Jump to content

Recommended Posts

Posted
Håller med och projektet är skrinlagt.

Med tre FE Cerapuc skulle Shakti nästan få plats under trafon väl :?:

Hade jag inge aaaaning om.

Tror det har varit uppe en handfull gånger här. Men man kan inte komma ihåg allt... ;)

• Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Med tre FE Cerapuc skulle Shakti nästan få plats under trafon väl :?:

Det räcker med 12mm Sylomer under fötterna ser det ut som... :Thinking::)

Posted
OK, har du lust att ta en närbild av en fot på Luxen :?:

(gärna så att man ser undersidan av foten :blush:Praying: )

Fint att du frågade, nu såg jag att det krävs lite arbete med fötterna.

Resterna av en möbeltass(Original :?: )

29e9e61e.jpg

En ihålig plasthylsa skryvas fast i en annan hylsa. :46:;):)

a97c4001.jpg

Posted
I samtalen runt kaffebordet tittar värden plötsligt upp förvånat på mig och säger att vi har träffats förr. :o

Jag minns inget av detta men det visar sig att för ca 6 år sedan var värden, som nu är säljare, och en bekant

till honom i vårt hus för att köpa högtalare, glädjande nog minns mitt resessällskap allt och fyller i mina luckor. :blush

Det var de här som gick till skåne, efter det till Mayro och nu :?::)

c41e7043.jpg

Inskannad från vanlig skanner... :blush

Posted

På den här resan fick jag även tillfälle att beskåda ett av de större slutsteg jag sett. :shocked::26:

335bc3ba.jpg

Posted

Musical Fidelity AMS om jag minns rätt. Med en matchvikt på 150kg kan den bli tung för den otränade. :)

4c878ed7.jpg

Posted
Musical Fidelity AMS om jag minns rätt. Med en matchvikt på 150kg kan den bli tung för den otränade. :)

4c878ed7.jpg

Ser ganska tung ut ;):mm::D

http://www.musicalfidelity.com/products/AM...S100/AMS100.asp

Kan det vara AMS100 eller AMS50 i pure A-klass?

MF kanske kan få lite mer luft under vingarna nu när Sverigerepresentationen ändrats. Hade hoppats på HighEndmässan i Stockholm men tyvärr. Jönköping? Märket är värt att ställas ut!

Calm

Posted
Här kommer sista ledtråden på första frågan och nu blir det enkelt. :icon_smile_cool::)

1dcd2781.jpg

Där ser man vad man missar när man inte hinner uppdatera sig på några dagar! Den där rondellen korsar jag med fara för mitt och mina barns liv med cykelvagn varje dag det bär av till och från dagis. :-)

En annan ledtråd hade ju varit mattan som skymtar i lyssningsrummet i post #49. Men för att knipa den ledtråden torde man vara ganska fotbollsintresserad, eller landskronabo!

Som både landskronit och Lebenägare gläder det mitt hjärta att se att det existerar både Harbeth och Luxman i min stad!

(Även jag är LG-ägare, men det känns inte riktigt lika exklusivt! ;-) Harbeth har jag hört mycket gott om, men inte hört själv förutom någon enstaka gång. Jeff Day (tidigare 6moons) höjer ju Harbeth till skyarna, liksom en hel del i Kristianstads guldöregäng i vilket jag själv varit en del av under min hifiresa.

Posted
Kan det vara AMS100 eller AMS50 i pure A-klass?

Calm

Någon av dom, minns inte vilken... :)

Posted
Där ser man vad man missar när man inte hinner uppdatera sig på några dagar! Den där rondellen korsar jag med fara för mitt och mina barns liv med cykelvagn varje dag det bär av till och från dagis. :-)

En annan ledtråd hade ju varit mattan som skymtar i lyssningsrummet i post #49. Men för att knipa den ledtråden torde man vara ganska fotbollsintresserad, eller landskronabo!

Som både landskronit och Lebenägare gläder det mitt hjärta att se att det existerar både Harbeth och Luxman i min stad!

(Även jag är LG-ägare, men det känns inte riktigt lika exklusivt! ;-) Harbeth har jag hört mycket gott om, men inte hört själv förutom någon enstaka gång. Jeff Day (tidigare 6moons) höjer ju Harbeth till skyarna, liksom en hel del i Kristianstads guldöregäng i vilket jag själv varit en del av under min hifiresa.

En bild tagen genom vindrutan och med kartläsaren vid ratten. :)

Posted

Jag misstänkte att det skulle dyka upp lite bilder här på "min" Luxman :) Jag sa till dig redan när du var här att jag antagligen kommer att sakna den och visst är det så...lite tomt sedan ni åkte :Cry:

Kul höra att det låter bra hemma hos dig redan fast än att du kör den utan försteg. Jag har a/b den med och utan försteget(cl 360) och i mina öron lät det bättre med försteget. Ser att du beställt lite rör

också, mullard och rca borde vara ett lyft mot de GE och no name som satt i. Sedan var väl inte slutrören i topp heller?

Posted

Ser man på, det finns en del Landskronabor som uppskattar några av hifi världens "godbitar". Då har det funnits i alla fall 2 Leben ägare i stan, jag sålde nyligen av min Leben 300xs( också till norge faktiskt). Den spelade riktigt fint dock med begränsad effekt till mina 85 db harbeth.

Posted
:mm:

Var hittade du dessa?

Rören kommer ifrån ett norskt företag som heter motron. :26: (ja, litet m)

Posted
Jag misstänkte att det skulle dyka upp lite bilder här på "min" Luxman :) Jag sa till dig redan när du var här att jag antagligen kommer att sakna den och visst är det så...lite tomt sedan ni åkte :Cry:

Stort tack för sist, vi fick en fin stund i Landskrona. :) Och din nya kan inte vara långt borta. ;)

Kul höra att det låter bra hemma hos dig redan fast än att du kör den utan försteg. Jag har a/b den med och utan försteget(cl 360) och i mina öron lät det bättre med försteget.

Det vill jag tro, dom hör ihop. :mm::65::Sing:

Posted

Med nya rör och det enda jag saknar just nu är Biwire/Biampmöjligheter på Stradivari. Det skulle varit spännande. :mm:

Och Calm, MQ-360 kommer inte att ta över drivningen av Strad, 40W är 40W. :)

d985e7c4.jpg

1598e0e2.jpg

Posted (edited)
Jag hoppas på lite utförligare omdömen om ljudet när du lyssnat in dig.

Efter en del tveksamheter i starten har det spelats mycket på MQ-360 sen den kom i huset.

Tveksamheter finns fortfarande och de består endast och enbart av en något undflyende och

en relativt klen, inte så markerad basåtergivning. Förövrigt spelar MQ-360 mycket lättflytande och

involverande, igår lyssnade jag igenom det mesta av den gamla Thin Lizzy-katalogen och en sådan

behållning av Lizzy's musik har jag svårt att få med SS-blocken just nu. :Thinking::)

c3e39db7.jpg

Edited by BTS
Posted
Tveksamheter finns fortfarande och de består endast och enbart av en något undflyende och

en relativt klen, inte så markerad basåtergivning.

Jag har samma erfarehet mellan rör och transistorsteg. Jag varvade ett tag Bow Walrus (solid state

stereosteg 2X150 W - numer avyttrat) med mina VTL's rörmonoblock (2X220 W). Basen är lite rundare från rörstegen

medan Bows spelstil hade mer attack och upplösning nedåt. Den stora skillnaden låg i mellanregistret

och i nedre diskanten. Båda förstärkarna spelar bra här men på något sätt ger rören en annan och

behagligare rumsupplevelser och djup. Panoramat också är större och bredare.I diskanten kunde jag inte

höra några som helst skillnader.

Posted

en relativt klen, inte så markerad basåtergivning. Förövrigt spelar MQ-360 mycket lättflytande och

involverande, igår lyssnade jag igenom det mesta av den gamla Thin Lizzy-katalogen och en sådan

behållning av Lizzy's musik har jag svårt att få med SS-blocken just nu. :Thinking::)

MQ-360 hade jag på G för en tid sedan men jag agerade tyvärr för långsamt :diss: Tycker det är ett mycket snyggt bygge som antagligen hade passat som hand i handske för min smak. Hur är det med åldern på MQ-360?

Posted
MQ-360 hade jag på G för en tid sedan men jag agerade tyvärr för långsamt :diss: Tycker det är ett mycket snyggt bygge som antagligen hade passat som hand i handske för min smak. Hur är det med åldern på MQ-360?

Kanske är det samma :?::) MQ-360 byggdes mellan 85-89 så den börjar komma till åren och

det kan vara dags att byta en del komponenter på insidan. :Thinking:

20b69684.jpg

Posted

Frågan om hur större rörslutsteg skulle fungera här upptar numera en del av vardagen... :Thinking::)

ISO 3200

780a5a90.jpg