P-pan Posted February 6, 2011 Posted February 6, 2011 Jag är sen, väldigt sen. Ringer ett snabbt samtal där jag meddelar att jag kommer att vara framme om ungefär en kvart. Stökig trafik med demonstrationer och byggarbeten som anledning gör att jag anländer tre kvart efter utsatt tid... uj uj inte bra, tänker jag för mig själv. Quote
conan Posted February 6, 2011 Posted February 6, 2011 anländer tre kvart efter utsatt tid... uj uj inte bra, tänker jag för mig själv. [/b][/color][/size][/font] Ajdå hoppas inte tillfället fallit dig ur händerna? Quote
P-pan Posted February 6, 2011 Author Posted February 6, 2011 (edited) Väl framme vid adressen slår jag portkoden fortare än kvickt. Med snabba kliv tar jag mig upp för trappan och ringer på. Dörren öppnas och jag fullkomligen öser ur mig ursäkter för min sena ankomst. Jag möts av ett stort leende som frågar... -Vill du ha kaffe ? Edit: fel typsnitt Edited February 6, 2011 by P-pan Quote
A/Wing. Posted February 6, 2011 Posted February 6, 2011 Väl framme vid adressen slår jag portkoden fortare än kvickt. Med snabba kliv tar jag mig upp för trappan och ringer på. Dörren öppnas och jag fullkomligen öser ur mig ursäkter för min sena ankomst. Jag möts av ett stort leende som frågar... -Vill du ha kaffe ? Kul inledning på denna tråd. Det verkar som din värd han äta upp nästan alla pepparkakorna under-tiden han satt väntade på dig Quote
plundin™ Posted February 6, 2011 Posted February 6, 2011 ...Jag är sen, väldigt sen... http://www.euphonia-audioforum.se/P-pan/7a155c06.jpg Härlig bild Mr Pan! /ptr Quote
P-pan Posted February 6, 2011 Author Posted February 6, 2011 Det är med en stor lättnad jag slår mig ner vid bordet för att få en stunds ro. Bort med allt vad trafikstök och bilköer heter. Äntligen en stunds avkoppling. En liten hint om vad som komma skulle fick jag via en "pensionär" med fönsterplats ... Mitsubishi LT-5V Electronic Logic Controlled Linear Tracking Turntable Som vinylälskare gäller det att välja sina dekorationsföremål med omsorg Quote
P-pan Posted February 6, 2011 Author Posted February 6, 2011 Jag befinner mig i en lägenhet på östermalm i Stockhom vars innehavare renoverat och inrett med fokus på ett enda syfte... nämligen att reproducera musik via lite mer analoga redskap. Här spelas vinyl med stor passion och värme. Tvättredskapet är det sannerligen inget fel på Han verkar tvätta rätt så noggrant Quote
P-pan Posted February 6, 2011 Author Posted February 6, 2011 Vilken läcker pensionär!!!!! \\K-man Visst är det Och han står ju fortfarande på egna ben utan kryckor Quote
P-pan Posted February 6, 2011 Author Posted February 6, 2011 Min värd för dagen är f.d rammakare och då får naturligtvis även de små konstverken lite finare kostymer. Vinylkonvoluten har dock fått en lite mer massproducerad inramning. Men nu var jag ju inte här för att titta på konstverk.. eller... nja, jo kanske ändå ? Musikaliska konstverk... Quote
calm Posted February 6, 2011 Posted February 6, 2011 Bor man på Östermalm så har man inte så långt till denna butik http://www.vinylbutiken.com/. Misstänker att det finns en koppling även om vi inte skall avslöja vår "pensionär". Runt hörnet ligger Hifi Art med Kent Melin med ett välrennomerat vinylförflutet. http://www.hifiart.se/index.php?sid=3&katID=19 Ser framemot fortsättningen Calm Quote
Bebop Posted February 6, 2011 Posted February 6, 2011 Trevligt "kåserande" med finfina bilder Kan bara hålla med. Dina trådar är alltid härlig läsning, P-pan Quote
Kilgore Posted February 7, 2011 Posted February 7, 2011 Men nu var jag ju inte här för att titta på konstverk.. eller... nja, jo kanske ändå ? Musikaliska konstverk... Ser ut som en fjärr från Karan, spännande! Quote
Timbre™ Posted February 7, 2011 Posted February 7, 2011 Musikaliska konstverk... http://www.euphonia-audioforum.se/P-pan/6ecc7966.jpg Cirkelformen passar bra med tanke på vinyltemat... Quote
P-pan Posted February 7, 2011 Author Posted February 7, 2011 Ser ut som en fjärr från Karan, spännande! Ser det ut så brukar det som oftast också vara... Trevlig förstärkare som ger intryck av att ha gott om "muskler" när det behövs. Om jag inte missminner mig så var väl märket utsatt för en liten test i något av de senaste nummerna av Hifi & Musik. Här kan man dessutom leka lite med för och slutstegs kombinationer om lusten faller på. Bilden är lite i mörkaste laget kanske men man kan se de två stå och gömma sig i skuggan på nedre hyllplanet. Det som var inkopplat vid mitt besök var dock den integrerade modellen - KA I 180 Quote
P-pan Posted February 7, 2011 Author Posted February 7, 2011 Cirkelformen passar bra med tanke på vinyltemat... Så sant... det blev ett besök som helt gick i "cirkelns tecken" men här kommer även att dyka upp andra former i lite mer spagetti-linjerat format... Quote
calm Posted February 7, 2011 Posted February 7, 2011 Ha! Denna högtalare känns välbekant! Tror att jag äger några släktingar! Calm Quote
Matrixen Posted February 8, 2011 Posted February 8, 2011 Spännande blandning! Minnet är suddigt, men jag har för mig att jag föredrog Auditor framför fullsizecremonorna, men det kan såklart varit rum och annat som spelade in. Quote
Kilgore Posted February 8, 2011 Posted February 8, 2011 Ojoj, vilken trevlig anläggning. Och en VPI Classic oxå Men vad är det för puppa som sitter på? Quote
calle_jr Posted February 8, 2011 Posted February 8, 2011 http://www.euphonia-audioforum.se/P-pan/00ca18b7.jpg Mycket fin spelare! Men vad är det för puppa som sitter på? Det blir gissningstävling från det avståndet. Jag gissar på Lyra Delos. Quote
P-pan Posted February 8, 2011 Author Posted February 8, 2011 (edited) Mycket fin spelare! Det blir gissningstävling från det avståndet. Jag gissar på Lyra Delos. Närmare Classicen än så här kom jag aldrig... Men visst är det en Lyra Delos monterad på en JMW 10,5i arm. Skivorna ovanpå bänken är ett par överblivna hyllplan från Stillpoints ESS Rack. edit: rättelse produkt Edited February 8, 2011 by P-pan Quote
conan Posted February 8, 2011 Posted February 8, 2011 VPI Classic har jag varit och fingrat på - en stilren produkt helt i min smak. Dock har jag ännu inte fått tillfälle att lyssna till en anläggning med den. Quote
P-pan Posted February 8, 2011 Author Posted February 8, 2011 Det är en ganska avskalad inredning i rummet och soffan kanske ser modern och stel ut men den var riktigt bekväm att sitta i. Skulle det ha varit omvänd ordning i "sittverktyget" så skulle det nog inte märkas i alla fall. För när musiken började flöda ur Sonusfaber högtalarna så var det bekvämt nog ändå Quote
P-pan Posted February 8, 2011 Author Posted February 8, 2011 VPI Classic har jag varit och fingrat på - en stilren produkt helt i min smak. Dock har jag ännu inte fått tillfälle att lyssna till en anläggning med den. Då är vi två med liknande upplevelser. Det jag fick lyssna till denna dag var lite tyngre... i vikt räknat. Quote
calle_jr Posted February 8, 2011 Posted February 8, 2011 Det jag fick lyssna till denna dag var lite tyngre... i vikt räknat. Aha, därav denna förberedda hylla Quote
P-pan Posted February 9, 2011 Author Posted February 9, 2011 (edited) Aha, därav denna förberedda hylla Det ser ju faktiskt så ut men... hyllorna var fler och rätt så välfyllda. Kanske dags att spinna ett par 78:a varvare ? Nja, det får bli en annan gång för nålar av detta slag klarar nog inte så värst hårda "kakor" Edited February 9, 2011 by P-pan Quote
Timbre™ Posted February 9, 2011 Posted February 9, 2011 Det är en ganska avskalad inredning i rummet och soffan kanske ser modern och stel ut men den var riktigt bekväm att sitta i. http://www.euphonia-audioforum.se/P-pan/25a09e43.jpg Skulle det ha varit omvänd ordning i "sittverktyget" så skulle det nog inte märkas i alla fall. För när musiken började flöda ur Sonusfaber högtalarna så var det bekvämt nog ändå http://www.euphonia-audioforum.se/P-pan/3983952c.jpg Oerhört läckra bilder och samlarinstinkten kan lätt ta fart med sonusar. Minima Amator i avbytarbåset... Quote
Richard Posted February 9, 2011 Posted February 9, 2011 Har det slunkit med ett Hifispöke månne i nedre vänstra hörnet... Quote
P-pan Posted February 9, 2011 Author Posted February 9, 2011 Har det slunkit med ett Hifispöke månne i nedre vänstra hörnet... Man kan nästan tro det Men det är nog bara den f.d rammakaren som vill byta skiva "... Oerhört läckra bilder och samlarinstinkten kan lätt ta fart med sonusar. Minima Amator i avbytarbåset... ..." Så sant men det kan också i längden leda till att husvagnen blir för liten och hur lätt är det inte att gå vilse i sitt eget "Museum" Men jag håller med om att visa reflexer inte alltid låter sig styras av inlärt förnuft ... allra minst då det handlar om mer solida träslag i stilfull tidlös design Minima Amator... Men låt oss åter rikta blickarna mot den trevliga "78:varvaren". Nålar sticker aldrig längre än vad armen når. Concerto V2 p/u vilar i säkert läge i änden av en Unify Carbon Black arm. Och hela paketet sitter väl förankrat i en Clearaudio... Riktigt snygg i svart/chrome enligt mitt tycke Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.