Jump to content

Vänners system - Ditt system?

Guest justaudiomagic

Recommended Posts

Guest justaudiomagic

Hej medlemmar

Jag har en idé som jag hoppas ni tycker är trevlligt.

På vår hemsida tänkte jag ha en avdelning där alla (Oavsett värde på anläggning etc) får vara med o visa upp sin anläggning, med bilder, info om anläggning och info om användaren.

Här är lite kriterier jag tänkte skulle finnas med;

Bild på ägaren/användaren

Bilder på var apparat plus en på hela systemet

Skriv gärna kort om dig själv, ditt intresse och din anläggning

Samt att även besvara följande frågor;

Hur skulle du beskriva ljudet i din anläggning?

Tror du att det finns utrymme för uppgradering?

Har du några planer för uppgradering?

Hoppas att många hör av sig då det hade varit väldigt intressant!

Även handlare/distributörer är fria att höra av sig (Bara anläggningen inte står i en fysisk butik)

Maila allt till info@justaudiomagic.se

Om det är anläggningar som innehåller utrustning som ni säljer kan jag förstå att det är intressant för er, men annars ser jag ingen som helst anledning.

Håller med Bebop. Varför skall jag som privatperson lägga visa min anläggning hos en affärsidkare när det finns ett antal forum för detta?

Jag skulle vilja ha en bild av dig istället.Tycker du är ganska anonym för att vara så aktiv på forumen.Kanske nått att ha iåtanke nu när du startar om på nytt. :)

Guest justaudiomagic
Jag skulle vilja ha en bild av dig istället.Tycker du är ganska anonym för att vara så aktiv på forumen.Kanske nått att ha iåtanke nu när du startar om på nytt. :)

Absolut, inga problem :)

lovesp.png

Guest justaudiomagic
Idén är väl jättebra och brukar stavas "kunders system".

Det är just det jag inte vill "efterlikna" :)

Utan mer för allmänheten vad det finns för olika system ute på marknaden.

En rolig grej helt enkelt.

Att det finns kunders system vet jag, det har vi själv haft förut

Det är just det jag inte vill "efterlikna" :)

Utan mer för allmänheten vad det finns för olika system ute på marknaden.

En rolig grej helt enkelt.

Att det finns kunders system vet jag, det har vi själv haft förut

Aha! Men det går ju att underlätta väsentligt!

www.google.com

Sök på

system site:euphonia-audioforum.se

...och välj bilder! Drygt 7000 att browsa bland!

Klart.

Visst kan det vara roligt att se andras system och jag kan tycka att det är roligt att få se vad andra byggt upp. Men att göra det som ett inslag på en kommersiellt inriktad hemsida ser jag inga behov av. Det som däremot vore av intresse om man ser det som ett kommersiellt inslag är väl att visa dina nöjda kunders system. Utgår från att de får en liten "bonus" för att vara med. Det handlar ju om att marknadsföra ditt företag eller hur?

Det finns en kanske ibland bortglömd aspekt på det hela och det är den säkerhetsmässiga. Vi pratar ibland om miljontals kronor och tusentals timmar i nedlagt tid för att skapa ett drömsystem. Vem vill ha det ute på nätet med identifierbara personer? Det är som att bjuda in till bortleverans ;):D

Jag föredrar nog att ligga kvar här.

Calm

Det finns en kanske ibland bortglömd aspekt på det hela och det är den säkerhetsmässiga. Vi pratar ibland om miljontals kronor och tusentals timmar i nedlagt tid för att skapa ett drömsystem. Vem vill ha det ute på nätet med identifierbara personer? Det är som att bjuda in till bortleverans ;):D

Integritetsfrågan måste nog centraliseras i takt med att Cyberspace växer i omfång. Det bör ju gälla forum såväl som branschkopplade websites i och utanför hifisfären. Facebook & Company skall vi ju bara inte prata om... :dead:

Aha! Men det går ju att underlätta väsentligt!

www.google.com

Sök på

system site:euphonia-audioforum.se

...och välj bilder! Drygt 7000 att browsa bland!

Klart.

Kanske jag missförstår, men vem lägger upp bilder på Euphonia för att de ska användas på

ett företags hemsida :?:

Calm

Detta är orsaken till att Peter Westberg aldrig fick klartecken att publicera en artikel om min anläggning då han envisades med att vilja ange mitt fulla namn.

- Jag fick höra de konstigaste saker som att jag saknade självförtroende och därför inte ville ange mitt namn :o

Det är därför mycket viktigt att vi håller oss till våra "nick" och inte nämner någon annans förnamn (om vi nu vet det) för att inte underlätta identifiering. Har man som jag ett unikt namn i Sverige blir det lätt farligt....

//Eliot

Det är därför mycket viktigt att vi håller oss till våra "nick" och inte nämner någon annans förnamn (om vi nu vet det) för att inte underlätta identifiering.

Vi har tidigare diskuterat detta i samband med fotorapporter men fr.o.m. 2011 måste det bli en av forumets grundpelare.

Tyvärr en allvarlig och viktig princip.

Jag tror inte minst för nya medlemmar är det viktigt att understryka att inte använda sina namn som nick. Det finns tyvärr fortfarande en del som använder sitt riktiga namn och det är inget att rekommendera.

Med några slagningar på Eniro blir det enkelt att hitta vederbörande.

Hade en granne på landet som tyvärr fick en dyrköpt erfarenhet av att publicera bilder på sitt ställe i en större inredningstidning. Några månader senare var hela hemmet rensat och det i ett område som varit förskonat från inbrott hitills.

Internet är en källa för goda som för onda, tyvärr.

Calm