calle_jr Posted February 20, 2011 Posted February 20, 2011 Håller med och projektet är skrinlagt. Med tre FE Cerapuc skulle Shakti nästan få plats under trafon väl Hade jag inge aaaaning om. Tror det har varit uppe en handfull gånger här. Men man kan inte komma ihåg allt... Quote
Guest BTS Posted February 20, 2011 Posted February 20, 2011 Med tre FE Cerapuc skulle Shakti nästan få plats under trafon väl Det räcker med 12mm Sylomer under fötterna ser det ut som... Quote
Timbre™ Posted February 20, 2011 Posted February 20, 2011 Det räcker med 12mm Sylomer under fötterna ser det ut som... Ja, kan du få upp Luxmanslutsteget på ett stilfullt sätt är ju det en utmärkt placering. Quote
calle_jr Posted February 20, 2011 Posted February 20, 2011 Det räcker med 12mm Sylomer under fötterna ser det ut som... OK, har du lust att ta en närbild av en fot på Luxen (gärna så att man ser undersidan av foten ) Quote
Guest BTS Posted February 21, 2011 Posted February 21, 2011 OK, har du lust att ta en närbild av en fot på Luxen (gärna så att man ser undersidan av foten ) Fint att du frågade, nu såg jag att det krävs lite arbete med fötterna. Resterna av en möbeltass(Original ) En ihålig plasthylsa skryvas fast i en annan hylsa. Quote
calle_jr Posted February 21, 2011 Posted February 21, 2011 Fint att du frågade, nu såg jag att det krävs lite arbete med fötterna. Resterna av en möbeltass(Original ) http://i838.photobucket.com/albums/zz305/B...FI/29e9e61e.jpg En ihålig plasthylsa skryvas fast i en annan hylsa. http://i838.photobucket.com/albums/zz305/B...FI/a97c4001.jpg Ajaj, kanske not so good Walker Quote
Guest BTS Posted February 21, 2011 Posted February 21, 2011 (edited) Ajaj, kanske not so good Walker http://www.elusivedisc.com/Images/walvpstd-inset.jpg Jag vet inte än, spanade först efter BDR-prylar men de ser ut att byta sortiment. Istället sprang jag på riktigt läckra underlägg till Stradivari. Edit: Fixat ny länk Edited February 21, 2011 by BTS Quote
Guest BTS Posted February 22, 2011 Posted February 22, 2011 I samtalen runt kaffebordet tittar värden plötsligt upp förvånat på mig och säger att vi har träffats förr. Jag minns inget av detta men det visar sig att för ca 6 år sedan var värden, som nu är säljare, och en bekant till honom i vårt hus för att köpa högtalare, glädjande nog minns mitt resessällskap allt och fyller i mina luckor. Det var de här som gick till skåne, efter det till Mayro och nu Inskannad från vanlig skanner... Quote
Guest BTS Posted February 22, 2011 Posted February 22, 2011 På den här resan fick jag även tillfälle att beskåda ett av de större slutsteg jag sett. Quote
Guest BTS Posted February 23, 2011 Posted February 23, 2011 Musical Fidelity AMS om jag minns rätt. Med en matchvikt på 150kg kan den bli tung för den otränade. Quote
calm Posted February 23, 2011 Posted February 23, 2011 Musical Fidelity AMS om jag minns rätt. Med en matchvikt på 150kg kan den bli tung för den otränade. Ser ganska tung ut http://www.musicalfidelity.com/products/AM...S100/AMS100.asp Kan det vara AMS100 eller AMS50 i pure A-klass? MF kanske kan få lite mer luft under vingarna nu när Sverigerepresentationen ändrats. Hade hoppats på HighEndmässan i Stockholm men tyvärr. Jönköping? Märket är värt att ställas ut! Calm Quote
lindvall Posted February 23, 2011 Posted February 23, 2011 Här kommer sista ledtråden på första frågan och nu blir det enkelt. Där ser man vad man missar när man inte hinner uppdatera sig på några dagar! Den där rondellen korsar jag med fara för mitt och mina barns liv med cykelvagn varje dag det bär av till och från dagis. :-) En annan ledtråd hade ju varit mattan som skymtar i lyssningsrummet i post #49. Men för att knipa den ledtråden torde man vara ganska fotbollsintresserad, eller landskronabo! Som både landskronit och Lebenägare gläder det mitt hjärta att se att det existerar både Harbeth och Luxman i min stad! (Även jag är LG-ägare, men det känns inte riktigt lika exklusivt! ;-) Harbeth har jag hört mycket gott om, men inte hört själv förutom någon enstaka gång. Jeff Day (tidigare 6moons) höjer ju Harbeth till skyarna, liksom en hel del i Kristianstads guldöregäng i vilket jag själv varit en del av under min hifiresa. Quote
Guest BTS Posted February 23, 2011 Posted February 23, 2011 Kan det vara AMS100 eller AMS50 i pure A-klass? Calm Någon av dom, minns inte vilken... Quote
Guest BTS Posted February 23, 2011 Posted February 23, 2011 Där ser man vad man missar när man inte hinner uppdatera sig på några dagar! Den där rondellen korsar jag med fara för mitt och mina barns liv med cykelvagn varje dag det bär av till och från dagis. :-) En annan ledtråd hade ju varit mattan som skymtar i lyssningsrummet i post #49. Men för att knipa den ledtråden torde man vara ganska fotbollsintresserad, eller landskronabo! Som både landskronit och Lebenägare gläder det mitt hjärta att se att det existerar både Harbeth och Luxman i min stad! (Även jag är LG-ägare, men det känns inte riktigt lika exklusivt! ;-) Harbeth har jag hört mycket gott om, men inte hört själv förutom någon enstaka gång. Jeff Day (tidigare 6moons) höjer ju Harbeth till skyarna, liksom en hel del i Kristianstads guldöregäng i vilket jag själv varit en del av under min hifiresa. En bild tagen genom vindrutan och med kartläsaren vid ratten. Quote
calle_jr Posted February 24, 2011 Posted February 24, 2011 Spänningen stiger på fjället... http://i838.photobucket.com/albums/zz305/B...FI/98dfebec.jpg Fina val Quote
Guest BTS Posted February 24, 2011 Posted February 24, 2011 Fina val Hoppas det, jag är nybörjare på rör... Quote
jerkan Posted February 25, 2011 Posted February 25, 2011 Jag misstänkte att det skulle dyka upp lite bilder här på "min" Luxman Jag sa till dig redan när du var här att jag antagligen kommer att sakna den och visst är det så...lite tomt sedan ni åkte Kul höra att det låter bra hemma hos dig redan fast än att du kör den utan försteg. Jag har a/b den med och utan försteget(cl 360) och i mina öron lät det bättre med försteget. Ser att du beställt lite rör också, mullard och rca borde vara ett lyft mot de GE och no name som satt i. Sedan var väl inte slutrören i topp heller? Quote
jerkan Posted February 25, 2011 Posted February 25, 2011 Där ser man vad man missar när man inte hinner uppdatera sig på några dagar! Den där rondellen korsar jag med fara för mitt och mina barns liv med cykelvagn varje dag det bär av till och från dagis. :-) En annan ledtråd hade ju varit mattan som skymtar i lyssningsrummet i post #49. Men för att knipa den ledtråden torde man vara ganska fotbollsintresserad, eller landskronabo! Som både landskronit och Lebenägare gläder det mitt hjärta att se att det existerar både Harbeth och Luxman i min stad! (Även jag är LG-ägare, men det känns inte riktigt lika exklusivt! ;-) Harbeth har jag hört mycket gott om, men inte hört själv förutom någon enstaka gång. Jeff Day (tidigare 6moons) höjer ju Harbeth till skyarna, liksom en hel del i Kristianstads guldöregäng i vilket jag själv varit en del av under min hifiresa. Ser man på, det finns en del Landskronabor som uppskattar några av hifi världens "godbitar". Då har det funnits i alla fall 2 Leben ägare i stan, jag sålde nyligen av min Leben 300xs( också till norge faktiskt). Den spelade riktigt fint dock med begränsad effekt till mina 85 db harbeth. Quote
jerkan Posted February 25, 2011 Posted February 25, 2011 (edited) Angående mattan...så klart att man stöder de randiga;) Edited February 25, 2011 by jerkan Quote
Guest BTS Posted February 25, 2011 Posted February 25, 2011 Var hittade du dessa? Rören kommer ifrån ett norskt företag som heter motron. (ja, litet m) Quote
Guest BTS Posted February 25, 2011 Posted February 25, 2011 Jag misstänkte att det skulle dyka upp lite bilder här på "min" Luxman Jag sa till dig redan när du var här att jag antagligen kommer att sakna den och visst är det så...lite tomt sedan ni åkte Stort tack för sist, vi fick en fin stund i Landskrona. Och din nya kan inte vara långt borta. Kul höra att det låter bra hemma hos dig redan fast än att du kör den utan försteg. Jag har a/b den med och utan försteget(cl 360) och i mina öron lät det bättre med försteget. Det vill jag tro, dom hör ihop. Quote
Guest BTS Posted February 26, 2011 Posted February 26, 2011 Med nya rör och det enda jag saknar just nu är Biwire/Biampmöjligheter på Stradivari. Det skulle varit spännande. Och Calm, MQ-360 kommer inte att ta över drivningen av Strad, 40W är 40W. Quote
Guest BTS Posted March 6, 2011 Posted March 6, 2011 (edited) Jag hoppas på lite utförligare omdömen om ljudet när du lyssnat in dig. Efter en del tveksamheter i starten har det spelats mycket på MQ-360 sen den kom i huset. Tveksamheter finns fortfarande och de består endast och enbart av en något undflyende och en relativt klen, inte så markerad basåtergivning. Förövrigt spelar MQ-360 mycket lättflytande och involverande, igår lyssnade jag igenom det mesta av den gamla Thin Lizzy-katalogen och en sådan behållning av Lizzy's musik har jag svårt att få med SS-blocken just nu. Edited March 6, 2011 by BTS Quote
Bebop Posted March 6, 2011 Posted March 6, 2011 Tveksamheter finns fortfarande och de består endast och enbart av en något undflyende och en relativt klen, inte så markerad basåtergivning. Jag har samma erfarehet mellan rör och transistorsteg. Jag varvade ett tag Bow Walrus (solid state stereosteg 2X150 W - numer avyttrat) med mina VTL's rörmonoblock (2X220 W). Basen är lite rundare från rörstegen medan Bows spelstil hade mer attack och upplösning nedåt. Den stora skillnaden låg i mellanregistret och i nedre diskanten. Båda förstärkarna spelar bra här men på något sätt ger rören en annan och behagligare rumsupplevelser och djup. Panoramat också är större och bredare.I diskanten kunde jag inte höra några som helst skillnader. Quote
iroise Posted March 6, 2011 Posted March 6, 2011 Tveksamheter finns fortfarande och de består endast och enbart av en något undflyende och en relativt klen, inte så markerad basåtergivning. Förövrigt spelar MQ-360 mycket lättflytande och involverande, igår lyssnade jag igenom det mesta av den gamla Thin Lizzy-katalogen och en sådan behållning av Lizzy's musik har jag svårt att få med SS-blocken just nu. MQ-360 hade jag på G för en tid sedan men jag agerade tyvärr för långsamt Tycker det är ett mycket snyggt bygge som antagligen hade passat som hand i handske för min smak. Hur är det med åldern på MQ-360? Quote
Guest BTS Posted March 6, 2011 Posted March 6, 2011 MQ-360 hade jag på G för en tid sedan men jag agerade tyvärr för långsamt Tycker det är ett mycket snyggt bygge som antagligen hade passat som hand i handske för min smak. Hur är det med åldern på MQ-360? Kanske är det samma MQ-360 byggdes mellan 85-89 så den börjar komma till åren och det kan vara dags att byta en del komponenter på insidan. Quote
Guest BTS Posted March 6, 2011 Posted March 6, 2011 Frågan om hur större rörslutsteg skulle fungera här upptar numera en del av vardagen... ISO 3200 Quote
New Order Posted March 6, 2011 Posted March 6, 2011 Frågan om hur större rörslutsteg skulle fungera här upptar numera en del av vardagen... Jag säger bara en sak.VTL! Quote
Recommended Posts