Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag hörde för någon dag sedan det här inslaget i min radio. Jag tänkte att det möjligen kan vara flera som också vill höra,

Den fjärde maj framför en av Pink Floyds originalmedlemmar; Roger Waters, the Wall i Stockholm. Förmodligen med gigantisk scenrekvisita. Kvällen innan äger en happening rum på forna jazzklubben Gyllene Cirkeln. Då kommer - som the Guardian nyligen skrev - ett ljudband "funnet i restaurangens potatiskällare" att spelas upp. Från den konsert Pink Floyd gav på plats en höstsöndag 1967. Då var rekvisitan inte mycket mer än scenkläderna och en mycket enkel ljusshow. Reportage av Anton Karis.

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?ProgramId=1637

Posted

The Wall, där har man redan plats!!!! Missar INTE nåt sånt. Däremot Pink Floyd 1967...... måste erkänna att jag har LITE svårt att lyssna in mig de alster de åstadkom då, men vad gör man inet för kulturen!

Posted (edited)

Varmer op med Clapton den 11. Juni og så THE WALL den 13. Juni i Herning (Danmark). Det bliver S T O R T ! :mm::mm::mm:

Edited by kim