Matrixen Posted February 5, 2011 Posted February 5, 2011 (edited) Jag har en del funderingar och ideér/produkter som jag är sugen på att testa för avkoppling av högtalarna, men 2*110 kg dödvikt sätter lite sordin på kreativiteten och initiativsuget... Jag har länge suktat efter något liknande Wilsons lösning som används till fotbyte av MAXX o Alexandria. Jag har sökt efter något liknande på de vanliga DIY-shopparna utan resultat. Om någon av er har en tanke kring var man skall leta, eller tillochmed kan rekommendera något liten domkraftslösning, så skulle jag(och min ländrygg) bli tacksam! Edited February 5, 2011 by Matrixen Quote
Steffo™ Posted February 5, 2011 Posted February 5, 2011 Jag har en del funderingar och ideér/produkter som jag är sugen på att testa för avkoppling av högtalarna, men 2*110 kg dödvikt sätter lite sordin på kreativiteten och initiativsuget... Jag har länge suktat efter något liknande Wilsons lösning som används till fotbyte av MAXX o Alexandria. Jag har sökt efter något liknande på de vanliga DIY-shopparna utan resultat. Om någon av er har en tanke kring var man skall leta, eller tillochmed kan rekommendera något liten domkraftslösning, så skulle jag(och min ländrygg) bli tacksam! Testa en domkraft till en mc.. Biltema kanske har såna.. Quote
Matrixen Posted February 5, 2011 Author Posted February 5, 2011 Testa en domkraft till en mc.. Biltema kanske har såna.. ok, skall kolla biltema igen. De jag hittat hittills har för hög lägsta höjd.... Quote
Käera Posted February 5, 2011 Posted February 5, 2011 Här finns en del om du skrollar ner en bit,vad dom kostar vet i tusan men det finns olika alternativ.Länk Quote
Steffo™ Posted February 5, 2011 Posted February 5, 2011 En domkraft/lyft till kylskåp då? Men den kanske är för låg?? Quote
Käera Posted February 5, 2011 Posted February 5, 2011 Många ggr kan man ju anv någon form av hävstång med typ säck kärra,det finns olika dörlyfftare med eller andra redskap,frågan är väl bara hur viktigt det är att lyfta rakt upp o hamna på samma ställe igen utan att tappa inställningen på högtalarna. Quote
ingemar Posted February 5, 2011 Posted February 5, 2011 För att göra det enkelt,varför inte ta en innerslang från en typ skottkärra peta under å pumpa en sida i taget Quote
Matrixen Posted February 5, 2011 Author Posted February 5, 2011 Här finns en del om du skrollar ner en bit,vad dom kostar vet i tusan men det finns olika alternativ.Länk fanns en produkt som fyller måttspecen, men på exempelbilden så lyfte den en gaffeltruck, så den är nog overkill Quote
Matrixen Posted February 5, 2011 Author Posted February 5, 2011 En domkraft/lyft till kylskåp då? Men den kanske är för låg?? Det går ju att lösa med något mellanlägg. Har hittat någon möbellyft, men jag har förmig att den var för hög och inte lyfte rakt upp... var hittar man en kylskåpslyft? Quote
Matrixen Posted February 5, 2011 Author Posted February 5, 2011 För att göra det enkelt,varför inte ta en innerslang från en typ skottkärra peta under å pumpa en sida i taget inte alls tokigt, men hur många kilo kan en sådan lyfta?? Quote
calm Posted February 5, 2011 Posted February 5, 2011 Vet inte exakt hur du tänkt dig att använda domkraften, men här finns ett redskap som man kan lyfta och förflytta tunga saker. Består av en hävstång att lyfta med och sedan ett antal rullhjul att förflytta med. Den finns på Jula http://www.jula.se/transport/magasinkarror...&431-page=2 Priset är kanske värt ett test? Calm Quote
Matrixen Posted February 5, 2011 Author Posted February 5, 2011 Vet inte exakt hur du tänkt dig att använda domkraften, men här finns ett redskap som man kan lyfta och förflytta tunga saker. Består av en hävstång att lyfta med och sedan ett antal rullhjul att förflytta med. Den finns på Jula http://www.jula.se/transport/magasinkarror...&431-page=2 Priset är kanske värt ett test? Calm helt ok att lyfta och palla under något. Priset inkräktar ju inte onödigt på hifibudgeten heller Quote
Recommended Posts