Engelholm Audio Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stargazer Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 (edited) Snygg! ! Pris? Känslighet? Mått? Finns den att provlyssna någonstans? Edited January 18, 2011 by stargazer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Oj vad snygg. Undrar detsamma som stargazer. //Richard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oLjud Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Oj oj den såg dyr ut! och läcker! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matrixen Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Trevligt att se något annat än stativhögtalarelementstorlek i basen vilket annars verkar va gängse norm nu förtiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Mmm,Bra jobbat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulfsan Posted January 18, 2011 Share Posted January 18, 2011 Snygg..., speciell...! ...liknar en staty/installation vi har i Pildammsparken i Malmö som kallas "strykjärnet". / Ulf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hifi-Perra Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Hej! Det skulle vara kul om ni kunde lägga ut en prislista på hemsidan så man får något hum om vad dessa högtalare kostar då jag inte har en aning Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilgore Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Superläcker högtalare, gillar formen. Priset blir väl i paritet med vad den presterar, det är ju dyra exklusiva element och en ganska avancerad låda. Ska bli kul att höra Scan Speaks variant av Be-diskant, då jag är tokförtjust i det jag hört från Focal, TAD, Usher o JBL. Kul med fler Highendhögtalare från Sverige... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hififrasse Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Vackert och spännade, hade varit trevligt att lyssna på dem. Håller med ulfsan om strykjärnet, fast jag har hellre dessa i mitt hem än en staty........ hälsningar Bertil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Engelholm Audio Posted January 19, 2011 Author Share Posted January 19, 2011 (edited) Tack för ett positivt mottagande av the shape! Trots 200 liters volym så smälter the shape in bra både i mitt hifirum på 15 kvm och mitt vardagsrum med öppen planlösning om ca 45 kvm. Smart formgivning som jobbar både för ljudet och ögat. Jag kommer ställa ut the shape på Stockholmsmässan. Där kommer dom drivas av 4 x 130 watt monoblock. Samtidigt kommer också resten av informationen ut: pris, färgval, teknisk spec (den kan jag ju redan men på pränt, menar jag), etc. Edit: fel effekt. Edited January 20, 2011 by Engelholm Audio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbking Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Skoja min dojja ! Super snygg med en härlig estetisk elegans ! Av formen å döma så borde en kvinna ha med ett finger i spelet. Kan det vara så? De ser ut att låta mycket bra! Men det lär dröja innan jag får tillfälle att lyssna. Ser fram emot en liten tråd under utvecklings arbetet. Skall bli härlig att få läsa varma kvällar. bb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted January 19, 2011 Share Posted January 19, 2011 Av formen å döma så borde en kvinna ha med ett finger i spelet. Kan det vara så? Eller varför inte Blekinges fina skärgård... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klingan Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Tänker direkt på skärgård och segelbåtar. Liknar fören på min gamla IF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulfsan Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Tänker direkt på skärgård och segelbåtar. Liknar fören på min gamla IF Ja, det stämmer faktiskt, det också... ! ... fast jag hade en Marieholm 26:a. / Ulf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terminator Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Kul produktutveckling men inte en design som faller mig i smaken. Något som dock skulle göra högtalaren mycket snyggare vore några "grillar" till elementen. Finns det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muffin Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 (edited) .....................som gammal paddlare i havskajak, känner jag igen mig ! Edited January 20, 2011 by Muffin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts