vovven Posted February 6, 2011 Posted February 6, 2011 Gary Moore somnade in i sömnen 6/2 under en semesterresa i Spanien. BBC Quote
hifidde Posted February 6, 2011 Posted February 6, 2011 (edited) Q Edited March 26, 2017 by hifidde Quote
PL300 Posted February 6, 2011 Posted February 6, 2011 En av dom absolut främsta gitarrister enligt mig! Quote
Käera Posted February 6, 2011 Posted February 6, 2011 ..konstigt här sitter man o spelar Peter Greens samling box samtidigt som man tänker på Gary Moore,Gary Moore som hade tidig kontakt med Peter Green som han avgudade o som han senare fick en gitarr av Gibson les paul om jag inte missminner mig,Gary Moore frågade om han verkligen skulle ge bort gitarren en les paul av bästa årgång,detta var ju under en period då Peter Green inte mådde som bäst,Gary Moore släpte ju en skiva till minne för Greene senare som jag tycker är riktigt bra,annars var det ett lite hoppande i stilarna mellan Blues o lite mer hårdrocks betonat ett tag. "Still got the blues" en höjdar skiva,ja tråkigt o för tidigt Quote
calm Posted February 7, 2011 Posted February 7, 2011 Riktigt tråkigt att höra! Gary tillhör definitivt en av de yppersta gitarristerna inom sin bluesstil. Blev vad jag hörde på nyheterna bara 58 år. Får väl spela igenom mina plattor med honom ikväll och skänka en tanke till hans närmaste. Calm Quote
Peak Posted February 11, 2011 Posted February 11, 2011 Han var en Guitarist nogle drømmer om at blive. Hvad han gjorde i 80´ne og 90´ne var rigtig godt. Manden levede godt og da han gik "her fra" var det nok, det han betegnede som "den bedste transit". Peak Quote
Recommended Posts