Jump to content

Recommended Posts

Posted

En god vän och hifibroder sedan flera år har bytt miljö, brottats med akustik och nu senast utsatts för en uppgraderingsfrestelse som inte gick att motstå.

Den nya lägenheten är minst sagt fantastisk och det K-märkta taket sätter nivån! Gravt svårt att fota tak utan dagsljus för övrigt, men hoppas ni får en aning om känslan!

DSC_9318b.jpg

...inget fel på min lägenhet, men det enda med K-märkningspotential i den lär vara mina högtalare

:D

• Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
...inget fel på min lägenhet, men det enda med K-märkningspotential i den lär vara mina högtalare :D

:D

Imponerande diffusering med stucken i takvinkeln.

Även kristallkronan kan slå sönder en del reflexer :app:

Posted
Bilden fungerar tyvärr inte för mig...

nästa bild var inte välkommen hos min lagringsleverantör, så det är förmodligen en tillfällig driftstörning :black:

Posted (edited)

Jag har flera gånger gått bort mig i denna lägenhet. Det är lurigt att hålla räkningen på rum när de ligger i fil, speciellt när man inte kan låta bli o titta upp i taket. Vi flyttar oss mot pudelns kärna och jag kostar på mig ett snapshot upp i krysset i nästa rum. Även här med takmålning

:app:

DSC_9320.jpg

Edited by Matrixen
Guest Niklas F
Posted

Matrixen, du har redan avslöjat dig på sista bilden vad det kommer komma för superanläggning! ;)

Posted
Matrixen, du har redan avslöjat dig på sista bilden vad det kommer komma för superanläggning! ;)

Hur i hela fridens namn då :o Den står ju i ett annat rum :mm:

Guest Niklas F
Posted
Hur i hela fridens namn då :o Den står ju i ett annat rum :mm:

Trist att se att du sumpade dig, tavelramen som avslöjade dig !!

För visst är det Wharfedale´s NXT paneler det skall spelas på?

120090615160058_1000.jpg

;)

Posted
Trist att se att du sumpade dig, tavelramen som avslöjade dig !!

För visst är det Wharfedale´s NXT paneler det skall spelas på?

;)

haha, nu är jag med. Nope det blir lite krelligare grejer. Hoppas få upp första hifibilden efter jobbet. Ta gärna ner bildstorleken lite förresten, Niklas_F!?

Posted
Den nya lägenheten är minst sagt fantastisk och det K-märkta taket sätter nivån!

Helt underbart att det trots allt finns vackra miljöer som överlevde sextio- och sjuttiotalets utplåningsvansinne. Både Inca Club och Cue Club på Norra Larmgatan har ju sedan länge jämnats med marken. Bytesaffären Snabb åkte med i samma veva... :icon_smile_angry::)

Posted
Helt underbart att det trots allt finns vackra miljöer som överlevde sextio- och sjuttiotalets utplåningsvansinne. Både Inca Club och Cue Club på Norra Larmgatan har ju sedan länge jämnats med marken. Bytesaffären Snabb åkte med i samma veva... :icon_smile_angry::)

Misströsta icke..... bytesaffären SNABB finns på Magasinsgatan.

/Kenneth

Posted
Misströsta icke..... bytesaffären SNABB finns på Magasinsgatan.

/Kenneth

Tryggt att höra men ingenting kan väl gå upp mot gamla Nordstan i sin sextiotalsskrud... :?::)

Morning Club drog igång först 1975.

Posted

För de som är känsliga så förvarnar jag om att det blir en del Krell i denna tråd

:o

Jag var själv med i samband med att en SACD standard utvärderades i delvis samma system men i en annan lägenhet. Den platsade inte då, men en Audo Aero Capitol II tog plats och det förvisso högpreserande försteget åkte ut.

Redan innan flytten till platsen för dessa bilder, så tog följande monster plats i anläggningen. Jag hade inte kunnat föreställa mig så stor ljudskillnad på två olika högrenommerade CD-spelare som jag upplevde vid den första jämförelsen. Förmodligen ligger förklaringen till den stora förbättringen snarare i utgångsstegets förmåga att driva slutstegen än eventuella tillkortakommanden i själva musikomvandlingen hos den ersatta spelaren. Min vän fick den baskontroll han saknade och jag kände igen mig mer i den, som jag upplevde, rättvisare klangen hos denna best.

DSC_9193.jpg

Man kan bara älska, hata, eller avunda detta tekniska vidunder. Vem annars än Dan d' kommer på iden att ha transparent lock och flytande kristall som blir vit när skivan börjar snurra

:mm: I like ;)

Posted

KPS 25sc är inte en vanlig CD-spelare med volymkontroll utan bokstavligt talat en CD-spelare med inbyggt försteg, eller kanske snarare ett försteg med inbyggd DAC och transport.

DSC_9048.jpg

Posted

Jäklar va läcker Krellen var! :app: .Pansarhifi så huvudet går i spinn bara.Bebop avslöjar med sin kommentar från vilken tillverkare högtalarna kommer ;) .Även om jag tror jag plockat det på de karaktäristiska fötterna.

/n.o

Posted

Högtalarna är de eleganta men samtidigt imposanta Dynaudio Confidence C4 som flera anat. De har varit längst i anläggningen och agerat fast punkt i övrig uppgradering.

DSC_9110.jpg

Här i ett för kvällen representativt mysljus, med applicerat hifimus ;)

Posted

Halvlek i flerfaldig bemärkelse, så nu kommer det en bild till. Högtalarparet blir därmed komplett. Den är tagen 130 bilder senare än den förra och dessutom på frihand. I fortsättningen skall jag skita i stativ och bara köra på känsla....

DSC_9243.jpg

Bortsett från backdroppen som är nya och en välsignelse akustiskt, så ser vi här en glimt av kvällens riktiga nyhet :mm:

Posted
Halvlek i flerfaldig bemärkelse, så nu kommer det en bild till. Högtalarparet blir därmed komplett. Den är tagen 130 bilder senare än den förra och dessutom på frihand. I fortsättningen skall jag skita i stativ och bara köra på känsla....

https://www.bredbandsbolaget.se/portlet-b2-...kt/DSC_9243.jpg

Bortsett från backdroppen som är nya och en välsignelse akustiskt, så ser vi här en glimt av kvällens riktiga nyhet :mm:

:Idea: Aha. Nu ser jag vad det är. :icon_smile_cool:

Posted

HiFi-möss? :D .

CD-spelare som 25cs görs tyvärr inte längre. Konstverk där även deras MD-transporter, KPS 20t/ref 64 och Levinson No. 31.5/30.5 hör hemma :mm:

Posted

Bortsett från mina högst uppmärksamma öron, despotiska styrning av matlagningen och min kamera så hade jag även med mig en gästsladd. En av de få och mindre ändringar jag gjort i mitt system under den sista handfull åren.

DSC_9165.jpg

Här hänger den o psykar den äldre generationen synergistic nätisar som redan värmt upp. Sällan man ärligt kan kalla lite dyrare hifikablar för prisvärda, men denna upplever jag som sådan, iallfall relativt :blush Mot all vettig testreori så gjorde vi mycket engagerade tester på slutet av kvällen. Kanske vi hörde någon skillnad, men det var iallfall roligt! men mer om det senare ;)

Det smärtsammaste i sammanganget var att komma hem till kall hifi, då denna kabel matar hela anläggningen hemma hos mig :black: