stargazer Posted February 2, 2011 Posted February 2, 2011 High Resolution Technologies (HRT) har varit ”heta” som tillverkare ett bra tag nu. Deras Music Streamer-serie av USB-anslutna DACar har rönt framgångar världen över såväl hos kritiker som hos kunder. Det har i över ett års tid utlovats en ”High End”-variant i modellutbudet, kallad ”Music Streamer HD”, kapabel till 24/192 och en ljudkvalitet som klart överglänser den (redan kritikerrosade) Music Streamer Pro. Dock så lyser denna produkt fortfarande med sin frånvaro. Den har utlovats i över ett års tid och är fortfarande inte officiellt bekräftad. Är det någon som hört eller sett något kring denna produkt? Nyheter, rykten, skvaller... ja allt. Posta gärna all info kring denna. Den är absolut högintressant för undertecknad, och det vore konstigt om inte många fler med mig vore intresserad av en High End-utgåva i den massivt populära Music Streamer-serien! Quote
Conny T Posted February 3, 2011 Posted February 3, 2011 (edited) Hej, I fjol fick jag upp ögonen för musikstreamer, jag mailade HRT och undrade lite över deras produkter och om något var i antågande, svaret blev att streamer II skulle bli II+ jag väntade ut modell bytet och köpte min II+ i Maj 2010. Utöver detta har jag inte hört något annat, kollade för ett tag sedan på deras hemsida och en variant för Iphone är tillgänglig. Var har du din info om en ny modell från? Skälet till att jag inte skaffade Pro varianten var att jag inte kan använda balanserade kontakter i min förstärkare, men jag är väldigt nöjd med min II+ och skulle gärna titta närmare på en ännu skarpare variant. Edited February 3, 2011 by Conny T Quote
LYD Posted February 3, 2011 Posted February 3, 2011 Det verkar dessvärre som att HRT satsat mer på den nya iStreamer, riktad mot apples produkter. Jag hoppas också på en riktig high end-dac från HRT inom kort men har inte hört något om detta från den svenska leverantören. Quote
stargazer Posted February 4, 2011 Author Posted February 4, 2011 Sverige-importören sa att HD skulle komma troligen efter CES. Och nu har CES varit. HD-varianten har florerat som diskussionsämne på mässor, på nätet och från återförsäljare. Men det verkar som om iStreamer fått högsta prioritet, precis som LYD skriver. Tyvärr. Quote
stargazer Posted February 23, 2011 Author Posted February 23, 2011 Enligt Moon Audio så ska Music Streamer HD vara tillgänglig April 2010... hrm Quote
stargazer Posted February 23, 2011 Author Posted February 23, 2011 musicstreamer.no anger att HD kommer i December 2010 Quote
Recommended Posts