Jump to content

Vad var det jag sa......


Hasse

Recommended Posts

Nja, jag pratade med Ludwig på Audionord och han berättade att Magnapan har förbättrat sina 3.6 kontinuerligt och att de inte hade några planer på en 3.7. Den som säljs nu skulle dom kunna ha döpt till 3.7 eftersom den har förbättrats såpass efter lanseringen men dom avstår från detta eftersom det bara blir lite uppgraderingshysteri och folk känner sig lurade när det kommer nya modeller hela tiden.

"Hela tiden" var väl att ta i :D , 3.6 kom 99 och jag har aldrig hört något om en ljudmässig uppgradering. Tiden får utvisa hur det blir med 3.7 men jag skulle bli förvånad om den inte kommer till nästa CES ;)

Magnepan introduces the MG3.7

Link to comment
Share on other sites

Riktigt snygga i aluminium! :mm:

Kan väl tänka mig att dessa skulle passa in i ett superdesignat hem av internationell klass.

Har hört Magnepan ett antal gånger och alltid imponerats av deras luftig och tredimensionalitet.

Men kräver sannolikt ett stort lyssningsrum för att inte bli alltför dominerande i rumsbilden.

Själv fick jag aldrig köpa SF Stradivari som har ännu en mindre front :Cry:

Calm

Link to comment
Share on other sites

Oj, jag gillar dem verkligen. Fattar dock inte varför en ordentlig fot skulle vara så svårt för dem att sätta dit !

/P

Gissar att det handlar om att hålla priset nere vilket de lyckats bra med tycker jag, få högtalare känns lika prisvärda som Magneplanarerna. Vill man ha stabilare "stands" finns ju Mye och Sound Anchor.

Riktigt snygga i aluminium! :mm:

Calm

För mig blir det blir nog trots allt de klassiska trälisterna som finns att få mot ett tillägg men får väl ta en titt på aluminiumfinishen först :) . Gillar dock inte att de tog bort "light cherry" som mina 3.6 har :icon_smile_angry:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

MG3.7, i ny silver aluminium finish, i ARC´s rum

ARCMAG.jpg

Att ARC väljer att visa upp sina produkter med en i sammanhanget så billig högtalare säger väl en del.......

Magnepan själva demar med Bryston.

IMG_0702.jpg

Edited by Hasse
Link to comment
Share on other sites

Efter en hel del spekulationer på nätet så visar det sig att man använder quasi ribbon till både mellan och baspaneler i 3.7 medan diskanten likt tidigare är en true ribbon.

"The 3.7 is a 3-way design, like the 3.6, but, it is a full-range ribbon design, like the highly acclaimed 1.7"

Det tycks råda delade meningar huruvida det är enbart positivt att använda quasi ribbon i basen men Ludwig kanske har en del matnyttigt att fylla på med när han kommer hem från Las Vegas......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...