Matrixen Posted January 24, 2011 Posted January 24, 2011 En god vän och hifibroder sedan flera år har bytt miljö, brottats med akustik och nu senast utsatts för en uppgraderingsfrestelse som inte gick att motstå. Den nya lägenheten är minst sagt fantastisk och det K-märkta taket sätter nivån! Gravt svårt att fota tak utan dagsljus för övrigt, men hoppas ni får en aning om känslan! ...inget fel på min lägenhet, men det enda med K-märkningspotential i den lär vara mina högtalare Quote
calle_jr Posted January 24, 2011 Posted January 24, 2011 ...inget fel på min lägenhet, men det enda med K-märkningspotential i den lär vara mina högtalare Imponerande diffusering med stucken i takvinkeln. Även kristallkronan kan slå sönder en del reflexer Quote
Ekman Posted January 24, 2011 Posted January 24, 2011 Det här var en väldigt trevlig kväll med gott sällskap och bra musik/ljud, för att inte tala om lägenheten otroligt vacker. Quote
Guest Niklas F Posted January 24, 2011 Posted January 24, 2011 Bilden fungerar tyvärr inte för mig... Quote
Matrixen Posted January 24, 2011 Author Posted January 24, 2011 Bilden fungerar tyvärr inte för mig... nästa bild var inte välkommen hos min lagringsleverantör, så det är förmodligen en tillfällig driftstörning Quote
Matrixen Posted January 24, 2011 Author Posted January 24, 2011 Imponerande diffusering med stucken i takvinkeln. Även kristallkrona kan slå sönder en del reflexer Ingen hifi i detta rum Quote
Matrixen Posted January 24, 2011 Author Posted January 24, 2011 (edited) Jag har flera gånger gått bort mig i denna lägenhet. Det är lurigt att hålla räkningen på rum när de ligger i fil, speciellt när man inte kan låta bli o titta upp i taket. Vi flyttar oss mot pudelns kärna och jag kostar på mig ett snapshot upp i krysset i nästa rum. Även här med takmålning Edited January 24, 2011 by Matrixen Quote
K-man Posted January 25, 2011 Posted January 25, 2011 Undrar varför man inte utför sådana tak lite ofrtare nu för tiden..... \\K-man Quote
Guest Niklas F Posted January 25, 2011 Posted January 25, 2011 Matrixen, du har redan avslöjat dig på sista bilden vad det kommer komma för superanläggning! Quote
shaft Posted January 25, 2011 Posted January 25, 2011 Törs man gissa på något som börjar på M.... /Shaft Quote
Matrixen Posted January 25, 2011 Author Posted January 25, 2011 Undrar varför man inte utför sådana tak lite ofrtare nu för tiden..... \\K-man konstnären är död Quote
Matrixen Posted January 25, 2011 Author Posted January 25, 2011 Matrixen, du har redan avslöjat dig på sista bilden vad det kommer komma för superanläggning! Hur i hela fridens namn då Den står ju i ett annat rum Quote
Guest Niklas F Posted January 25, 2011 Posted January 25, 2011 Hur i hela fridens namn då Den står ju i ett annat rum Trist att se att du sumpade dig, tavelramen som avslöjade dig !! För visst är det Wharfedale´s NXT paneler det skall spelas på? Quote
Matrixen Posted January 25, 2011 Author Posted January 25, 2011 Trist att se att du sumpade dig, tavelramen som avslöjade dig !! För visst är det Wharfedale´s NXT paneler det skall spelas på? haha, nu är jag med. Nope det blir lite krelligare grejer. Hoppas få upp första hifibilden efter jobbet. Ta gärna ner bildstorleken lite förresten, Niklas_F!? Quote
Timbre™ Posted January 25, 2011 Posted January 25, 2011 Den nya lägenheten är minst sagt fantastisk och det K-märkta taket sätter nivån! Helt underbart att det trots allt finns vackra miljöer som överlevde sextio- och sjuttiotalets utplåningsvansinne. Både Inca Club och Cue Club på Norra Larmgatan har ju sedan länge jämnats med marken. Bytesaffären Snabb åkte med i samma veva... Quote
kenneth Posted January 25, 2011 Posted January 25, 2011 Helt underbart att det trots allt finns vackra miljöer som överlevde sextio- och sjuttiotalets utplåningsvansinne. Både Inca Club och Cue Club på Norra Larmgatan har ju sedan länge jämnats med marken. Bytesaffären Snabb åkte med i samma veva... Misströsta icke..... bytesaffären SNABB finns på Magasinsgatan. /Kenneth Quote
Timbre™ Posted January 27, 2011 Posted January 27, 2011 Misströsta icke..... bytesaffären SNABB finns på Magasinsgatan. /Kenneth Tryggt att höra men ingenting kan väl gå upp mot gamla Nordstan i sin sextiotalsskrud... Morning Club drog igång först 1975. Quote
Matrixen Posted January 27, 2011 Author Posted January 27, 2011 För de som är känsliga så förvarnar jag om att det blir en del Krell i denna tråd Jag var själv med i samband med att en SACD standard utvärderades i delvis samma system men i en annan lägenhet. Den platsade inte då, men en Audo Aero Capitol II tog plats och det förvisso högpreserande försteget åkte ut. Redan innan flytten till platsen för dessa bilder, så tog följande monster plats i anläggningen. Jag hade inte kunnat föreställa mig så stor ljudskillnad på två olika högrenommerade CD-spelare som jag upplevde vid den första jämförelsen. Förmodligen ligger förklaringen till den stora förbättringen snarare i utgångsstegets förmåga att driva slutstegen än eventuella tillkortakommanden i själva musikomvandlingen hos den ersatta spelaren. Min vän fick den baskontroll han saknade och jag kände igen mig mer i den, som jag upplevde, rättvisare klangen hos denna best. Man kan bara älska, hata, eller avunda detta tekniska vidunder. Vem annars än Dan d' kommer på iden att ha transparent lock och flytande kristall som blir vit när skivan börjar snurra I like Quote
Matrixen Posted January 27, 2011 Author Posted January 27, 2011 KPS 25sc är inte en vanlig CD-spelare med volymkontroll utan bokstavligt talat en CD-spelare med inbyggt försteg, eller kanske snarare ett försteg med inbyggd DAC och transport. Quote
Bebop Posted January 28, 2011 Posted January 28, 2011 Jag tror aldrig jag har hört Krell i hemmiljö... Men högtalarna känner jag till Quote
Guest BTS Posted January 28, 2011 Posted January 28, 2011 KPS 25sc är inte en vanlig CD-spelare med volymkontroll utan bokstavligt talat en CD-spelare med inbyggt försteg, eller kanske snarare ett försteg med inbyggd DAC och transport. https://www.bredbandsbolaget.se/portlet-b2-...kt/DSC_9048.jpg En läckerbest , väntar med spänning på fortsättningen. Quote
calle_jr Posted January 28, 2011 Posted January 28, 2011 Men högtalarna känner jag till Skulle just till att säga det! Quote
new order Posted January 28, 2011 Posted January 28, 2011 Jäklar va läcker Krellen var! .Pansarhifi så huvudet går i spinn bara.Bebop avslöjar med sin kommentar från vilken tillverkare högtalarna kommer .Även om jag tror jag plockat det på de karaktäristiska fötterna. /n.o Quote
Matrixen Posted January 28, 2011 Author Posted January 28, 2011 Högtalarna är de eleganta men samtidigt imposanta Dynaudio Confidence C4 som flera anat. De har varit längst i anläggningen och agerat fast punkt i övrig uppgradering. Här i ett för kvällen representativt mysljus, med applicerat hifimus Quote
Matrixen Posted January 28, 2011 Author Posted January 28, 2011 Halvlek i flerfaldig bemärkelse, så nu kommer det en bild till. Högtalarparet blir därmed komplett. Den är tagen 130 bilder senare än den förra och dessutom på frihand. I fortsättningen skall jag skita i stativ och bara köra på känsla.... Bortsett från backdroppen som är nya och en välsignelse akustiskt, så ser vi här en glimt av kvällens riktiga nyhet Quote
Guest BTS Posted January 28, 2011 Posted January 28, 2011 Halvlek i flerfaldig bemärkelse, så nu kommer det en bild till. Högtalarparet blir därmed komplett. Den är tagen 130 bilder senare än den förra och dessutom på frihand. I fortsättningen skall jag skita i stativ och bara köra på känsla.... https://www.bredbandsbolaget.se/portlet-b2-...kt/DSC_9243.jpg Bortsett från backdroppen som är nya och en välsignelse akustiskt, så ser vi här en glimt av kvällens riktiga nyhet Aha. Nu ser jag vad det är. Quote
Hasse Posted January 28, 2011 Posted January 28, 2011 Bortsett från backdroppen som är nya och en välsignelse akustiskt, så ser vi här en glimt av kvällens riktiga nyhet HiFi-möss? . CD-spelare som 25cs görs tyvärr inte längre. Konstverk där även deras MD-transporter, KPS 20t/ref 64 och Levinson No. 31.5/30.5 hör hemma Quote
Matrixen Posted January 28, 2011 Author Posted January 28, 2011 Bortsett från mina högst uppmärksamma öron, despotiska styrning av matlagningen och min kamera så hade jag även med mig en gästsladd. En av de få och mindre ändringar jag gjort i mitt system under den sista handfull åren. Här hänger den o psykar den äldre generationen synergistic nätisar som redan värmt upp. Sällan man ärligt kan kalla lite dyrare hifikablar för prisvärda, men denna upplever jag som sådan, iallfall relativt Mot all vettig testreori så gjorde vi mycket engagerade tester på slutet av kvällen. Kanske vi hörde någon skillnad, men det var iallfall roligt! men mer om det senare Det smärtsammaste i sammanganget var att komma hem till kall hifi, då denna kabel matar hela anläggningen hemma hos mig Quote
Hasse Posted January 28, 2011 Posted January 28, 2011 (edited) Där har vi ju en T3......vilka äldre Synergistic jämförde ni mot? Edited January 28, 2011 by Hasse Quote
Recommended Posts