lär kosta ungefär 1300€ :mm: )

Link to comment
Share on other sites

Mycket intressant :mm:

De är tydligen så nya att de bara har en tom hemsida: http://www.monk-audio.de/

PS. AAA (Analogue Audio Association) har en tråd om den (på tyska) :)

(Den lär kosta ungefär 1300€ :mm: )

Jag tänkte på en av linjeingångarna till en speciell CAT direkt när jag såg den :)

Med tanke på en viss skivsamling då alltså...

Försteget är från Funk Tonstudiotechnik - MTX Monitor, med 500 ingångar och en myriad av styrfunktioner ;)

DSC_0793.JPG

DSC_0793-.JPG

Ingen separat bild på fjärrkontrollen, men det duger kanske med ett utsnitt från vidvinkel;

DSC_0787-.JPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...