Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dax att sälja lite prylar ... ;)

Mark Levinson No.390S - Pris: 49.000 SEK

Mark Levinson No.390S är förmodligen en av världens absolut bästa CD-spelare. En helt otrolig CD-spelare som man måste uppleva för att förstå hur bra den egentligen är ;)

CD-spelaren har både balanserade och obalancerade analog-utgångar. Vidare finns det både digitala ingångar och utgångar. Man kan således använda CD-spelaren som en extremt bra DAC och det går dessutom utomordentligen bra att använda CD-spelaren som ett enklare försteg eftersom den har en inbyggd volymkontroll av ypperlig kvalitét :mm: ...

Internt använder CD-spelaren 24-bitar och en samplingsfrekvens på 352.6 kHz eller 384 kHz (beroende på analog eller digital ljudkälla).

CD-spelaren har en tillhörande Base Technology platta som är avsedd för den. Denna ingår i köpet.

Mer teknisk information om CD-spelaren finns här ...

Mark Levinson No.331 - Pris: 30.000 SEK

Ett grymt slutsteg som trots sina ganska blyga 2 x 100 W (i 8ohm) driver det mesta. Steget är otroligt strömstarkt och klarar laster ner mot 2 ohm utan några som helst problem. Uteffekten är enligt tilllverkaren specificerad till:

2 x 100 W i 8 ohm

2 x 200 W i 4 ohm

2 x 400 W i 2 ohm

Slutsteget väger 50 kg och är väldigt robust byggt. Internt så är slutsteget uppbyggt som två separata monoblock. Monoblocken has dessutom varsin nätdel där transformatorn är specificerad till >800 VA. Vid en högtalarbalastning på 2 ohm och max uteffekt så drar slutsteget nästan 10A från elnätet så det gäller att ha bra uppsäkrat ;)

Ljudmässigt så tycker jag att låter både rent och avslappnat. Även om jag mestadels har använt slutsteget till att driva mina diskanhorn så är det i basen som jag tycker att slutsteget imponenerar mest. Basen är ren, kraftfull utan att det varken blir för mycket eller för lite av det goda ... Helt perfekt m.a.o ;)

Mer teknisk information om slutsteget finns här ...

Kimber Select KS-1130 - Pris: 10.000 SEK

Balanserade signalkablar av ypperlig kvalitét.

Slutligen lite bilder på CD-spelaren, slutsteget och kabeln ...

OBS! Det är slutsteget som CD-spelaren står på som är No.331. Slutsteget som på bilderna står på golvet är

inte till salu.

DSC_0654.JPG

DSC_0659.JPG

DSC_0660.JPG

DSC_0663.JPG

DSC_0666.JPG

DSC_0672.JPG

DSC_0673.JPG

DSC_0683.JPG

DSC_0684.JPG

Jag har även två JBL SVA 2100 som jag skulle vilja bli av med. Frugan tjatar att de tar upp plats i källaren så jag är nog tvungen att göra mig av med dem ;). Högtalara är nästan oanvända och säljes för 5.000 kr. Mer teknisk information om dessa kan hittar här ...

Spekulanter på något ovanstående kontaktar mig enklast via e-post: info@neriks.com

Posted
Va kostar 1130 kablen i Sverige.. aka nypris?

/Neo

Neodynium,

Ingen aning faktiskt ... :blush :clown: ... Jag säljer kabeln åt en nära vän som är kabelns egentliga ägare :)

• 7 months later...
  • 4 weeks later...
Posted
Lars, jag är nog ganska säker på att den är såld. Neriks brukar inte vara inne på dessa sidor så ofta så testa mailen istället om du vill ha ett definitivt svar  :)

Sorry att jag inte uppdaterat mina annonser här! :blush Jag besöker inte Euphonia lika ofta längre eftersom mitt intresse för hifi har skiftat från att aktivt lyssna på musik till att aktivt göra musik! ;) Jag håller för tillfället på och bygger upp en analog musikstudio och då blir det tyvärr inte så mycket tid över för mitt hifi-intresse ;)

Alla prylar i denna annons är sålda ... förutom mina gamla fina JBL SVA 2100! :)