Guest Niklas F Posted February 14, 2011 Posted February 14, 2011 (edited) Jag letar efter dom där konserterna som får håren på kroppen att ställa sig rakt ut, visst är det skoj om bilden är ok men ljudet är viktigast för mig. Nu vill jag ha lite tips på titlar som har gett er denna upplevelse som jag med vill ha igen Jag kan inte vara sämre än att jag börjar med ett tips som är helt outstanding! John Mayer - Where The Light Is Edited February 14, 2011 by Niklas F Quote
marcus_ec Posted February 15, 2011 Posted February 15, 2011 http://www.amazon.com/Eric-Clapton-Crossro...y/dp/B003VB5E2E Quote
Guest Niklas F Posted February 15, 2011 Posted February 15, 2011 (edited) Skulle precis beställa den när jag får upp Important Message Please note: Your order contains at least one Region 1 (Canada and U.S.) encoded DVD. Region 1 DVDs might not play in DVD players sold in the country where this order is being shipped. Endel filmer verkar vara regionsfria och endel andra är regionskodade, har du beställt där ifrån och kanske vet svaret hur det ligger till med just denna skivan? ( Fick just svar på ett annat forum att EAN koden är precis likadan som hos axelmusic och dom anger att den är regfri så nu blir det beställning ) Notan slutade på 157kr inkl frakt, tack för tipset det kommer ett betyg när den har anlänt Edited February 15, 2011 by Niklas F Quote
marcus_ec Posted February 16, 2011 Posted February 16, 2011 Jag har bara den vanliga DVD-varianten, men ljudet är verkligen riktigt bra. Quote
Guest Niklas F Posted February 16, 2011 Posted February 16, 2011 Jag har bara den vanliga DVD-varianten, men ljudet är verkligen riktigt bra. Då håller jag tummarna för att ingen ny mixare har satt sig vid bordet och dragit i fel spakar när det överförts till BR Vill ha mera tips, kom igen nu vilka är era favorit artister BR . Quote
daniel_cello Posted February 19, 2011 Posted February 19, 2011 Detta är härlig musik, välinspelat (*) med underbara sångprestationer och vackert filmad berättelse om kärlek och sorg men gott livsmod trots misär. Anna Netrebko är så otroligt vacker och vänder ut och in på sitt hjärta när hon sjunger, så jag sitter i tårar varje gång jag ser den. Man får dock inte vara allergisk mot opera. Finns för cirka 200 spänn på amazon.co.uk Beställer ni så se till att välja free shipping in Uk eftersom det inte är valt men funkade även till Sverige när jag beställde. * Jag har en invändning att man låtit filmen styra hur ljudet mixas. Jag hade mycket hellre haft en jämn mix än att t.ex. ljudet dämpas när bilden flyttas in i rummet under för att illustrera att sången är mer avlägsen. Quote
daniel_cello Posted February 19, 2011 Posted February 19, 2011 Detta är härlig musik, välinspelat (*) med underbara sångprestationer och vackert filmad berättelse om kärlek och sorg men gott livsmod trots misär. Anna Netrebko är så otroligt vacker och vänder ut och in på sitt hjärta när hon sjunger, så jag sitter i tårar varje gång jag ser den. Man får dock inte vara allergisk mot opera. Finns för cirka 200 spänn på amazon.co.uk Beställer ni så se till att välja free shipping in Uk eftersom det inte är valt men funkade även till Sverige när jag beställde. * Jag har en invändning att man låtit filmen styra hur ljudet mixas. Jag hade mycket hellre haft en jämn mix än att t.ex. ljudet dämpas när bilden flyttas in i rummet under för att illustrera att sången är mer avlägsen. Glömde säga att ljudspåret är DTS HD-Master Audio 5.1 Är ni tveksamma så finns det säkert att kolla på på youtube Quote
Guest Niklas F Posted February 22, 2011 Posted February 22, 2011 (edited) Jag har bara den vanliga DVD-varianten, men ljudet är verkligen riktigt bra. Jag ger denna 3/5 ljudmässigt, om du tycker denna är bra i ljudet så kommer du tappa hakan i golvet när du lägger John Mayers BR i spelaren Detta är härlig musik, välinspelat (*) med underbara sångprestationer och vackert filmad berättelse om kärlek och sorg men gott livsmod trots misär. Anna Netrebko är så otroligt vacker och vänder ut och in på sitt hjärta när hon sjunger, så jag sitter i tårar varje gång jag ser den. Man får dock inte vara allergisk mot opera. Finns för cirka 200 spänn på amazon.co.uk Beställer ni så se till att välja free shipping in Uk eftersom det inte är valt men funkade även till Sverige när jag beställde. * Jag har en invändning att man låtit filmen styra hur ljudet mixas. Jag hade mycket hellre haft en jämn mix än att t.ex. ljudet dämpas när bilden flyttas in i rummet under för att illustrera att sången är mer avlägsen. Opera i inte min "köpp of kaffe" men glädjer säkerligen någon annan som läser tråden. Edited February 22, 2011 by Niklas F Quote
Recommended Posts